Gå til innhold

Ringer dere opp ubesvart anrop?

Fremhevede innlegg

Skrevet

ALDRI ukjente nummer, dersom mann eller barn har ringt ringer jeg tilbake, øvrig familie får ringe tilbake dersom de vil snakke med meg!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På jobbtelefonen ringer jeg alltid tilbake. 

På privattelefonen sjekker jeg alltid først på nettet hvem som er eier av telefonnummeret.  

Anonymkode: ae3a4...157

• Liker 2
Skrevet

Kun dersom det er nærmeste familie,sykehus etc. Er det noe viktig..så ringer sikkert 'de andre' opp igjen.Sjekker som regel hvem som har ringt.

Skrevet

Som regel ikke hvis det er ukjente numre, skal de ha tak i meg så ringer de jo opp igjen. Hvis det er noen kjente så kommer det an på hvem og ikke minst om jeg har lyst til å prate med dem den aktuelle dagen/kvelden, for det er ikke alltid jeg er i humør til å snakke med den gamle skravlesyke nabodamen, mamma eller styreren i styret jeg sitter i.

AnonymBruker
Skrevet

Bare hvis det kan dreie seg om liv og helse for mine nærmeste. Hater at folk ringer i stedet for å sende melding. SÅÅ unødvendig!

Anonymkode: 49ca7...988

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 10.7.2019 den 19.12, Arabella skrev:

Jeg undersøker først hvem som ringer, før jeg eventuelt ringer tilbake.

Samme. Er det ukjent nummer sjekker jeg alltid opp. Er det fortsatt en ukjent svarer jeg ikke. Ringer opp om det er en jeg kjenner.

Anonymkode: 35b17...689

AnonymBruker
Skrevet

Stort sett ikke. Kun hvis det er noe viktig eller hvis jeg venter telefon.

Sjekker alltid nummeret og i 95% av tilfellene så er det selger eller markedsundersøkelse. Altså lite interessant å ringe tilbake da.

Anonymkode: 6e8f0...f1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig, de aller fleste ringer ikke på pur faen. Har innstalert telefonterror.no og betalingsversjonen av 1881.no mine 2 desidert beste kjøp noensinne

Anonymkode: 5ff7c...33d

AnonymBruker
Skrevet

Bare hvis det er venne og familien med nummere som er lagret. Alt annet svarer jeg ikke på og blokkerer hvis nummeret ikke har noen informasjon.

Anonymkode: 564a3...7c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringer så og si aldri opp igjen, er mange venner jeg har som jeg ikke har lagret nummeret til, så kjenner jeg ikke igjen nummeret "orker jeg ikke" prate. digger eller å ha samtaler med folk. 
Har selv reservert meg mot opplysningen, så nummeret mitt dukker ikke opp i 1881, gulesider eller andre opplysningssider

Anonymkode: 9c5c8...3a5

Skrevet

Dersom skjult nummer: Nei. Er det noe viktig får de sende sms og presentere seg.
Dersom ukjent nummer: Det kommer an på. Jeg googler nummeret og ringer opp dersom det er noen jeg vet hvem er eller jeg antar det er relevant for jobb eller viktige ting på privaten (lege, sykehus, tannlege o.l.). Dersom jeg ikke finner ut hvem det er, ringer jeg ikke opp. Da får de ringe på nytt eller sende sms.

Dersom det er kjente/lagrede nummer fra familie og venner, ringer jeg opp.

Skrevet

Det kommer helt an på hvem det er som ringer. Bhg, skole, helsestasjonen og slikt ringer jeg alltid opp igjen umiddelbart. Og barna selvsagt.

Alle andre - nei. Lei av å jatte i telefoner. 

Skrevet

Jeg har appen 180.no, og ser hvem som ringer/har ringt. Ringer selvfølgelig opp igjen, med mindre det er selgere o.l.

AnonymBruker
Skrevet

Sjekker nummeret først. I 90% av tilfellene er det selgere eller noe annet rart. 

Anonymkode: 7ec7a...365

Skrevet

Tar aldri tlf uansett hvem som ringer. De som skal ha tak i meg vet å bruke Mail og SMS. Gjerne messenger også. Bare ikke ring meg, da kommer ingen noen vei. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har jeg nummeret lagret på mobiltelefonen, så kan jeg selvfølgelig se hvem som har ringt. Da kan jeg ringe opp igjen, eller venter på at de ringer meg en gang til. 

Men som regel er det bare dumme markedsundersøkelser, telefon-salg eller den slags sludder... 

Anonymkode: 2d99c...07a

Gjest Optimo
Skrevet
På 10.7.2019 den 18.28, AnonymBruker skrev:

Hvis noen ringer dere, uavhengig om det er et fremmed nr eller noen dere kjenner, ringer dere opp igjen ? 

Anonymkode: a07b9...91b

Ja. 

Enten er det noe relevant, eller så er det telefonsvarer (selger). Uansett ikke noe skummelt. 

Ett unntak, jeg ringer ikke opp igjen utenlandske nummer. 

Skrevet

Sjekker først nummeret. Er det lege, helsestasjon, bhg, etc ringer jeg opp med en gang. Er det familie og venner ringer jeg raskt opp. Er det tydelig salg ringer jeg ikke opp. Er det ukjente privatpersoner tenker jeg at de sikkert har ringt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...