AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #1 Skrevet 10. juli 2019 Hvor sunt/usunt er det egentlig å gi disse mais og hirsepinnene til baby på 10 mnd? Anonymkode: 1e208...60d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #2 Skrevet 10. juli 2019 Det er vel helt OK å hi det som snacks en gang imellom. Men sikkert ikke bra å overspise for de små. Anonymkode: b8200...eb7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #3 Skrevet 10. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor sunt/usunt er det egentlig å gi disse mais og hirsepinnene til baby på 10 mnd? Anonymkode: 1e208...60d De veier jo ingenting, så det er ikke de største mengdene de får i seg akkurat. Men det er veldig lett å lage hirsepinner selv, og mye sunnere. Anonymkode: e896c...779 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #4 Skrevet 10. juli 2019 Med mindre du gir det som er hovedmåltid er det verken sunt eller usunt. Det inneholder lite næring og kalorier, og er helt ok å gi som "tidtrøyte" til ungen. Anonymkode: 4670a...450 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #5 Skrevet 10. juli 2019 Lite næring i det. Tenk på det som popcorn uten salt. Hvor ofte ville du gitt det til et barn på 5 år feks? Anonymkode: be0e7...d25
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #6 Skrevet 10. juli 2019 Jeg er ikke enig i at hirse inneholder lite næring. Hirse er faktisk utrolig næringsrikt i forhold til de fleste andre kornslag. Kjøper man slik «snack» laget av ren hirse kan man gi det med god samvittighet. Anonymkode: bbc18...7e7 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #7 Skrevet 10. juli 2019 De inneholder arsen som ikke er bra for barn. Søk det opp. Anonymkode: f57ab...b45
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #8 Skrevet 10. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lite næring i det. Tenk på det som popcorn uten salt. Hvor ofte ville du gitt det til et barn på 5 år feks? Anonymkode: be0e7...d25 Ca. 1gang i uka. Popcorn inneholder antioksidanter har jeg hørt. Anonymkode: b8200...eb7
Leo Skrevet 10. juli 2019 #9 Skrevet 10. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Med mindre du gir det som er hovedmåltid er det verken sunt eller usunt. Det inneholder lite næring og kalorier, og er helt ok å gi som "tidtrøyte" til ungen. Anonymkode: 4670a...450 Nå har ikke jeg barn en gang, men det som slår meg er at det ikke kan bidra til særlig sunne vaner å venne så små barn til at mat og det å spise er å betrakte som "tidtrøyte" eller underholdning om man vil?! (Ble nemlig litt skrekkslagen etter å ha vært på butikken i dag nå når det har blitt litt varmere og folk kler mer av seg. Det later til å kry av prepubertale barn med regelrett hengevom og pupper der det ikke skulle ha vært noen. Rett og slett feite unger! ). 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #10 Skrevet 10. juli 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: De veier jo ingenting, så det er ikke de største mengdene de får i seg akkurat. Men det er veldig lett å lage hirsepinner selv, og mye sunnere. Anonymkode: e896c...779 hvordan lager man hirsepinner selv? Anonymkode: ad51f...9ab 1
BMF Skrevet 10. juli 2019 #11 Skrevet 10. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: De inneholder arsen som ikke er bra for barn. Søk det opp. Anonymkode: f57ab...b45 Dette er ikke sant. De som selges i Norge er helt trygge. Dokumenter påstanden din og ikke gjør folk redde. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #12 Skrevet 10. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: hvordan lager man hirsepinner selv? Anonymkode: ad51f...9ab https://www.barebrabarnemat.no/hirsepinner/ veldig gode👌😊 Anonymkode: e896c...779
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #13 Skrevet 10. juli 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: https://www.barebrabarnemat.no/hirsepinner/ veldig gode👌😊 Anonymkode: e896c...779 Dette er noe helt annet enn de hirsepinnene det er snakk om. Anonymkode: 05edd...8be
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #14 Skrevet 10. juli 2019 3 hours ago, Leo said: Nå har ikke jeg barn en gang, men det som slår meg er at det ikke kan bidra til særlig sunne vaner å venne så små barn til at mat og det å spise er å betrakte som "tidtrøyte" eller underholdning om man vil?! (Ble nemlig litt skrekkslagen etter å ha vært på butikken i dag nå når det har blitt litt varmere og folk kler mer av seg. Det later til å kry av prepubertale barn med regelrett hengevom og pupper der det ikke skulle ha vært noen. Rett og slett feite unger! ). 10 mndr gamle barn er ikke prepubertale. De er babyer uten tenner.... hold deg til tema! Anonymkode: 05edd...8be 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #15 Skrevet 10. juli 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Hvor sunt/usunt er det egentlig å gi disse mais og hirsepinnene til baby på 10 mnd? Anonymkode: 1e208...60d Hirsepinner er helt flott! Min unge hatet grøt, men elsket hirsepinner. De inneholder jern, og gir iallefall litt man kan øve seg på å tygge og holde selv. Fin trening når man er baby. Spørsmålet du bør stille deg er hva du hadde gitt Istedefor. Hadde det vært mer næringsrikt? Også bruker man de jo stort sett ikke hele tiden, hver dag osv. tror virkelig ingen unger har vondt av å spise 2-3 hirsepinner om dagen. Anonymkode: 05edd...8be
Leo Skrevet 10. juli 2019 #16 Skrevet 10. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 10 mndr gamle barn er ikke prepubertale. De er babyer uten tenner.... hold deg til tema! Anonymkode: 05edd...8be Temaet er vel om det er sunt eller ikke og hvis man venner seg til å stadig spise på noe så kan det fort ende med at den lille babyen blir en feit unge. Hvilket ikke er sunt!
BMF Skrevet 10. juli 2019 #17 Skrevet 10. juli 2019 13 minutter siden, Leo skrev: Temaet er vel om det er sunt eller ikke og hvis man venner seg til å stadig spise på noe så kan det fort ende med at den lille babyen blir en feit unge. Hvilket ikke er sunt! Dette er noe som smelter i munnen og babyen lærer seg og holde og tygge. Det er ikke mat og har knapt næring. Hvis du gir ungen en hel pose, så er det ca 150 kcal og 1.2 gr fett. Tenker myten om feite overspiste unger faller bort da?!
Leo Skrevet 10. juli 2019 #18 Skrevet 10. juli 2019 Akkurat nå, BMF skrev: Dette er noe som smelter i munnen og babyen lærer seg og holde og tygge. Det er ikke mat og har knapt næring. Hvis du gir ungen en hel pose, så er det ca 150 kcal og 1.2 gr fett. Tenker myten om feite overspiste unger faller bort da?! Jeg vet godt hva det er og det er ikke næringsinnholdet i seg selv jeg reagerer på, men at barna venner seg til å ha noe i hånden som de kan spise på fra de er helt små. Barn har jo ikke noe begrep om næringsinnhold så det kan fort bli en lei uvane tenker jeg.
BMF Skrevet 10. juli 2019 #19 Skrevet 10. juli 2019 Tviler på at det vil bli et problem. Er begrenset hvor lenge de gidde å tygge på dem. Etter 2-4 stk så havner de på gulvet. Men de er superfine å ha når man samles til middag og poden trenger å fokusere på noe, eller mens de venter på middagen sin. Jeg syns de er skikkelig bra å ha i hus. Har reddet oss mange ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå