AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #1 Skrevet 10. juli 2019 Veldig ofte da jeg tar venøs blodprøve så kommer blod ut, men så stopper det Plutserlig etter å ha fylt et glass, tre glass eller halvt glass! Det varier veldig! Men det stopper opp helt plutserlig. dett har skjedd med flere pasienter så jeg forstår problemet ligger i meg og ikke årene deres. Kan noen tenke seg hva jeg gjør feil? Og evt hva jeg kan gjøre for å unngå det? Syntes det er så irriterende da blodet stopper opp plutselig og jeg må stikke på nytt. Blir bare problemer.. nyutdanna! Trenger råd!🌟 Anonymkode: 16918...961
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #2 Skrevet 10. juli 2019 Veldig vanlig og kan ha mange årsaker. Kanskje blodåra sprekker (veldig vanlig på eldre), kanskje du punkterer den ved å ikke holde nåla helt i ro, eller av og til ''suger'' hullet i nåla seg fast i åreveggen og danner et vacuum - da er det ofte nok å rulle pittelitt på nåla. Eller prøve å dra den litt ut. Du må nesten bare prøve deg frem Men prøv å ''rikle'' litt på nåla før du gir opp, drar den helt ut og stikker på nytt. Anonymkode: fa19b...0d6 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #3 Skrevet 10. juli 2019 Det kan skyldes vinkelen på nålen eller at du bruker for tynn nål. Sistnevnte skal heller ikke stoppe, men rørene fylles veldig mye saktere opp Det er viktig å sette nålen inni åra, og ikke gjennom Anonymkode: 12120...fc7 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #4 Skrevet 10. juli 2019 Hva er du utdannet som? Anonymkode: 2c793...db5 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #5 Skrevet 10. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan skyldes vinkelen på nålen eller at du bruker for tynn nål. Sistnevnte skal heller ikke stoppe, men rørene fylles veldig mye saktere opp Det er viktig å sette nålen inni åra, og ikke gjennom Anonymkode: 12120...fc7 Hvis man punkterer åra vil det jo ikke komme nevneverdig med blod ut i utgangspunktet.. Så det ville hun vel ha merka Anonymkode: fa19b...0d6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå