Gå til innhold

Fullmakt/endre utleveringssted Postnord

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg har hatt litt trøbbel med både Zalando og Postnord. Jeg skulle få en pakke før jeg reiste på ferie, men fikk mail med Zalando om at leveringen blir forsinket, så jeg rakk ikke å hente pakken før jeg reiste bort. Jeg skal være borte i 4 uker, først 2 uker her i Norge, og deretter i utlandet, og får dermed ikke muligheten til å hente pakken før de på postkonteret må returnere den. Jeg tenkte derfor at jeg enten må endre utleveringsstedet eller gi en venn fullmakt for at de skal få hentet pakken min, men jeg leste at personen som skal hente uansett må ha min ID? Dette er umulig, ettersom jeg både har bankkort, førerkort og pass med meg. Noen som har erfaring med dette, og noen tips til hvordan jeg kan få hentet pakken?

Anonymkode: 93ddd...a79

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1292595-fullmaktendre-utleveringssted-postnord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

http://www.postnord.no/nb/kontakt-postnord/faq/husk-id-nar-du-henter-pakken-din

Ærlig talt klarte du ikke gjøre det jeg gjorde, nemlig et lite google søk for å finne oppskriften på å gi fullmakt? 

Anonymkode: 22978...077

• Liker 1
AnonymBruker

PostNord pleier å være urokkelige på dette med at man må hente ut egne pakker; jeg har måttet la mang en pakke gå til retur. Å skifte utleveringssted kan gå, men som regel blir det tull slik at pakka går til retur uansett, eller den bare ender opp på samme sted en gang til. 

Kopi av legitimasjon holder ikke, nei. 

Men jeg hadde gjort et forsøk likevel. Ringt utleveringsstedet og sagt at NN skal hente pakka med. Sender hen to bilder, et nærbilde av mitt bankkort/førerkort/pass/ID-kort og et bilde av meg som holder opp det samme kortet slik at du ser at bildet stemmer. Har du flaks, møter hen en litt grei ansatt. Går ikke det, hadde jeg spurt så pent jeg kunne om de kan holde på pakka i tre uker ekstra slik at du får hentet den. 

Anonymkode: a30c9...e59

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

PostNord pleier å være urokkelige på dette med at man må hente ut egne pakker; jeg har måttet la mang en pakke gå til retur. Å skifte utleveringssted kan gå, men som regel blir det tull slik at pakka går til retur uansett, eller den bare ender opp på samme sted en gang til. 

Kopi av legitimasjon holder ikke, nei. 

Men jeg hadde gjort et forsøk likevel. Ringt utleveringsstedet og sagt at NN skal hente pakka med. Sender hen to bilder, et nærbilde av mitt bankkort/førerkort/pass/ID-kort og et bilde av meg som holder opp det samme kortet slik at du ser at bildet stemmer. Har du flaks, møter hen en litt grei ansatt. Går ikke det, hadde jeg spurt så pent jeg kunne om de kan holde på pakka i tre uker ekstra slik at du får hentet den. 

Anonymkode: a30c9...e59

Hvorfor ikke sette deg inn i og anbefale fremgangsmåten til postnord i linken over? 

AnonymBruker

Jeg har faktisk aldri behøvd å vise legitimasjon ved henting av pakker fra PostNord, men fra Posten har jeg opplevd det. Jeg bor på et lite sted, men de som jobber der kjenner meg ikke da jeg ikke har bodd der så lenge.

Jeg ville ringt til utleveringsstedet og hørt hva de mener. Bytte av utleveringssted er jo også mulig.

Anonymkode: a1eab...f0e

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.postnord.no/nb/kontakt-postnord/faq/husk-id-nar-du-henter-pakken-din

Ærlig talt klarte du ikke gjøre det jeg gjorde, nemlig et lite google søk for å finne oppskriften på å gi fullmakt? 

Jeg har jo allerede gjort dette? Det er derfor jeg nevner ID i HI? Jeg lurer derimot på om de er så A4

• Liker 1
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo allerede gjort dette? Det er derfor jeg nevner ID i HI? Jeg lurer derimot på om de er så A4

Det står jo helt klart at en kan gi fullmakt på my.postnord.no

AnonymBruker
2 timer siden, Illuminatum skrev:

Det står jo helt klart at en kan gi fullmakt på my.postnord.no

Dersom du har lest så skjønner du at jeg er klar over at man kan gi fullmakt, jeg lurte bare på om personen jeg gir fullmakt til trenger min ID...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du har lest så skjønner du at jeg er klar over at man kan gi fullmakt, jeg lurte bare på om personen jeg gir fullmakt til trenger min ID...

Du fikk vel svar på det når du registrerte fullmakten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...