Gå til innhold

Jeg vil vite hva som skjer i verden!

Anbefalte innlegg

Gjest Spacegirl
Skrevet

Noen som har tips til gode internasjonale aviser (på nett) som dekker nyheter fra "hele" verden? Når jeg ser norske nyheter og leser norske aviser, reagerer jeg litt på at man bare får høre nyheter presentert fra en side. Man hører lite eller ingenting om hva som skjer i Afrika og Sør-Amerika f.eks. Savner mer informasjon om f.eks politiske hendelser i afrikanske land, og også såkalte "store" hendelser i landene rudt omkring i verden som tydeligvis ikke er interessante for norske aviser å dekke. Syns jeg vet altfor lite om hva som skjer i verden. Noen forslag?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

www.bbc.co.uk f.eks.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Tusen takk! Denne så veldig bra ut :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Nemi78! :-)

En god side som oppdateres kontinuerlig på en litt annerledes måte er http://tenbyten.org

Ta en titt på denne, jeg synes det er god :)

Skrevet

Hvis du liker å høre på radio anbefaler jeg BBC World Service som sender på frekvensen til NRK Alltid Nyheter etter kl 22. Hvis tidspunktet er litt upraktisk så tror jeg de har nettradio også. Det er virkelig en bra radiokanal med nyheter hver halvtime og mange gode og varierte programmer med repotasjer fra hele verden som omhandler bl.a. kultur og politikk. Jeg føler meg mye mer oppdatert etter at jeg "oppdaget" BBCWS, dessuten har jeg lært masse om Afrika. De har selvfølgelig nettisder også, men de har jeg faktisk ikke sjekket ut.

Gjest gjesten
Skrevet

The Economist og The Guardian Weekly. Synes begge er bra på artikler om aktuelle saker verden rundt, men The Economist har en økonomisk vinkling og er veldig bra på den biten. Guardian Weekly er mer samfunnsfaglig. Men forskjellen er ikke alltid så stor :wink: .

Fås kjøpt på Narvesen.

Gjest espen
Skrevet
Hvis du liker å høre på radio anbefaler jeg BBC World Service som sender på frekvensen til NRK Alltid Nyheter etter kl 22. Hvis tidspunktet er litt upraktisk så tror jeg de har nettradio også. Det er virkelig en bra radiokanal med nyheter hver halvtime og mange gode og varierte programmer med repotasjer fra hele verden som omhandler bl.a. kultur og politikk. Jeg føler meg mye mer oppdatert etter at jeg "oppdaget" BBCWS' date=' dessuten har jeg lært masse om Afrika. De har selvfølgelig nettisder også, men de har jeg faktisk ikke sjekket ut.[/quote']

Helt enig i kvaliteten til BBWS. Skulle nesten ønske at NRK sendte den kontinuerlig på FM-nettet og ikke bare i bolker om dagen og hele natten. Det er ofte litt pinlig å få norske nyheter etter å ha hørt på BBWS. Det blir så amatørmessig til tider. Både innholdet og presentasjonen.

Gjest Anonymous
Skrevet

(Jeg vil helst ikke vite alt hva som skjer i verden jeg. Jeg tar urettferdighet og lidelse så innpå meg at jeg blir syk og deprimert over det.)

Gjest Anonymous
Skrevet

Veldig fin side!

Sant :-)

Skrevet

BBC er veldig bra ja. Ellers NY Times, Newsweek, Washington Post, International Herald Tribune.

Men man må jo alltid lese kritisk. Mange utelandske aviser/nettsteder som har en klar holdning til politiske spørsmål.

Men vi er jo intelligente unge mennesker. :ler:

Gjest Spacegirl
Skrevet

Tusen takk for alle svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...