AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #1 Skrevet 10. juli 2019 Regner med at på et eller annet tidspunkt vil noen bryte seg inn i leiligheten. Men hvor lang tid vil jeg ha på meg før det skjer? Og hvem vil i så fall ha myndighet til det, og på hvilket grunnlag? Anonymkode: 2eace...1a0
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #2 Skrevet 10. juli 2019 Det spørs kanskje litt på ansattforholdet ditt, men jeg hvis du er pliktoppfyllende og gjør det du skriver her vil nok noen komme på døra i løpet av dagen, og da kanskje ringe politiet om du ikke svarer. Politiet kan foreta "velferdssjekker" hvis det er grunn til å tro at noe har hendt deg. Men hva er poenget med det? Hvis noe har skjedd så ta kontakt med helsepersonell for hjelp. Anonymkode: 0a10d...628 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #3 Skrevet 11. juli 2019 Hvis du til vanlig er pliktoppfyllende på jobb og svarer kjapt på meldinger på mobilen så kommer nok noen iløpet av dagen. Er du en person som dukker opp når det passer deg og aldri svarer på mobilen så vil det ta lengre tid. Sliter du psykisk og har selvmordstanker så anbefaler jeg deg å oppsøke hjelp. Det finnes mange hjelpetelefonen og du kan ringe eller dra på legevakten. Anonymkode: b4f52...b9e
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #4 Skrevet 11. juli 2019 kommer ann på. Jeg har fast jobb, men ingen fra jobb hadde kommet på døra akkurat. Hender ofte at noen bare ikke møter opp og ikke tar tlf, da er vi sånn "herregud latsabber", også går dagen videre. Men etter noen dager hadde de vel ringt mannen og hørt. Anonymkode: 23b6b...293 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #5 Skrevet 11. juli 2019 Her hadde de nok reagert relativt kjapt tror jeg. Jeg er alltid tidlig på jobb, sitter ofte og jobber både før og etter arbeidstid. Svarer alltid med en gang på meldinger og telefon, samt ikke hatt en eneste sykedag Anonymkode: 4d536...603
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #7 Skrevet 11. juli 2019 Sjefene mine vet hvem av oss som bor alene og ikke, så om jeg ikke møtte på jobb og ikke svarte på telefonen ville de dratt hjem til meg fordi de hadde vært bekymret for at jeg var syk. Om jeg ikke åpnet døren hadde de nok blitt enda mer bekymret og tilkalt ambulanse og politi som hadde brutt seg inn. Det er veldig betryggende om jeg skulle plutselig blitt så syk at jeg ikke greide å ringe noen eller åpne døra. Anonymkode: 5b786...ac7 1
MortenMinstelønn Skrevet 11. juli 2019 #8 Skrevet 11. juli 2019 På 10.7.2019 den 18.27, AnonymBruker skrev: Regner med at på et eller annet tidspunkt vil noen bryte seg inn i leiligheten. Men hvor lang tid vil jeg ha på meg før det skjer? Og hvem vil i så fall ha myndighet til det, og på hvilket grunnlag? Regner med at de som bryter seg inn gjør det etter godkjenning fra familie. Noe familie har du sikkert. Det er jo de som blir bekymret i størt grad. Ikke arbeidsgiver. Ikke gjør noe du ikke kan få ugjort. Ingenting er så svart!
Gjest Krampus Skrevet 11. juli 2019 #9 Skrevet 11. juli 2019 Herregud, jeg hadde sikkert kunnet ligge død i ihvertfall 6 måneder før noen fra jobb oppdaget det. Jobber alene, sjefen min er pensjonert men tilgjengelig, og jeg er ansatt av kommunen. De hadde sikkert bare tenkt at jeg hadde blitt kjempe selvstendig og funnet en god rutine.
Vox_populi Skrevet 11. juli 2019 #10 Skrevet 11. juli 2019 8 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Regner med at de som bryter seg inn gjør det etter godkjenning fra familie. Det spørs hva du mener med familie. Ektefelle og livsarvinger: ja. Fjernere familie: søsken, foreldre, onkler/tanter og søskenbarn, har ingen som helst myndighet over deg og ditt hus. I fjor brøt de (kommunen/politiet) seg inn hos min nærmeste nabo. Hans bror ble ikke konsultert (fornuftig nok, for de var ikke på talefot).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå