Gå til innhold

Samboer som chatter med annen dame om vårt forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forholdet vårt har skrantet det siste året etter at jeg hadde en heftig graviditet etterfulgt av fødselsdepresjon. Den er over nå og jeg trodde vi hadde kommet oss litt videre. Men samboer var på hyttetur i helgen med sine venner og han var veldig rar da han kom hjem. Sur og tverr og virket som han ønsket å krangle. Jeg fant da ut at han hadde chattet med ei av de på hytteturen som nettopp hadde gått fra mannen og de skriver om vårt forhold og veien videre. Jeg tror virkelig ikke han har vært utro, men er ikke dette litt uakseptabelt? Dette er tydeligvis ei dame han har snakket med til langt på natt om dette på hytteturen. Når vi snakket om det i går sa han at det ikke var videre håp for oss og at han ikke trodde parterapi ville fungere. Vi har et barn på to år og jeg syns dette er veldig vanskelig. Han ville gjennomføre feriene som planlagt og at vi skulle bestille time til familievernkontoret når vi kommer hjem. Han er i et øyeblikk ekstremt kald og i det neste øyeblikket veldig morsom og snakker om interne ting som vi begge syns er gøy. Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Hr lyst til å gjennomføre feriene med min familie og hans for barnet vårt sin del, men dette tærer skikkelig på meg. 

Anonymkode: 8d123...c30

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så rart å snakke med andre om problemer, kanskje var det det at hun andre har vært gjennom noe lignende som gjorde at det var naturlig å prate om problemene. Hvis det har vært så dårlig som du sier er det ikke alltid mulig å få tilbake det som en gang var, selv om ting tilsynelatende er bra igjen.

Dette blir nok hans avgjørelse til syvende og sist, han kan velge å gå eller velge å prøve på nytt. Lykke til. 

Anonymkode: c9e51...4d6

• Liker 3
Skrevet

Ja her lyser noen varsellamper må jeg si. Først og fremst er det et tillitsbrudd at han snakker om deres forhold med en annen kvinne. Jeg synes ikke det er akseptabelt. At han er tidvis kald er også bekymringsverdig, så jeg forstår godt at du er urolig.

Jeg er selv skilt og har barn 50/50. Det var jeg som til slutt gikk, men jeg forsøkte i mange år å få det på skinnene igjen før dette. Jeg synes vel at han tar litt for lett på det om han er på vei ut allerede nå, etter en vanskelig fase med fødselsdepresjon som tross alt er avgrenset og har en tydelig forklaring.

Det å bryte opp med barn har sine kostnader. Den største er at man ikke får føle sitt barn hver dag lenger i oppveksten. Det er et stort tap og en sorg.

Jeg håper for deres del han vil se på depresjonen med empati, i stedet for sinne over å ikke få nok oppmerksomhet. Og at han heller vil se fremover enn bakover.

Du må ha lykke til

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt forvirra.

Chatta han med henne, eller snakka han med henne ansikt til ansikt?

Anonymkode: 88a45...7e9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. De hadde snakket sammen på hytteturen, men fortsatt praten på chat når de kom hjem. 

AnonymBruker
Skrevet

Han sier jo at han vil forlate deg. Det er trist, men det er ikke så mye du kan gjøre med det.

Jeg ville nok ikke dratt på ferie med han.

Anonymkode: 7c1b2...4a1

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke akseptabelt! Hvem er dette kvinnemenneske i deres liv? Har du noe med hun å gjøre? Jeg hadde aldri akseptert at min mann hadde snakket om vårt forhold til en annen kvinne. Og itilegg på hyttetur blandt flere, da satt nok de to mer for seg selv, hvorfor skal hun bruke så mye tid på det uten en annen baktanke? Hun er garangtert litt betatt, om han er det også kan jo også hende! Dette er helt feil! Hun må holde seg unna, det er du og han de to sitter og prater om, og du aner jo heller ikke hvilken tips og råd hun kommer med. Kan være han går i feil retning ga rådene hun kommen med. Du må si til mannen at han ikke får prate med henne om dere mer, at du ikke liker det. Så må dere heller sette dere ned og ta en skikkelig prat. Har dere noen til å passe på ungen i et par dager? Har dere det så dra på hotelltur, finne på noe bare dere sammen, prate masse, finne dere som par sammen igjen, det dere en gang hadde. Man kan glemme kjærligheten som en gang var med et barn, deprisjon og en travel hverdag. Og det at han har snakket om det med en annen er tydelig tegn på at forholde visner, man må jobbe for å få det til å gå igjen, gi litt av seg selv til den andre, finne på ting bare dere sammen, pg PRATE sammen! Forhold går opp og ned, at han gir opp så fort synes jeg er et tegn på at de to snakker om andre ting også. Dere må gjøre noe med dette før det går for langt og det er for sent..

