Gå til innhold

Kjøpe stort, dyrt hus pga. mannens barn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg og min kjære skal kjøpe hus sammen, noe vi gleder oss til. Han har 2 barn fra tidligere, jeg har ingen, men ønsker meg i fremtiden. Så vi tenker å kjøpe et hus med plass til alle som er der nå, og der det er plass til å få flere nå. Dette betyr at vi må kjøpe hus med minimum 4 soverom, og vi ønsker gjerne to bad i tillegg til loft/kjellerstue også sånn at det er mulighet for å trekke seg tilbake. Men jeg har innsett at et hus som inneholder alt dette og som ikke er et oppussingsobjekt er svært dyrt. Det ligger mange fine hus ute med 3 soverom til en mye finere pris, og jeg kjenner på at det irriterer meg at jeg må betale såpass mye penger for et hus fordi han har barn fra før. Han mener vi skal dele alle huslige utgifter 50/50, og eie huset 50/50. Kjenner mer og mer på klump i magen av det hele. Kanskje jeg er gjerrig, jeg vet ikke. Liker barna og alt det, vi går kjempegodt overens. Men dette med huskjøp og økonomi kjenner jeg irriterer meg, og legger en demper på det hele.

Noen som har noen gode råd/tips til meg? :) 

Anonymkode: 3e69f...731

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naturligvis vil han at du skal betale for å huse hans unger.....

Skrevet

Eie 50/50 og dele lånet 50/50 - ja det ville jeg gjort. Men strøm, mat og sånt bør.han betale mer av. Og all oppussing av barnas rom og andre utgifter som kan knytted 100% til hans barn. Som feks. hvis de vil ha TV og du ikke vil fordi du aldri ser på TV.

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp et billigere hus med færre soverom med mulighet for å bygge på et soverom? I verste fall kan du ikke få barn, eller får bare ett, og da sitter dere med flere soverom enn nødvendig. 

Anonymkode: 4c655...b53

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere skal ha barn og hus sammen tror jeg nok uansett du må belage deg på felles økonomi til en stor grad.

Anonymkode: 22e67...6e1

• Liker 15
Skrevet

Vær ung og barnløs og bli ilag med noen som har unger fra før....

AnonymBruker
Skrevet

Du kan irritere deg, men ungene forsvinner ikke. Alternativet er å kjøpe med tre soverom og la ungene dele. 

Da jeg var samboer, endte jeg og samboeren opp med å lage en liten del av stua til sovealkove til oss, fordi hans to barn, som kom annenhver helg, måtte ha hvert sitt soverom å kalle sitt eget. Det hadde jeg ALDRI gått med på i dag. 

Du kan jo lufte for han at du synes han bør betale mer, ettersom dere trenger større hus på grunn av hans barn, men tviler på at det blir godt mottatt.

Anonymkode: a3916...d52

• Liker 20
Skrevet

Det er en del av kaka. Hvis ikke får du finne deg en mann uten barn. 

Han burde evt betale mer i strøm ect hvis dere ikke har felles økonomi. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Bor barna hos man her fast, eller er det f.eks. bare snakk om besøk i helger og i ferier? Det er vel kanskje ikke sikkert at de to barna faktisk trenger hvert sitt rom? 

Anonymkode: 69c31...ac9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

La han slippe.. smålighet..

Anonymkode: 0b46a...9af

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bor barna hos man her fast, eller er det f.eks. bare snakk om besøk i helger og i ferier? Det er vel kanskje ikke sikkert at de to barna faktisk trenger hvert sitt rom? 

Anonymkode: 69c31...ac9

De bor 50/50. Begynner å bli litt store og trenger hvert sitt rom. TS

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke når rommene str tomme 50% av tiden. Da kan de dele. 

Nå må du være litt smart og tenke økonomi. Ikke la mannen styre showet for det han har pult på seg av unger når du også skal ha ditt. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Som det er foreslått, kjøp hus sånn at det kan gi rom til barna hans også. Selv om de bor der "bare" 50% så vil det like fullt være deres hjem som potensielt barn dere får sammen.

Pappaen kan eventuelt betale for oppussing av rommene til de. Men.. jeg tenker at velger en et forhold med en som har barn så tar en hele pakka.

Anonymkode: 07e02...c1c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør de få samme behandling som fremtidige småsøsken, ja. 

Jeg tenker dette er noe du bare må venne deg til. Ja, hans barn kommer til å påvirke din økonomi. De skal være med på ferie; ergo blir feriebudsjettet et helt annet enn om det bare hadde vært deg, ham, og eventuelle felles barn. De skal spise, være med på aktiviteter, ha klær og sko, og whatnot. Det går jo nødvendigvis ut over resten av familien også. 

Sånn er det å være sammen med en som har barn fra før. Man kan ikke sitte der og telle kroner og øre, og tenke at partnerens særkullsbarn ikke på noe vis skal "gå ut over" en selv. 

Anonymkode: 845e6...f29

• Liker 28
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Å kjøpe hus er jo den beste økonomiske investeringen man kan gjøre (har i alle fall vært det de siste tiårene), så det er jo bare positivt for deg å eie huset 50 %, du vil ikke tape på det. 

Men hvis du allerede irriterer deg over sånt, kanskje du bør reflektere litt over hvorvidt du virkelig bør gå inn i dette?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Antoinette skrev:

Ikke når rommene str tomme 50% av tiden. Da kan de dele. 

Nå må du være litt smart og tenke økonomi. Ikke la mannen styre showet for det han har pult på seg av unger når du også skal ha ditt. 

Hva om moren også tenker det samme? Skal disse ungene aldri få eget rom, da, mens halvsøskenene skal flotte seg med egne rom? Det er villt urettferdig, og forferdelig dårlig gjort. 

Disse barna "lider" allerede iom at de er skilsmissebarn og blir skippet hit og dit og må forholde seg til flere hjem. Og så mener du at de skal behandles som annenrangs borgere i disse hjemmene? 

Hadde det vært sånn at de bare bodde der annenhver helg, og hadde saken vært en helt annen, men når det faktisk er sånn at de ikke er mer hjemme hos moren enn hos faren, så skal de behandles på lik linje som de andre barna i huset. 

Anonymkode: 845e6...f29

• Liker 42
Skrevet

Ha to unger 50/50 og ikke ha råd til å kjøpe hus uten hjelp fra en barnløs samboer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...