Gå til innhold

Oppkjøring i morgen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gruer meg utrolig mye! Er så redd for å gjøre småfeil jeg vanligvis ikke gjør.. I dag så var jeg litt for treig med å bremse ned ved rundkjøringen, så det ble litt brått.. Uff.

Noen tips?

Anonymkode: 815b1...6ca

AnonymBruker
Skrevet

Dette skal gå bra 👍 ikke tenk at du måååå bestå, bare ta det med ro, stryker du så kjører du opp igjen. Snakk til deg selv mens du kjører, si feks her kommer en rundkjøring og jeg må passe på å bremse tidlig, se etter fotgjengere og biler fra venstre osv.

Anonymkode: 52a25...449

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette skal gå bra 👍 ikke tenk at du måååå bestå, bare ta det med ro, stryker du så kjører du opp igjen. Snakk til deg selv mens du kjører, si feks her kommer en rundkjøring og jeg må passe på å bremse tidlig, se etter fotgjengere og biler fra venstre osv.

Anonymkode: 52a25...449

Det var ikke så dumt! Takk:) Bør jeg bremse ned for hvert fotgjengerfelt jeg ser(altså de som er uoversiktlige)? Eller er det bare å sakke ned? Er det andre ting jeg bør være obs på? Selvsagt vikeplikt og fart.

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det var ikke så dumt! Takk:) Bør jeg bremse ned for hvert fotgjengerfelt jeg ser(altså de som er uoversiktlige)? Eller er det bare å sakke ned? Er det andre ting jeg bør være obs på? Selvsagt vikeplikt og fart.

Om et fotgjengerfelt er uoversiktelig, så er det lurt og slappe av på gassen og heller kjøre roligt frem sånn at du kan stoppe tidsnok :)

Når du kommer til en rundkjøring så kan det være smart og kjøre roligt frem og plassere deg riktig i god tid.

Har ikke tatt oppkjøringen eller teorien ennå, men jeg har lært mye gjennom de 11 årene jeg har øvelseskjørt. Det jeg har lært mest er at man må alltid være beredt på at ting kan skje.

ikke stress, følg med på fart skiltene, pass på forskjørsvei, vikeplikt! alt er viktig i trafikk, og det er noe han blir og se etter også :) Du kan gjerne si til han at du er litt nervøs, normalt sett så går det bra! om du feiler, så er det bare å gjøre det igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...