Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veldig ofte da jeg tar venøs blodprøve så kommer blod ut,  men så stopper det Plutserlig etter å ha fylt et glass, tre glass eller halvt glass!  Det varier veldig! Men det stopper opp helt plutserlig.

dett har skjedd med flere pasienter så jeg forstår problemet ligger i meg og ikke årene deres. 

Kan noen tenke seg hva jeg gjør feil? Og evt hva jeg kan gjøre for å unngå det? 

Syntes det er så irriterende da blodet stopper opp plutselig og jeg må stikke på nytt. Blir bare problemer..

nyutdanna! Trenger råd!🌟

Anonymkode: 16918...961

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig og kan ha mange årsaker. Kanskje blodåra sprekker (veldig vanlig på eldre), kanskje du punkterer den ved å ikke holde nåla helt i ro, eller av og til ''suger'' hullet i nåla seg fast i åreveggen og danner et vacuum - da er det ofte nok å rulle pittelitt på nåla. Eller prøve å dra den litt ut. Du må nesten bare prøve deg frem :) Men prøv å ''rikle'' litt på nåla før du gir opp, drar den helt ut og stikker på nytt. 

Anonymkode: fa19b...0d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan skyldes vinkelen på nålen eller at du bruker for tynn nål. Sistnevnte skal heller ikke stoppe, men rørene fylles veldig mye saktere opp

Det er viktig å sette nålen inni åra, og ikke gjennom

Anonymkode: 12120...fc7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er du utdannet som? 

Anonymkode: 2c793...db5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan skyldes vinkelen på nålen eller at du bruker for tynn nål. Sistnevnte skal heller ikke stoppe, men rørene fylles veldig mye saktere opp

Det er viktig å sette nålen inni åra, og ikke gjennom

Anonymkode: 12120...fc7

Hvis man punkterer åra vil det jo ikke komme nevneverdig med blod ut i utgangspunktet.. Så det ville hun vel ha merka

Anonymkode: fa19b...0d6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...