AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #21 Del Skrevet 10. juli 2019 Svaret er vel egentlig NEI. Du kan ikke kreve det av arbeidsgiver. Men dumt lønna ikke kommer da den skal komme. Har du mat i huset? Anonymkode: c0ea4...c7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #22 Del Skrevet 10. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: distriktet er vel det mest inngrodde samfunnet i hele Norge, blir brydd bare man sier hei til et menneske der. Anonymkode: c0ea4...c7b Her er det jo ikke snakk om å spørre fremmede folk på gata. Naboer, bekjente og kolleger.... Anonymkode: 3514c...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #23 Del Skrevet 10. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Svaret er vel egentlig NEI. Du kan ikke kreve det av arbeidsgiver. Men dumt lønna ikke kommer da den skal komme. Har du mat i huset? Anonymkode: c0ea4...c7b Tenkte meg det egentlig. ja jeg har mat i huset, takk for at du spør brukte faktisk det siste jeg hadde på å få inn mat Anonymkode: fc580...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #24 Del Skrevet 10. juli 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal ha lønn hver 10. Men det er andre gangen lønna ikke kommer i tid. Forrige måned var 10. rød dag på en mandag, vi skulle fått utbetalt fredagen før det men de sendte ikke utbetaling av lønn før dagen etter. Min arbeidsgiver lånte meg penger til å kjøpe månedskort siden jeg skulle jobbe morgen og hadde ikke fått lønn og hadde 0 på konto. I dag skjedde det akkurat samme tull, lønna kom ikke selv om det sto i lønnsslippet at vi skulle få utbetalt lønn idag; jeg jobber i morgen tidlig og igjen har jeg 0kr på konto og ingen som har mulighet til å låne meg penger da alle som jeg kan spørre om penger ikke ikke noe heller, er heller ingen som kan kjøre meg til jobb. Jeg har sendt melding til arbeidsgiver angående dette og at månedskortet mitt har gått ut men hun svarer ikke. Kan jeg kreve at hun betaler ruter billett så jeg kan komme på jobb i morra? Er det aktuelt at jeg ikke kommer og hun må jobbe selv, fordi hun ikke gidder å svare på melding? Eller er det slik at jeg må gå hele veien fra Lillestrøm til Oslo for å jobbe fordi jeg har plikt? Anonymkode: fc580...791 Du har ikke tenkt tanken å spare en smule, slik at du har penger til en skarve bussbillett? Anonymkode: 390bb...99f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #25 Del Skrevet 10. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tenkte meg det egentlig. ja jeg har mat i huset, takk for at du spør brukte faktisk det siste jeg hadde på å få inn mat Anonymkode: fc580...791 Du trenger jo ikke månedskort buffer, men en enkelt billett koster 59 kroner, det må du kunne klare å skaffe. Så om lønningsdag er idag så vil du mest sannsynlig få det in imorgen. Så spør di sjefen din imorgen hva som skjer med lønn og utbet Anonymkode: 78386...521 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #26 Del Skrevet 10. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte meg det egentlig. ja jeg har mat i huset, takk for at du spør brukte faktisk det siste jeg hadde på å få inn mat Anonymkode: fc580...791 Hvem snakker du generelt med i hverdagen, er det noen du hilser på når du går ut døra eller kommer hjem? Hvem ringer du generelt i hverdagen? Fint du fikk fylt litt opp i kjøleskapet. Husk matpakke i morgen er du snill. Anonymkode: c0ea4...c7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrodeF Skrevet 10. juli 2019 #27 Del Skrevet 10. juli 2019 40 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Hva hun eller han bruker penger på er irrelevant hvis lønnsutbetaling er forsinket. Den skal aldri være forsinket. Nei vel, men nå er det slik at ekstremt mange selskaper i perioder sliter med å betale ut lønn i tide. Sånn er verden når man ikke går på Nav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 10. juli 2019 #28 Del Skrevet 10. juli 2019 (endret) På 10.7.2019 den 21.43, FrodeF skrev: Nei vel, men nå er det slik at ekstremt mange selskaper i perioder sliter med å betale ut lønn i tide. Sånn er verden når man ikke går på Nav. Nei vel, men har drevet eget selskap i mange år og man kødder ikke med dette. Da har man for lengst drevet på kreditor regning. Edit: Kreditors regning, heter det. Endret 11. juli 2019 av MortenMinstelønn 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 10. juli 2019 #29 Del Skrevet 10. juli 2019 Det er ikke arbeidsgivers ansvar nei at du kommer deg på jobb. Men en hver bedrift med anstendighet vil se lønnsomheten i å hjelpe sine ansatte i krise. Dessverre for deg er det slik at nå ber du om det for andre gang på rad og kan indikere ett mønster. