Gå til innhold

Selge Chanel 2.55 veske? Desperat etter penger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er en 19 år gammel jente. Jeg arvet Chanel vesken til min mormor,  en klassisk 2.55 reissue double flap bag. Det er en av de ikoniske. Tror ikke de blir produsert mer, og den er veldig ettertraktet.. Hun kjøpte den for 8 år siden i London, men den er lite brukt... 

Jeg er desperat etter penger akkurat nå, jeg har ikke gjeld jeg må betale men jeg har ingen ekstra penger utover mat. Jeg lurer på om jeg skal selge Chanel vesken. Jeg bruker den sjelden og har ikke en sånn interesse for dyre vesker... Jeg ville blant annet brukt pengene på en backpacking reise sammen med noen venner i høst.

Eneste er at jeg føler nostalgi overfor vesken, og den minner meg veldig om mormor som jeg bodde hos i flere år og som jeg hadde et veldig nært og spesielt forhold til.  Jeg har en litt sånn klump i magen når jeg tenker på å selge vesken, men som sagt så bruker jeg den aldri og i seg selv så betyr den ikke så mye for meg. Jeg har også arvet en Rolex klokke fra mormor som jeg aldri vil selge, så det er jo ikke den eneste tingen jeg har fra henne av verdi... Og jeg har masse andre sentimentale ting og møbler fra henne som jeg har lagret. 

Vet noen her om Chanel vesken kommer til å stige veldig i verdi med årene? Er det dumt av meg å selge den nå, hvis den blir veldig mye verdt med årene?

70DAFAA7-8277-4A1F-B1A5-B7B37913615D.thumb.jpeg.dc7fbe65e038afc37cffc1dbc5aab640.jpeg

Anonymkode: 0742e...fe3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare en veske til syvende sist. Bare selg, du får bedre glede av pengene dersom du reiser. Dersom du ikke er interessert i verdier og har annet du arver etter henne ser jeg ikke problemet. 

Vet ikke om du egentlig er desperat etter penger dersom det handler om backpacking i høst, da. Det kan du fint spare deg opp til ellers. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser i denne artikkelen at vesken du nevner i str medium eller stor kan gå for 20 000 - 25 000 på auksjon. Er det dette du så for deg?

Pass på å ikke bli lurt, og ha med deg en person ekstra (gjerne en mann eller to) når du skal selge/overlevere vesken, så du ikke blir ranet eller lurt. Og IKKE finn på å sende den dyre vesken i posten! Den kan bli borte, og forsikringen posten har for sporede sendinger dekker ikke det beløpet vesken er verdt. 

Anonymkode: c248a...82f

• Liker 9
Gjest Kritt
Skrevet

Disse har jo vært veldig populære siste årene, og jeg tviler litt på at prisen vil stige voldsomt fremover. Om du skal selge den - hvordan skal kjøper vite at den er ekte?

AnonymBruker
Skrevet

Du bør få den sjekket og få et dokument på at den er ekte før du selger. Det kan koste litt penger, men du vil ikke få god pris uten. Du vil tape mer på å ikke ha at den er ekte dokumentert. 

Ellers synes jeg at ting er ting. Ikke verdt å beholde når det ikke brukes. Du har andre ting etter din bestemor også, og hvem hun var for deg og minner betyr mer enn ting. 

Anonymkode: a93b8...4c6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Kritt skrev:

Disse har jo vært veldig populære siste årene, og jeg tviler litt på at prisen vil stige voldsomt fremover. Om du skal selge den - hvordan skal kjøper vite at den er ekte?

Det følger med et sånt kort fra Chanel som det står «garanterer» for at den er ekte. 

Reissue er en av de ikoniske som Coco Chanel selv har designet (tror jeg) og som ikke blir produsert mer... De har jo produsert reissue men veldig få, i butikken i London hvor den ble kjøpt var det bare 1. Alle ansatte kom og samlet seg rundt når mormor kjøpte den, og hadde nærmest en seremoni for å «feire» kjøpet! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser i denne artikkelen at vesken du nevner i str medium eller stor kan gå for 20 000 - 25 000 på auksjon. Er det dette du så for deg?

Pass på å ikke bli lurt, og ha med deg en person ekstra (gjerne en mann eller to) når du skal selge/overlevere vesken, så du ikke blir ranet eller lurt. Og IKKE finn på å sende den dyre vesken i posten! Den kan bli borte, og forsikringen posten har for sporede sendinger dekker ikke det beløpet vesken er verdt. 

Anonymkode: c248a...82f

Tusen takk for svar! Jeg tror kanskje min kan selges for litt høyere pris siden det er reissue... Tenkte å prøve 30.000 i første omgang

AnonymBruker
Skrevet

Hvis denne vesken er det eneste du har etter din mormor så ville jeg kanskje tenkt to ganger før jeg solgte den for å dekke en backpacking tur.

Anonymkode: 3adde...8ed

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis denne vesken er det eneste du har etter din mormor så ville jeg kanskje tenkt to ganger før jeg solgte den for å dekke en backpacking tur.

Anonymkode: 3adde...8ed

Evner du i det hele tatt å lese? 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også arvet en Rolex klokke fra mormor som jeg aldri vil selge, så det er jo ikke den eneste tingen jeg har fra henne av verdi... Og jeg har masse andre sentimentale ting og møbler fra henne som jeg har lagret. 

Anonymkode: 1239e...fe3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke desperat: du har penger til å overleve, og det du vil bruke pengene på er en ferietur. Jobb heller og tjen pengene du trenger, og spar vesken til en gang du VIRKELIG er desperat. Hvis du ikke bruker vesken vil den holde seg godt i pris. 

Anonymkode: 750b9...fb0

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes ikke veska er noe fin og hadde aldri i mitt liv kjøpt den for mer enn en 1000.- lapp. Nok om det.

Du skriver at du ikke har penger utover mat, så skal du prøve å selge veska for å dra på backpacking til høsten? Hvor ble det av den sytingen din om dårlig råd? Skal du kjøpe ett kneippbrød og litt melk, så er du over kneika?

Jeg ville tatt vare på den, kanskje du en dag får interesse av å bruke den selv. En fint minne etter mormor selv om du har arvet flere ting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det følger med et sånt kort fra Chanel som det står «garanterer» for at den er ekte. 

Reissue er en av de ikoniske som Coco Chanel selv har designet (tror jeg) og som ikke blir produsert mer... De har jo produsert reissue men veldig få, i butikken i London hvor den ble kjøpt var det bare 1. Alle ansatte kom og samlet seg rundt når mormor kjøpte den, og hadde nærmest en seremoni for å «feire» kjøpet! 

Slike kort er ikke verdt papiret det er skrevet på engang. Det er serie nummer på designer vesker, og det bør taksteres og vanlig med brukt salg av slike dyre vesker er at en går innom butikken hos forhandler. Problem er jo at Chanel ikke selges i Norge. Men å selge en veske for å dra på backpacking vitner ikke akkurat om mye klokskap. Tenk på mormoren din sier jeg  da

Anonymkode: 16863...cd7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å angre om du selger den veska og bruker pengene på backpacking. Kanskje ikke nå, men bare vent noen år, så angrer du.

Anonymkode: efeeb...2e7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...