Gå til innhold

Økonomisk krise.. Vurderer snart livet mitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommet i en ekstremt vanskelig situasjon etter samvlivbrudd. Har pådratt meg mye forbruksgjeld ( ca 450 000). Foreløpig ingen inkassosaker men jeg sliter med å få det til å gå rundt.

Har vært i kontakt med utallige banker for å forsøke å samle lånene i refinansiering, uten hell. Jeg har ikke egen bolig. Heldigvis har jeg fast jobb med Ok lønn. Jeg har to små barn som er hos meg annen hver uke.

har forsøkt og forsøkt å få orden på dette nå uten hell. Enkelte dager er jeg så langt nede at jeg tenker det hsdde vært bedre å dø..

Boligen jeg leier er sltfor dyr, men likevel billig for området. Oslo geberellt er dyrt. Har fått anbefalt å søke startlån, men tenker det ikke er vits når jeg har så mye forbrukslån. Noen som vet? Hvorfan skal jeg klare å komme ut av dette og samtidig ta vare på barna mine? Har også nedsatt funksjonsevne så ukke noe alternativ å jobbe mer..

Anonymkode: 06175...144

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt NAV.

Anonymkode: b8df2...a02

• Liker 7
Skrevet

snakk med NAV, de har gjeldsrådgivere som kan hjelpe deg. Dersom det kommer regninger du ikke får betalt, ring å si fra. Be om utsettelse,  del opp i mindre beløp osv. De fleste er utrolig hjelpsomme når man kommer dem i møte.

Jeg har selv vært i økonomisk uføre og det er utrolig tungt!   Men  du har barn, og de trenger deg  :)  så bare forsøk flere steder med refinansiering, så skal du se det løser seg på et vis. Masse lykke til! :)

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Flytt til et billigere område. Du kan jo bo utenfor Oslo, og pendle inn til jobb.

Anonymkode: d36a2...930

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Å begynne å vurdere livet, når man har unger er jaggu bra feil. Ikke noe å chicken out for dette her. Hva med å flytte til et sted det er billigere å bo? Oslo er jo et hull, må være bedre med litt natur og åpenrom rundt seg.

Vet det har blitt vanskeligere å ha økonomiske problemer under denne regjeringen, men vi har fremdeles et nett og det finnes veileding fra nav.

Anonymkode: 50df5...d09

• Liker 20
Skrevet

Snakk med nav 

La far overta omsorg en periode, med samvær annenhver helg. Flytt ut av byen til et billigere område. 

Kutt ut ALT av unødvendige utgifter, og bruk hvert ledige øre på nedbetaling av gjeld 

Snakk med kreditorer og få laget betalingsplan 

Og det viktigste? Begynn i dag! Dess lengre du venter, til større blir gjelden!

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Finn et billigere sted å bo. Begynn med å betale mer på de lånene som har høyest renter. (Regner med at det er flere lån). Har du kontaktet kreditorer og prøvd å få ned renter/avdrag?  Ta en dag om gangen.

Anonymkode: 9a48f...d2e

• Liker 2
Skrevet

Det øverste er helt uaktuelt..Far vet forøvrig ingebting om min situasjon 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Måneskinn skrev:

snakk med NAV, de har gjeldsrådgivere som kan hjelpe deg. Dersom det kommer regninger du ikke får betalt, ring å si fra. Be om utsettelse,  del opp i mindre beløp osv. De fleste er utrolig hjelpsomme når man kommer dem i møte.

Jeg har selv vært i økonomisk uføre og det er utrolig tungt!   Men  du har barn, og de trenger deg  :)  så bare forsøk flere steder med refinansiering, så skal du se det løser seg på et vis. Masse lykke til! :)

Etter nye gjeldsregisteret kom er det umulig å få refinansiering m så nye lån. Jeg har ingen medlåntaker 

å utsette regninger gjør jeg allerede. Har som sagt ingen inkassosnmerknibger. Men det er jo bare en midlertidig løsning. Hvordan kom du deg ut av det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Lillemy7507 skrev:

Hvorfor MÅ du bo i oslo? Jo lengre nord du flytter, billigere blir det å bo. Unntak er kanskje byer som, trondheim, tromsø, steinkjer og stjørdal. Flytter du til en eller annen bortgjemt sted i nord for 10 år og bor billig. Klarer du kanskje å spare opp evt betale ned gjeld.

Og hvem vet, kanskje ville du trives så godt at du ble der.

• Liker 4
Skrevet

Fordi jeg må bo i nærheten av barna som er i skolealder. Leiemarkedet er ikke spesielt billigere utenfor oslo

• Liker 9
Skrevet
9 minutter siden, Lillemy7507 skrev:

å utsette regninger gjør jeg allerede. Har som sagt ingen inkassosnmerknibger. Men det er jo bare en midlertidig løsning. Hvordan kom du deg ut av det?

Jeg er ikke helt ute av det enda... men har ikke barn, så føler det er lettere for meg.   Og jeg vet at å utsette regninger bare er midlertidig løsning og det er jo også bare å flytte litt på problemene. Men noen ganger må man bare gjør det sånn, for å få litt pusterom.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Lillemy7507 skrev:

Fordi jeg må bo i nærheten av barna som er i skolealder. Leiemarkedet er ikke spesielt billigere utenfor oslo

Kan ikke barna flytte fordi om er i skole alder? Tror det har en del å si om du er i økonomisk vanskelig situ.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke barna flytte fordi om er i skole alder? Tror det har en del å si om du er i økonomisk vanskelig situ.

Ikke når man har delt omsorg og pappan nekter dessverre.

• Liker 6
Skrevet

Kontakte NAV er ikke vits. Hvem har møtt en seriøs gjeldsrådgiver hos NAV? Da jeg ba om det samme fikk jeg tilbud om møte med min saksbehandler - vedkommende er den siste jeg ville spurt om økonomiske råd. Hen har ikke økonomisk utdannelse eller kunnskap. 

• Liker 2
Skrevet
50 minutter siden, Lillemy7507 skrev:

Men du er inne på tanken om å ta livet ditt istedenfor å involvere andre for å ordne opp i det økonomiske rotet? :klo:

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Lillemy7507 skrev:

Ikke når man har delt omsorg og pappan nekter dessverre.

Så, ved delt omsorg er man prisgitt den andre forelder om hvor man kan bo? Da får jo vedkommende dekke deler av leien også da, om det er opp til dem hvor man kan bo. 

Anonymkode: 54288...706

• Liker 1
Skrevet

Jeg ønsker ikke å innvolvere de nærmeste nei..

Skrevet

Barna er født og oppvokst i området. Har skole, fritidsaktiviteter her. Det koster like mye for meg å leie en leiglighet utenfor Oslo.. hadde jeg eid en bolig ville jeg hatt mye lavere bokostnader, men tror ikke jeg kvalifiserer for startlån.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kommet i en ekstremt vanskelig situasjon etter samvlivbrudd. Har pådratt meg mye forbruksgjeld ( ca 450 000). Foreløpig ingen inkassosaker men jeg sliter med å få det til å gå rundt.

Har vært i kontakt med utallige banker for å forsøke å samle lånene i refinansiering, uten hell. Jeg har ikke egen bolig. Heldigvis har jeg fast jobb med Ok lønn. Jeg har to små barn som er hos meg annen hver uke.

har forsøkt og forsøkt å få orden på dette nå uten hell. Enkelte dager er jeg så langt nede at jeg tenker det hsdde vært bedre å dø..

Boligen jeg leier er sltfor dyr, men likevel billig for området. Oslo geberellt er dyrt. Har fått anbefalt å søke startlån, men tenker det ikke er vits når jeg har så mye forbrukslån. Noen som vet? Hvorfan skal jeg klare å komme ut av dette og samtidig ta vare på barna mine? Har også nedsatt funksjonsevne så ukke noe alternativ å jobbe mer..

Anonymkode: 06175...144

Flytt til et billigere sted, kontakt nav og få hjelp. Dette klarer du, men ikke la det gå for langt! 

Barna dine trenger deg!! De kommer til å få det mye verre enn deg med økonomiske problemer om de mister deg altså. Ta den følelsen du har nå og gang med 1000.

Lykke til❤️ Jeg heier på deg!

Anonymkode: 6c125...df5

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...