Anonymkode: e7b38...905

• Liker 4
Skrevet

Er det noe forskjell på om han prater med en dame eller mann folkens? Å hvem prøver vi å lure her, klart i en sånn setting så søker man råd fra andre. Tror de fleste av hos har vært i en slik situasjon at vi tyr til venner/familie/kollega som man stoler på. Også "fremmede" som man vet har gått igjennom noe likt. 

Jeg hadde ikke reist på ferie med en mann/dame som ikke er interessert i samliv med meg. Da må den personen være villig til par terapi ol og jobbe for det. Hvorfor skal han/henne få diktere alt? Håper det ordner seg for deg :)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Delfin82 said:

Er det noe forskjell på om han prater med en dame eller mann folkens? Å hvem prøver vi å lure her, klart i en sånn setting så søker man råd fra andre. Tror de fleste av hos har vært i en slik situasjon at vi tyr til venner/familie/kollega som man stoler på. Også "fremmede" som man vet har gått igjennom noe likt. 

Jeg hadde ikke reist på ferie med en mann/dame som ikke er interessert i samliv med meg. Da må den personen være villig til par terapi ol og jobbe for det. Hvorfor skal han/henne få diktere alt? Håper det ordner seg for deg :)

Har selv hatt krise i mitt forhold, men har aldri snakket med andre enn mannen om det. Det er jo i kriser man ser om man takler tøffe tider sammen og vil holde sammen på lang sikt. Det føltes helt unaturlig å ta opp det med andre utenforstående. Vi gikk nesten fra hverandre, men til slutt fant vi sammen igjen og er fortsatt sammen. 

Det er jo hverandre som kjenner hverandre og forholdet best, å ta inn meninger fra andre virker helt merkelig for meg. I tillegg risikerer du at de du snakker med får kjennskap til intime detaljer som mannen ikke ønsker andre skal vite. Kanskje begynner de se annerledes på han, negativt, fordi han har egenskaper de ikke kjente til eller oppførte seg kritikkverdig i en situasjon der kanskje begge tok feil. 

Anonymkode: 69b66...24c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres dessverre som han har mistet følelsene for deg og ønsker å avslutte forholdet. Tror nok du må innse realiteten her. 

Anonymkode: 2bc3e...14a

• Liker 8
Skrevet

I utgangspunktet synes jeg man skal diskutere forholdet med den andre parten, og ikke andre folk. Imidlertid kan det i enkelte tilfeller være bra å prate med andre. Hvis min kjæreste hadde vurdert å gå vil jeg heller at han skal prate med noen andre om oss, og kanskje få noen nyttige innputt, enn at han bare skal gå. Kanskje han hadde fått et helt annet synspunkt på hva det måtte være, og bestemt seg for at han ville kjempe for oss. Uansett om denne andre var en kompis, et familiemedlem eller en psykolog, hadde jeg foretrukket det (tanken her er at man ikke bedriver drittslenging og prater med hele bygda). 

• Liker 1
Skrevet

Hun er jo ikke objektiv akkurat, hvis hun nylig har gått gjennom et samlivsbrudd selv og fått det bedre av det, denne samtalepartneren... 

Jeg tror jeg ville spurt ham om han var sikker på at han ikke ville vært med meg lenger. Hvis han svarte ja på det, så ville jeg bedt om at jeg fikk tatt med meg noen andre på tur, og at han kunne pakket sine personlige eiendeler mens jeg var vekke. Så kunne vi fordelt resten når jeg kom hjem..

