Gå til innhold

Spiser du frokost?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv har jeg aldri spist frokost i ukedagene. Jeg har riktignok prøvd et par ganger, men forsøket har sjelden vart mer enn et par dager. Jeg er ikke spesielt sulten om morgenen, og det eneste jeg har lyst på er kaffe! De gangene jeg har spist frokost blir jeg bare trøtt og tung, og jeg er ofte like sulten rundt lunsjtider som når jeg ikke spiser frokost. Tror jeg ville endt opp med å gå opp i vekt om jeg skulle begynt å spise frokost fast. 

Spiser du frokost? Og hvorfor? 

Anonymkode: 9c4e5...3a2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri.

Anonymkode: a1c73...570

AnonymBruker
Skrevet

I hverdagene, nei, i helgene, ja. 

Da jeg vokste opp, spiste jeg alltid frokost, hver dag. 

Da jeg flyttet for meg selv, sluttet jeg å spise frokost, alle dager. 

Da jeg fikk samboer, begynte jeg å spise helgefrokost med ham. 

Jeg foretrekker å ikke spise frokost. Jeg blir MER sulten av det.. Jeg fungerer bedre når jeg tar dagens første måltid sånn i tolv-tiden. 

Anonymkode: 4d85e...f4f

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva man anser som frokost? Jeg spiser i teorien frokost, men det skjer ikke før 5 - 6 timer etter jeg har stått opp. 

Anonymkode: dd1c2...b71

AnonymBruker
Skrevet

Spiser når jeg er sulten. Det er sjeldent jeg er sulten tidlig på dag. 

Anonymkode: a873d...8b9

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hverdagene, nei, i helgene, ja. 

Da jeg vokste opp, spiste jeg alltid frokost, hver dag. 

Da jeg flyttet for meg selv, sluttet jeg å spise frokost, alle dager. 

Da jeg fikk samboer, begynte jeg å spise helgefrokost med ham. 

Jeg foretrekker å ikke spise frokost. Jeg blir MER sulten av det.. Jeg fungerer bedre når jeg tar dagens første måltid sånn i tolv-tiden. 

Anonymkode: 4d85e...f4f

Samme her! :) 

ts

Skrevet

Jeg jobber, så jeg er mer effektiv på jobb etter å ha spist litt. Spiser ofte en yoghurt, en banan, og hvis jeg har litt ekstra tunge arbeidsoppgaver, spiser jeg også et rundstykke ved siden av. 

Å ikke spise frokost fungerer, men altså arbeidsinnsatsen er jo så som så... 

• Liker 2
Skrevet

Som oftest ikke. Men det hender av en eller annen grunn at jeg plutselig en morgen i blant kan være skrubbsulten. Uvisst hvorfor det bare er sånn noen få ganger. Som regel spiser jeg ikke noe før langt på dag. Men om jeg spiser tidlig, så rister jeg et par brødskiver og spiser det med appelsinmarmelade, eller jeg tar en skål müsli med rosiner og melk på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser frokost av vane tror jeg. Kunne sikkert klart meg fint frem til lunsj uten, men jeg ønsker ikke å bryte vanen med å gi kroppen drivstoff om morgenen siden jeg blir student til høsten og veit at jeg lett mister fokus om jeg ikke spiser jevnlig 

Anonymkode: 1aaf4...251

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hva man anser som frokost? Jeg spiser i teorien frokost, men det skjer ikke før 5 - 6 timer etter jeg har stått opp. 

Anonymkode: dd1c2...b71

Med frokost mener jeg et måltid som inntas innen én time etter at man har stått opp :) 

ts

Skrevet

Spiser frokost i helgene, og vanligvis et knekkebrød når jeg kommer på jobb i ukedagene(men det teller kanskje ikke, er 2 1/2 time etter at jeg sto opp.

Skrevet

Ja. Hver eneste dag. Viktig å få kroppen i gang.

AnonymBruker
Skrevet

Ja alltid :) 50-60 min etter jeg har stått opp spiser jeg frokost, havregryn eller supergranola med melk. Lett froskost :) 

Anonymkode: 43045...c4c

AnonymBruker
Skrevet

Ja, alltid. Men ikke nødvendigvis med én gang jeg står opp. Går gjerne 1-2 timer etter jeg har stått opp  Men frokost og middag er kjepphester og hellig for meg.

Anonymkode: 0ba31...a1a

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med frokost mener jeg et måltid som inntas innen én time etter at man har stått opp :) 

ts

Da spiser jeg aldri frokost. Jeg klarer ikke å spise med en gang jeg har stått opp. Det er litt lettere hvis jeg har ligget lenge i helgene, men matlysten er stort sett fraværende allikevel. Faktisk blir jeg kvalm av å spise kort tid etter jeg har stått opp. 

Anonymkode: 4bd13...4a6

AnonymBruker
Skrevet

Aldri i ukedagene (er mer skjerpet på jobb uten), av og til i helgen, men alltid på ferie. Hotellfrokost er digg  😊

Anonymkode: 67f67...e18

AnonymBruker
Skrevet

Blir dårlig i magen av å spise frokost med det samme jeg står opp, så jeg sluttet med det i tidlig tenårene. Og blir i tillegg fruktelig mer sulten gjennom hele dagen. Merker såklart på energinivået at man burde få i seg noe, men hvis jeg er så dum at jeg prøver - så flyr jeg på dass til langt utpå ettermiddagen.

Anonymkode: 17f68...158

AnonymBruker
Skrevet

Spiser mellom 10 min og 2 timer etter at jeg står opp, så det varierer veldig! :P 

Anonymkode: 09b2a...383

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ikke frokost dersom jeg bare skal være for meg selv, eller de dagene jeg ikke har tidlig undervisning på studiet. Når jeg jobber eller skal noe sosialt må jeg derimot spise noe, for hvis ikke er jeg vanligvis i svært dårlig humør.

Anonymkode: 2ae25...87b

Gjest Familytree
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv har jeg aldri spist frokost i ukedagene. Jeg har riktignok prøvd et par ganger, men forsøket har sjelden vart mer enn et par dager. Jeg er ikke spesielt sulten om morgenen, og det eneste jeg har lyst på er kaffe! De gangene jeg har spist frokost blir jeg bare trøtt og tung, og jeg er ofte like sulten rundt lunsjtider som når jeg ikke spiser frokost. Tror jeg ville endt opp med å gå opp i vekt om jeg skulle begynt å spise frokost fast. 

Spiser du frokost? Og hvorfor? 

Energy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...