Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange % stilling vil det utgjøre dersom jeg sier opp én vakt á 6 timer i løpet av en 6-ukers turnus? Altså fast, at jeg blir kvitt denne ene vakten for alltid :P Noen som vet? Går 100% i todelt turnus. Hvor mye går jeg ned i stilling av å gjøre det?

Anonymkode: 37c25...c3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ca 2%

Anonymkode: 0f14a...092

AnonymBruker
Skrevet

2,7%.

Tviler på at du noensinne har mulighet til å si opp én vakt av 30 vakter. Hvorfor i all verden skal arbeidsgiver godta det? 

Anonymkode: 9fad5...710

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2,7%.

Tviler på at du noensinne har mulighet til å si opp én vakt av 30 vakter. Hvorfor i all verden skal arbeidsgiver godta det? 

Anonymkode: 9fad5...710

Fordi vakten er en senvakt fredag som «hører til» en helg som skal lyses ut. Jeg går altså fra sein fredag til frihelg - noe som er skikkelig dritt. Så jeg vil be arbeidsgiver lyse ut fredag-lørdag-søndag denne helgen i stede for bare lørdag-søndag. Arbeidsgiver vil også tjene på å ha samme folk på hele helgen.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi vakten er en senvakt fredag som «hører til» en helg som skal lyses ut. Jeg går altså fra sein fredag til frihelg - noe som er skikkelig dritt. Så jeg vil be arbeidsgiver lyse ut fredag-lørdag-søndag denne helgen i stede for bare lørdag-søndag. Arbeidsgiver vil også tjene på å ha samme folk på hele helgen.

Kan dere jobb sent før frihelg altså? Jeg jobber turnus med jobb annenhver helg og der begynner frihelgen alltid senest kl. 17 på fredag. Evt. jobbing etter kl. 17 ved behov utløser automatisk 5 timers 100% overtid. 

Skrevet
4 minutter siden, -jk- skrev:

Kan dere jobb sent før frihelg altså? Jeg jobber turnus med jobb annenhver helg og der begynner frihelgen alltid senest kl. 17 på fredag. Evt. jobbing etter kl. 17 ved behov utløser automatisk 5 timers 100% overtid. 

Tenkte på dette selv. Er særdeles unormalt å jobbe sent fredag i frihelg!

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, -jk- skrev:

Ikke ulovlig å gjjøre det slik, dog er det kun dårlig ledelse som setter turnusen opp slik.

Anonymkode: efe27...c90

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ulovlig å gjjøre det slik, dog er det kun dårlig ledelse som setter turnusen opp slik.

Anonymkode: efe27...c90

Er du sikker? Høres ut som noe en fagforening har nedfelt i noe betingelser nemlig. Og hvem i all verden har godkjent en slik turnus?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, -jk- skrev:

Nop, ikke ulovlig bare dårlig turnus. Jeg er den eneste som har sein fredag før frihelg, og vil (naturligvis) bli kvitt den selv om det innebærer noe mindre stillingsprosent! Så mår denne helgen nå skal lyses ut vil jeg at sjefen skal lyse ut denne fredagen som «hører til» 😅

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nop, ikke ulovlig bare dårlig turnus. Jeg er den eneste som har sein fredag før frihelg, og vil (naturligvis) bli kvitt den selv om det innebærer noe mindre stillingsprosent! Så mår denne helgen nå skal lyses ut vil jeg at sjefen skal lyse ut denne fredagen som «hører til» 😅

"Du vil" at sjefen skal lyse ut ???  Der er da for pokker sjefen som bestemmer, og ikke du. Helt utrolig hvor kverulantiske og kravstore enkelte innen helsevesenet kan være.  

Anonymkode: 4207d...35c

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Ulovlig" hos oss ihvertfall, dvs. brudd på tariffavtalen. Høres ut som dere har en dårlig avtale. 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Du vil" at sjefen skal lyse ut ???  Der er da for pokker sjefen som bestemmer, og ikke du. Helt utrolig hvor kverulantiske og kravstore enkelte innen helsevesenet kan være.  

Hahaha herregud. Er det kravstort å ikke ønske seinvakt før frihelg? Det ødelegger halve helga. Ikke har jeg skrevet at jeg krever noe heller, bare at jeg vil - ergo jeg ØNSKER - at sjefen skal gjøre det ;) Du kan aldri ha jobbet turnus og hatt familie samtidig om du ikke skjønner at seinvakt fredag før frihelg er et ganske stort problem. Man har ikke akkurat flust av frihelger, så at én av dem blir ødelagt betyr ganske mye. 

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper du jobber mandag til fredag 8-16...?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange timer tilsvarer 100 % i uken da i gjennomsnitt? Turnus kan være så mangt, alt fra 37,5 til 33,6 vel.

Anonymkode: 466d2...26a

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange timer tilsvarer 100 % i uken da i gjennomsnitt? Turnus kan være så mangt, alt fra 37,5 til 33,6 vel.

Anonymkode: 466d2...26a

35,5 :) 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her har faktisk sjefen gjort en feil, man skal ikke jobbe seinvakt fredag før frihelg. Så her bør sjefen være behjelpelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk det til å blir 2.81 % jeg.. Hvordan er utregningen deres? 6 timer hver 6. uke er jo det samme som 1 t/uka. Og når 100 % er 35.5 vil det bli × = (1x100)/35.5 = 2.8169..

Skjønner godt du vil gi avkall på denne vakta, og heller gå litt ned i stilling. Og om du har en noenlunde oppegående sjef vil jeg ikke tro dette skulle by på noen problemer heller. 

Anonymkode: 1bbc0...f7e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, -jk- skrev:

"Ulovlig" hos oss ihvertfall, dvs. brudd på tariffavtalen. Høres ut som dere har en dårlig avtale. 

Hvilken tariffavtale og hvilken paragraf?

Anonymkode: d1702...3d5

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk det til å blir 2.81 % jeg.. Hvordan er utregningen deres? 6 timer hver 6. uke er jo det samme som 1 t/uka. Og når 100 % er 35.5 vil det bli × = (1x100)/35.5 = 2.8169..

Skjønner godt du vil gi avkall på denne vakta, og heller gå litt ned i stilling. Og om du har en noenlunde oppegående sjef vil jeg ikke tro dette skulle by på noen problemer heller. 

Anonymkode: 1bbc0...f7e

Med 35,5t uker blir dette riktig ja. Jeg regnet med 37,5t. Men dritstor forskjell er det jo ikke på 2,7 og 2,8🙊 

Anonymkode: 0f14a...092

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...