Gå til innhold

Hva skriver dete på timeliste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da dere jobber til eksempel 15.15-15.30 

Skriver dere en hel ekstra time på timeliste eller skriver dere bare til 15.00.

tenker man bør få en time sin lønn da man har jobbet over eksempel 15.00, men samtidig er det snakk om 15-20 min.. så hva tenker dere? Og hva gjør dere

Anonymkode: dac51...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da skriver jeg det kvartere eller halv timen det gjelder. Du jobber jo ikke en time. Hadde jeg jobbet åtte minutter lenger enn langt så ville jeg måtte ha skrivd 15.08 på timelista.

Anonymkode: febcb...82d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fører ingenting, fordi det gjør absolutt svært liten forskjell. Går heller 15 min tidligere en annen dag. 

Men skal du føre noe, så må du føre dette som 0,25 timer 50% overtid. 

Kan ikke føre én time ekstra for 15 min arbeid. 

Anonymkode: c009e...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

tenker man bør få en time sin lønn da man har jobbet over eksempel 15.00, men samtidig er det snakk om 15-20 min.. så hva tenker dere? Og hva gjør dere

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da skriver jeg det kvartere eller halv timen det gjelder. Du jobber jo ikke en time. Hadde jeg jobbet åtte minutter lenger enn langt så ville jeg måtte ha skrivd 15.08 på timelista.

Anonymkode: febcb...82d

Hjelp. Har nordmenn hoppet over norsktimene de siste årene? 

Da= når

kvarteret 

skrevet.

Håper dere alle er under 18år, blir skremt. 

Anonymkode: b9b42...00d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da= når

Har du hoppet over matematikktimene? Du mener "da" skal være "når", ikke "da" er lik "når". Det skrives også "18 år", ikke "18år". Vil anbefale deg å skrive fullstendige setninger neste gang.

Anonymkode: 7c214...e99

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dette norsk kurs? Nei. Så slutt å dømme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Da= når

kvarteret 

skrevet.

Håper du er under 18 selv. 
Er skremmende å se hvordan enkelte mennesker må poengtere andres feil. 
Ikke rart vi ikke får gjort mye med mobbing blant barn og unge dersom voksne velger fremheve andre sine feil i stedet for å holde seg til tema. 

Anonymkode: cf4f4...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette pleier det å stå noe om i personalhåndboken. Vi har 15 minutter som minste timeregistrering. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Zzyzx skrev:

Dette pleier det å stå noe om i personalhåndboken. Vi har 15 minutter som minste timeregistrering. 

Det er slik jeg ofte tenker. Slutter jeg 14.45, skriver jeg 3. Er det halv så skriver jeg 30 minutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da= når

kvarteret 

skrevet.

Herregud 2019! og fortsatt ikkje skjønt at folk med skrivevansker og kan ha innspill? 

Anonymkode: abb49...fc1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud 2019! og fortsatt ikkje skjønt at folk med skrivevansker og kan ha innspill? 

Anonymkode: abb49...fc1

😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2019 den 16.13, AnonymBruker skrev:

Dette gjøres ulikt i ulike bedrifter/bransjer/sektorer, men er alltid avtalt  Sjekk din tariffavtale/personalhåndbok for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2019 den 16.20, AnonymBruker skrev:

Fører ingenting, fordi det gjør absolutt svært liten forskjell. Går heller 15 min tidligere en annen dag. 

Men skal du føre noe, så må du føre dette som 0,25 timer 50% overtid. 

Kan ikke føre én time ekstra for 15 min arbeid. 

Anonymkode: c009e...173

Det er ett godt poeng i dette satt i uthevet skrift, men det bør likevel føres om det er noe som gjentar seg.  Å gå 15 min tidligere en annen dag krever at sjefen sier at det er greit. Overtid kan kun føres dersom overtiden er pålagt av sjef. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 11.7.2019 den 15.47, AnonymBruker skrev:

Det er slik jeg ofte tenker. Slutter jeg 14.45, skriver jeg 3. Er det halv så skriver jeg 30 minutter

Det kommer jo an på om bedriften har 15 minutters timeregistrering. Hvis de har det, så har du jo skrevet opp 15 minutter lenger enn du jobbet hvis du skriver 15:00 når du går 14:45. Det er ikke riktig. 

Anonymkode: 76986...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker elektronisk timeregistrering og stempler inn når vi kommer og ut når vi går. Resten går helt av seg selv. Har fleksitid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler alle å være nazi på å sjekke lønnsslipp mot oppførte timelister, det feiler _nesten_ aldri at folk på lønnskontoret gjør små "feil" og gir en time eller to mindre lønn. Dette har hendt meg på nesten alle arbeidsplasser jeg har vært, på nesten hver jævla lønning, og det får meg til å tenke at de som er ansvarlige for lønnskjøring nærmest har en instruks om å underbetale de ansatte, men med så små avvik som mulig i håp om at de ikke blir oppdaget. De vet også at det er de som gjør "feil", fordi de alltid er villige til å rette opp igjen når man gjør de oppmerksomme på det, og det faktum at de _aldri_ betaler ut for mye lønn.

Til topic: Det er vel vanlig å dele opp arbeidstimen i enten kvartér eller halvtimer, med mindre det er inn- og utstempling. Men selv da er det nok bestemmelser på hvordan det rundes av. Også her anbefaler jeg deg å være nøye, sett deg inn i bestemmelsene ihht. kontrakt på din arbeidsplass og vær nøye på at du ikke blir utnyttet. Er det noe jeg hater så er det hvordan de man gjør en god innsats på jobb for prøver å underbetale.

Anonymkode: ebef8...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...