Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nyutdanna og blir irritert av visse pasienter. Tar som regel blodprøver.

og igår hørte jeg «hvor langt inn skal du stikke», siden jeg bevegde nålen litt frem og tilbake. Hun satt å stirret hele tiden på hvordan jeg tok blodprøven. . Men det er så uhøflig måte, hvordan hun sa det på. Hun sa det på sånn frekk måte:. 

Mange snille pasienter! Men hvorfor er det noen som alltid skal klage? 

La oss som er utdannet gjøre jobben vår? Hvorfor skal folk være så pirkete 

Anonymkode: 416d2...ce5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bio*

AnonymBruker
Skrevet

Er det deg igjen? Må si jeg lurer på om du har havnet i feil yrke...

Anonymkode: aff70...a9e

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og igår hørte jeg «hvor langt inn skal du stikke», siden jeg bevegde nålen litt frem og tilbake. Hun satt å stirret hele tiden på hvordan jeg tok blodprøven. . Men det er så uhøflig måte, hvordan hun sa det på. Hun sa det på sånn frekk måte:. 

Sikkert ikke alle som liker sprøyter og blir litt redde. Synes du blir lett fornærmet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet som både sykepleier og helsesekretær. Tror ikke jeg hata noe så mye som å ta blodprøver 😛

Anonymkode: 3bce3...1c9

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo hennes arm du stikker i. Jeg liker heller ikke folk som 'veiver rundt' med nåla inne i armen min, og jeg tar blodprøver ofte.

Hvis du ikke tåler at pasienten gir tilbakemelding på noe hun synes er ubehagelig, og som ikke er normalt så bør du tenke på om det kanskje er noe å lære før du blir irritert på pasienten og mener vedkommende ikke er "snill". Du ønsker deg altså "snille" pasienter som bare er ydmykt takknemlige for at det tas blodprøver av dem mens du rører rundt med nåla inne i armene deres og kvalmen hos pasienten stiger?

(Nei,det er ikke normalt at det rotes rundt med nålen inne i armen på leit etter blodåren. De fleste av oss blir ganske kvalme av akkurat det.)

Anonymkode: 9589b...1e8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ha-ha.. Denne tråden er enda mindre morsom enn den forrige. Gå nå ut og lek.

Anonymkode: 1a8a1...3b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet som både sykepleier og helsesekretær. Tror ikke jeg hata noe så mye som å ta blodprøver 😛

Anonymkode: 3bce3...1c9

andre type blodprøver som på finger er alle normale til!  Men det er denne venøs som man får skikkelig mye mas på! Har jobbet i kun en uke nå, og allerede møtt på 4 missfornøyde pasienter!

jeg prøver alltid mitt beste og bruker god tid, men nei da.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

andre type blodprøver som på finger er alle normale til!  Men det er denne venøs som man får skikkelig mye mas på! Har jobbet i kun en uke nå, og allerede møtt på 4 missfornøyde pasienter!

jeg prøver alltid mitt beste og bruker god tid, men nei da.

Alvorlig talt, du er nyutdannet, har ingen erfaring, du påfører pasientene unødvendig smerte og stress, og så klager du på pasienten?? 

Med de holdningene der vil jeg gå så langt å si at du burde finne deg et annet yrke!

• Liker 3
Skrevet
På 10.7.2019 den 16.21, AnonymBruker skrev:

Det er vondt hvis nåla kommer for langt inn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...