Gå til innhold

Kielferga med bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har tatt denne kielferga flere ganger, men da som t/r cruise med venner.

Nå skal jeg på båten igjen, men ha med bil, da jeg alene og mine to små skal besøke familie i Tyskland.

Men jeg finner ingen info på nett hvordan man møter opp, hvor henter man boardingkortene, hvordan fungerer det å kjøre bilen inn på båten osv?

Har noen kjørt denne båten med bil og kan bare fortelle meg forløpet og hvor jeg skal hente nøkkelkort, må vi bli sittende i bilen, burde jeg printe ut billetten? Jeg har to små barn alene med meg, så vil gjerne stresse meg ned ved å vite akkurat dette. Mange takk på forhånd :)

Anonymkode: f45ca...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Google er din venn... "kiel ferge bil" ga meg : https://www.colorline.no/praktisk-informasjon/reise-med-bil

Sleng på "oppmøte" i tillegg: https://www.colorline.no/praktisk-informasjon/oppmotetider

Og er du mer usikker, er det kontaktinformasjon på disse sidene så du kan spørre direkte. 

Anonymkode: 6e90f...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da vi dro med bil på kielferja sist, hadde vi printa ut billetten på forhånd. De kontrollerte den før vi kjørte om bord. Mener å huske at vi plukket opp nøkkel til lugar i resepsjonen inne på båten, etter vi hadde parkert. Null stress :)

Anonymkode: 3c6a3...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjørt Kiel-båten med bil, men utallige danskebåter etc :)

Du kjører inn innkjøringen for biler, det er som regel godt skiltet. Der er det drive-in skranker som sjekker billetten din og gir deg boardingkortene dine og som regel en lapp som skal ligge i bilen. Deretter får du beskjed om hvilken kø du skal stå i. Enten sier de det i skranken eller så er det mannskap der som viser deg vei.

Når det er ombordkjøring følger du bare køen din når den får beskjed om å kjøre, og de viser deg vei hele veien inn. Det går helt av seg selv og er ikke noe å bekymre seg for 😄

God tur 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...