Hvis du elsker ham.. Og han ikke er sikker på om han vil forlate deg, så tror jeg at hvis jeg var deg.... Så ville jeg gjennomført turene og vært den beste versjonen av meg selv, men ikke noe annet enn meg selv (hvis han ikke vil ha meg da, så kan jeg ikke spille skuespill resten av livet). 

Jeg ville ikke satt meg selv i en slik situasjon at jeg dro på ferier med en mann jeg visste ikke elsket meg og ikke ville være med meg. 

• Liker 3
Skrevet

Helt enig med Blueblizz på alle punkt. Bortsett fra at du ikke trenger be om noe som helst i en slik situasjon. Sjokkbehandling kan være mer virkningsfullt for en mann. Det viktige er at han skjønner fort hva han kan miste, og virkelig, den samtalepartneren er ikke nøytral. Nyskilt person. Hun er helt sikkert høy på hva hun har fått til, endringen i sitt liv. Det kan godt være riktig for henne, det tviler jeg ikke på. Men om det er riktig for din mann, det er en annen sak. Noen her har skrevet at det betyr vel ikke noe om man snakker med en mann eller kvinne, psykolog eller kompis. Jeg er rivruskende uenig. Putt fingeren i jorda! En nyskilt person kontra en psykolog? Hallo? Det er himmelvid forskjell.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Tusen takk for alle svar. I går var vi ute sammen med hans familie og han var så omtenksom, snill og morsom. Han var akkurat som før og jeg kjenner jeg blir så glad! MEN han har jo sagt at det er slutt så det tuller veldig med hodet mitt. Jeg strever med å spise og fungere ordentlig. Har egentlig sett på en leilighet jeg vil kjøpe. Vet ikke om jeg orker denne torturen lenger. Og det gjør meg sint at han har snakket med ei om vårt forhold. Føles ut som et tillitsbrudd.  Hva ville dere gjort? Gjort alvor ut av det og faktisk flyttet ut eller gått litt på gress, for å se om det kan ordne seg?

Skrevet

Snakk med han. Ordentlig. Spør om han mente det han sa. Gjorde han det ser jeg ingen grunn til å skulle bruke sommeren sammen med han.

Jeg hadde skaffet meg et sted å bo så fort som mulig og flyttet. Brukt sommeren på å finne ut av ting.

Angående denne damen han har snakket med - Det er neppe hun som er årsaken til at han har sagt han vil gå. Noen ganger trenger man å snakke med noen utenforstående, uavhengig om det er kvinne eller mann. En eier jo ikke sin partner, og jeg er glad min snakker med andre enn meg. Både dame - og guttevenner. Det gjør ofte at han får et nytt perspektiv og et mer variert syn på ting.

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forholdet vårt har skrantet det siste året etter at jeg hadde en heftig graviditet etterfulgt av fødselsdepresjon.

Veldig store utfordringer med dette. Naturlig at det er vanskeligheter for forholdet. 

Den er over nå og jeg trodde vi hadde kommet oss litt videre.

Ja, dette bør dere prøve å sette en "strek" over, da det er helt annerledes nå. Akkurat som å starte et nytt kapittel. Har dere klart dere godt før, er det sannsynlig for at mye ligger til rette foran dere. Vel så mye, med barn og familie.

Den utfordringen som har vært, er ikke gjeldende nå. La ting få en sjanse.

Men samboer var på hyttetur i helgen med sine venner og han var veldig rar da han kom hjem. Sur og tverr og virket som han ønsket å krangle. Jeg fant da ut at han hadde chattet med ei av de på hytteturen som nettopp hadde gått fra mannen og de skriver om vårt forhold og veien videre. Jeg tror virkelig ikke han har vært utro, men er ikke dette litt uakseptabelt?

Nei, jeg tror ikke jeg hadde syntes det var uakseptabelt. Høres ut som han kanskje har blitt negativt påvirket, og det er jo synd. Jeg harde prøvd å snakke rolig med ham.

Han ville gjennomføre feriene som planlagt og at vi skulle bestille time til familievernkontoret når vi kommer hjem.

