Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer kommer vi til å fortelle familie og sikkert noen venner at vi venter barn. Men hvordan forteller man det? Tenker ikke på å gjøre noe gøy ut av det. Men synes det er litt "klein" å skryte med "vi venter baby". Det er jo egentlig ikke så veldig spennende for andre en foreldrene og besteforeldre egentlig 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Jeg er gravid"

"Vi skal ha barn"

Trenger ikke være mer komplisert enn det 😊 Hvis du syns det er kleint så trenger du jo ikke starte samtalen med det, men bare flette det inn der det skulle passe 😊

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

De fleste blir veldig glade og overrasket på andres vegne om det er første barnet. Er det andre så blir det gjerne bare «ja det var vel på tide at xx fikk et søsken»

Anonymkode: f50c8...c00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare si det når det kjennes naturlig. Jeg tenker det fort kan kjennes kleinere hvis man skal annonsere det i stedet for at det kommer naturlig fram i samtalen.

Når det er sagt, tenker jeg folk vil synes det er koselig å høre om graviditeten. Jeg opplever det i hvert fall som en stor og fin nyhet når jeg får høre om at andre venter barn :) 

For meg har "annonseringen" blant annet blitt "unnskyld, jeg er gravid", etter at jeg kommer slukøret tilbake fra do fordi jeg begynte å spy da tanten min ville servere meg kaffe. Jeg har vært så dårlig at jeg har blitt nødt til å si det tidlig, og alltid i forbindelse med et eller annet jeg ikke får til pga. formen. 

Anonymkode: bcedf...bd1

• Liker 3
Skrevet

Hype deg selv jævlig opp også kan du bare si med en entusiastisk stemme "JEG ER GRAVIIID" neste gang du møter noen som ikke vet at du er gravid. Da vil de nok bli glade på dine vegne og diskutere litt babyting med deg. Så har du noe å smalltalke om de neste 9(?) månedene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også det var litt kleint. Men vi tok en runde for å fortelle til nærmeste familie ila. samme uke, da de fort blir litt fornærmet om andre får vite det før.. Til familien viste vi bare ultralydbildet, eller sa at «Vi skal ha barn» under samtalen.

jeg ventet lenge med å si det til noen venner jeg ikke ser så ofte. Resultatet var at de så det før vi sa det, men ikke turte å spørre. Veldig ubehagelig når man føler det ikke passer å starte samtalen med det, men man skjønner at de allerede har skjønt det🙈 

Så til slutt (etter OUL) annonserte vi det bare på facebook for å slippe sånne kleine møter der folk ikke tør spørre.

Anonymkode: 90133...d52

Skrevet

Til noen venner har jeg sagt, når samtalen har kommet inn på alkohol/fest, at «jeg kan ikke drikke alkohol på noen måneder jeg...».

Ellers har vi startet samtalen med å si ting som typ: «vi har en nyhet» eller «det er en ting dere bør vite om».

Synes også det var vanskelig å komme inn på temaet på en naturlig måte!

Skrevet

Hvis vi blir gravide...

Tenker å kjøpe enten sånn kopp med bestemor og bestefar på. Eller en liten body og pakke inn og gi bort, kanskje med morsom tekst på? Til kommende onkel blir det body med verdens beste onkel på eller noe sånt. PS, første barnebarn i vår familie, så vil gjøre litt ekstra stas på det.

Skrevet

Så lenge du eller faren til barnet ikke sier "vi er gravide" så er der meste ok.

Men ikke skru opp forventningene og håp på hyling, fyrverkei og krampegråt fra kommende besteforeldre. Det skjer bare på The Kardashians. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi sendte sms med ultralydbilde til de vordende besteforeldre, våre foreldre fortalte nyheten videre til sine foreldre (barnets oldeforeldre).

Til nærmeste venner annonserte vi nyheten på snapchat. 

Den eneste jeg fortalte det til face to face var sjefen.

Delte graviditeten i uke 15 og alle fikk vite det med bare et par dagers mellomrom.

De mer perifere bekjente tok jungeltelegrafen seg av.

Anonymkode: cba1c...85a

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Prøvende skrev:

Hvis vi blir gravide...

Tenker å kjøpe enten sånn kopp med bestemor og bestefar på. Eller en liten body og pakke inn og gi bort, kanskje med morsom tekst på? Til kommende onkel blir det body med verdens beste onkel på eller noe sånt. PS, første barnebarn i vår familie, så vil gjøre litt ekstra stas på det.

Skal du virkelig kjøpe body til en voksen mann det står "verdens beste onkel" på? Tror du virkelig han vil gå med den? 😛

Anonymkode: e4f33...ad0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du virkelig kjøpe body til en voksen mann det står "verdens beste onkel" på? Tror du virkelig han vil gå med den? 😛

Anonymkode: e4f33...ad0

Du vet ikke noe om hvor liten onkel er. Kanskje han er veldig kort og tynn. *krenka* 

Anonymkode: de208...46b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det var forferdelig kleint, jeg også. 

Mannen tok seg av sin slekt og vennekrets. 

Til mine foreldre flettet jeg inn TUL-bildet i feriebildene (de ber alltid om å få se feriebilder, altså, vi er ikke sånne som tvinger folk til å se på sånt..). Litt sånn "Her er hotellet, her er vi på en borg, her er vi foran en statue, her er det nye barnebarnet deres, og her er hotellet vi bodde på". Så spredde de nyheten til resten av slekten for oss..

Til søsteren min sendte jeg TUL-bildet og "gratulerer, du skal bli tante", bare på melding. 

Til kolleger sa jeg vel ingenting :p Jeg sa det til sjefen da jeg måtte, pga permisjon og sånt, og så spredde vel ryktet seg, og det ble jo etterhvert litt åpenbart også.. 

Verste var min ufrivillig barnløse venninne.. tok det på melding også, så hun fikk reagere i fred..

Anonymkode: 248e6...382

Skrevet

Takk for svar 😊 ja beste er nok og ta det "tilfeldig". Tror nok at folk blir glade på våre vegne, men vi er 38 år. Vi er langt i fra de første som får barn. 

Litt greit å høre at flere også synes det er kleint 😝 på jobben har jeg også tenkt å la jungeltelegrafen fortelle det. Sjefen vet alt siden jeg har vært litt dårlig og hatt behov for å komme senere/flere pauser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...