Gå til innhold

Bror som bruker narkotika

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Broren min er 24 år, og det siste året så har han brukt en del narkotika. Mdma og kokain. Mistenker også at han har en del pengeproblemer. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Når jeg har tatt dette opp med han, så sier han at han bruker det fordi han blir i så godt humør - intet annet. Blir veldig bekymret, og jeg er usikker på om jeg skal fortelle foreldrene mine om dette. Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: c724b...4de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ganske lite du kan gjøre egentlig 😢 Du kan trygle han om å stoppe, men det må ikke bli ditt ansvar å fikse han. Prøv litt, og hvis det ikke hjelper får han nesten finne ut av det selv.

Anonymkode: 7670c...2dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ganske lite du kan gjøre egentlig 😢 Du kan trygle han om å stoppe, men det må ikke bli ditt ansvar å fikse han. Prøv litt, og hvis det ikke hjelper får han nesten finne ut av det selv.

Jeg vet.. Men det er så synd, for han er en veldig ålreit fyr. Men synes du det er unødvendig å nevne dette til foreldrene mine, eller bør jeg snakke mer med han først? 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet.. Men det er så synd, for han er en veldig ålreit fyr. Men synes du det er unødvendig å nevne dette til foreldrene mine, eller bør jeg snakke mer med han først? 

Jeg synes du skal først si fra til han at du kommer til å si det til foreldrene deres. Og så si det til dem. Ellers vil han synes du går bak ryggen hans og sladrer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du si det egentlig? Så lenge han har kontroll og det ikke påvirker noen rundt dere så er det vel opp til han hva han bruker pengene sine til 

Anonymkode: 10bcb...009

Skrevet

kjenner igjen dilemmaet ditt, ikke fra broren min, men fra venninner som var litt ute på kjøret en periode. Min erfaring er som din, at sånne mennesker ikke hører på andre og må nesten merke de negative effektene ved å bruke selv før de slutter. Jeg vet det finnes masse dokumentarer om særlig ecstasy siden det har tatt mange liv i UK. Inviter han på middag og vis han en av disse filmene, si til ham at du VIRKELIG er bekymret og at så lenge stoffet ikke er legalisert så vet ikke han om det faktisk er mdma eller rottegift han får i seg. Og for all del, fortell han at han må DRIKKE jevnlig mens han tar stoffet hvis han skulle være så dum å gjøre det, det er her flest liv går tapt. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du inspirere han til å endre kurs? Han har sikkert et eller annet talent i seg han kan utvikle. Noe han har liket å gjøre: musikk, bilder, sport, skrive...et eller annet som gjør at han får fokuset sitt på noe annet bra han kan mestre. Så vil han til slutt bli mer oppslukt av det. Han finner mening i tilværelsen. 

Anonymkode: d7069...ad9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...