Det synes jeg var veldig positivt av ham. Et godt tegn, som du må rose ham for. Si klart hva du vil. 

Han er i et øyeblikk ekstremt kald og i det neste øyeblikket veldig morsom og snakker om interne ting som vi begge syns er gøy.

Jeg mener at enten innstiller man seg på om man har lyst til å kjempe for at forholdet skal fungere. Eller så gir man opp. Jeg føler at dere egentlig begge vil kjempe for deres familie og dere som kjærester. Da må dere begge vise godhet for hverandre, vise at dere ønsker den andre parten det beste, selv være den beste utgaven av dere selv.

Jeg vet ikke hvordan han viser at han er kald, men jeg synes du må la han få være i fred med sine følelser. Kanskje han trenger å være litt i ro/innesluttet, kanskje han ikke alltid vet hva han vil. Ikke mas på ham. 

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Hr lyst til å gjennomføre feriene med min familie og hans for barnet vårt sin del, men dette tærer skikkelig på meg. 

Jeg hadde gjennomført ferien. Hadde nok sagt til ham at jeg gledet meg over ferien, og at jeg forventet at det skulle være en harmonisk og koselig ferie for hele familien. Jeg hadde sagt at jeg forventet at vi begge gjorde en stor innsats, vårt aller beste til at alle hadde det godt og at det ble en minnerik og fin ferie.

Jeg tror jeg ville lagt problemene litt til side. Jeg synes det kan være godt å snakke om, og muligens nødvendig. Jeg ville lyttet og vist at jeg hørte på ham, men jeg ville prøvd å stenge av for negativitet og utelukke sureminer og krangling. Heller la være å si noe, enn å krangle.

Innstill deg på å ha en fin ferie. Jeg er ganske sikker på at dere da vil få det. Så herlig og heldig dere er med en fin barnefamilie. Småbarnsperioden er tøff uansett. Mange anbefaler å ikke gjøre noe opprivende med forholdet i den fasen, da mye er tøft og utfordrende. Lykke til.

God ferie. Nyt den. For din og alles skyld.

Skrevet

Jeg synes ikke at man skal snakke med andre enn partneren om problemer i forholdet. Da gir man ikke den andre en sjangse til å forsvare seg eller forbedre seg. Og man stiller ofte partneren i et dårlig lys foran andre. Det er et tillitsbrudd. Men det er jo en indikasjon på at dere ikke greier å snakke sammen, som ofte er det som dreper et forhold.

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger så kan det være godt og snakke med noen andre om forholdet, det er liksom en litt "lettelse" og ha en og kan snakke med om problemene. Kan hende han spurte henne om råd osv.

Noen ganger så funker ting ikke, og det høres mere ut som at han vil gå videre i livet. Jeg vet det der er sykt tungt, jeg har vært borti det samme (nesten) bare at dette handlet om min sjele venn som ikke ville ha meg som venn lengre etter at jeg flytta nedover til henne.

Men det kan hende at han vil fortsette å være god venn med deg, det kan også hende at han vil forandre seg og at kanskje dere 2 klarer og komme på foten igjen, hvem vet, folk er forskjellige..

Ønsker deg masse lykke til uansett, for dette kan ikke være lett for deg.

Klem!

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er i et øyeblikk ekstremt kald og i det neste øyeblikket veldig morsom og snakker om interne ting som vi begge syns er gøy. Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Hr lyst til å gjennomføre feriene med min familie og hans for barnet vårt sin del, men dette tærer skikkelig på meg. 

Det er helt normalt når man er på vei ut av et forhold. Man har jo en historie sammen og vil gjerne beholde det bra, men egentlig vil man ut. Da blir det sånne bra-dårlig svingninger. 

Jeg mener du bør fokusere på deg selv. Hva vil du? Dra på ferie med ham eller ikke? Bli i forholdet eller ikke? Han er på vei ut. 

Anonymkode: 4ed31...d59

AnonymBruker
Skrevet

Det her lyser utroskap....personlighetsforsendring etter noe sånt tyder på det.

Anonymkode: a7f43...527

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...