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 10. juli 2019 #30 Del Skrevet 10. juli 2019 Her var det mange rare svar TS. 1) Arbeidsgiver skal betale ut lønnen på lønningsdagen og hvilken dag dette er skal fremgå av arbeidsavtalen. At man til stadighet ikke makter å overholde denne fristen er et svært dårlig tegn. 2) Det å komme seg på jobb er ditt ansvar. Jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig å sette av penger når du har lite, men hvis du skal fortsette å arbeide for denne arbeidsgiveren bør du nok beregne å kjøpe månedskort den 15. hver måned fremfor den 10. Du får forklare arbeidsgiver i morgen at du får problemer når de ikke betaler lønnen i tide og spørre hvordan de har tenkt å løse dette i fremtden. Det er for jævlig irriterende å ikke kunne regne med at lønn kommer inn som den skal, 3) Lønningsdag er forskjellig fra bedrift til bedrift. Det offentlige har den 12. (ofte), men den 10. er også vanlig og det samme er den siste i måneden. Det er heller ikke uvanlig med den 15. Jeg har dessverre hatt arbeidsgivere tidligere som var veldig lemfeldig med lønnsutbetalingene - av denne grunn har jeg ikke busskort eller lån som forfaller på lønningsdag men noen dager etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 10. juli 2019 #31 Del Skrevet 10. juli 2019 4 timer siden, Mona123 skrev: Det er faktisk ikke arbeidsgivers ansvar. Det et faktisk arbeidsgivers ansvar å betale lønnen rettidig. Hun skulle hatt penger, men på grunn av arbeidsgivers feil har hun ikke det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #32 Del Skrevet 11. juli 2019 Har du 0 kroner på sparekonto absolutt ingen ting på noen kontoer? Anonymkode: eeb18...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #33 Del Skrevet 11. juli 2019 Har du vipps? kan vippse deg for en bussbillett:) Anonymkode: 3f985...619 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMB Skrevet 11. juli 2019 #34 Del Skrevet 11. juli 2019 Hva med å kjøpe billett/månedskort med et kredittkort også betale inn til dette kortet dagen du får lønn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armitage Skrevet 11. juli 2019 #35 Del Skrevet 11. juli 2019 Kom du deg på jobb TS? Hadde vippset deg penger til en billett om jeg hadde sett dette før. Vet hvordan det er å være i den situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #36 Del Skrevet 11. juli 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi skal ha lønn hver 10. Men det er andre gangen lønna ikke kommer i tid. Forrige måned var 10. rød dag på en mandag, vi skulle fått utbetalt fredagen før det men de sendte ikke utbetaling av lønn før dagen etter. Min arbeidsgiver lånte meg penger til å kjøpe månedskort siden jeg skulle jobbe morgen og hadde ikke fått lønn og hadde 0 på konto. I dag skjedde det akkurat samme tull, lønna kom ikke selv om det sto i lønnsslippet at vi skulle få utbetalt lønn idag; jeg jobber i morgen tidlig og igjen har jeg 0kr på konto og ingen som har mulighet til å låne meg penger da alle som jeg kan spørre om penger ikke ikke noe heller, er heller ingen som kan kjøre meg til jobb. Jeg har sendt melding til arbeidsgiver angående dette og at månedskortet mitt har gått ut men hun svarer ikke. Kan jeg kreve at hun betaler ruter billett så jeg kan komme på jobb i morra? Er det aktuelt at jeg ikke kommer og hun må jobbe selv, fordi hun ikke gidder å svare på melding? Eller er det slik at jeg må gå hele veien fra Lillestrøm til Oslo for å jobbe fordi jeg har plikt? Anonymkode: fc580...791 Det er jo ditt ansvar og ikke gå tom på kontoen hver måned, ikke arbeidsgiver. Anonymkode: 8decf...023 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guppy88 Skrevet 11. juli 2019 #37 Del Skrevet 11. juli 2019 Selv om lønna er forsinket (og ja, det er dårlig), så vil du få full månedslønn. Du kan ikke kreve at arbeidsgiver betaler full månedslønn + billett, selv om den er forsinket. Mulig at du i ytterste konsekvens kunne krevet forsinkelsesrenter, men da er det vel snakk om noen få kronestykker. Jeg ville heller spurt på en veldig grei måte om arbeidsgiver kan kontakte lønningskontoret for å sikre lønnsutbetaling til riktig tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå