AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #1 Skrevet 10. juli 2019 Om du hadde bakt til en venn som spurte hva ville du da tenkt om det ble lagt ut en felles takkemld på fb? "Takk til dere som bakte, setter pris på det".. Det var 3-4 som stilte med kake. Føler det blir en smule upersonlig? Ikke noe "takk" da jeg leverte den kaken personlig heller. Anonymkode: 738e8...2be
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #2 Skrevet 10. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om du hadde bakt til en venn som spurte hva ville du da tenkt om det ble lagt ut en felles takkemld på fb? "Takk til dere som bakte, setter pris på det".. Det var 3-4 som stilte med kake. Føler det blir en smule upersonlig? Ikke noe "takk" da jeg leverte den kaken personlig heller. Anonymkode: 738e8...2be Skulle stå felles takkemelding🤣 Anonymkode: 738e8...2be
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #3 Skrevet 10. juli 2019 Jeg tenker du er i overkant lettkrenket. Helt innafor. Det er en kake. Det er ikke som om du skjenket henne ditt førstefødte barn, akkurat. Anonymkode: ee240...12d 15
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #4 Skrevet 10. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker du er i overkant lettkrenket. Helt innafor. Det er en kake. Det er ikke som om du skjenket henne ditt førstefødte barn, akkurat. Anonymkode: ee240...12d Nei, men har satt av tid i en smekkfull jobbuke til å bake den kaken. SÅ vanskelig er det ikke sende en mld til 4 personer tenker jeg, eller si takk når kaka blir levert personlig. Anonymkode: 738e8...2be 2
Gjest O.G. Skrevet 10. juli 2019 #5 Skrevet 10. juli 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du hadde bakt til en venn som spurte hva ville du da tenkt om det ble lagt ut en felles takkemld på fb? "Takk til dere som bakte, setter pris på det".. Det var 3-4 som stilte med kake. Føler det blir en smule upersonlig? Ikke noe "takk" da jeg leverte den kaken personlig heller. Anonymkode: 738e8...2be Jeg ville notert meg det bak øret og aldri stilt opp for den personen igjen.
Buzzi Skrevet 10. juli 2019 #6 Skrevet 10. juli 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du hadde bakt til en venn som spurte hva ville du da tenkt om det ble lagt ut en felles takkemld på fb? "Takk til dere som bakte, setter pris på det".. Det var 3-4 som stilte med kake. Føler det blir en smule upersonlig? Ikke noe "takk" da jeg leverte den kaken personlig heller. Anonymkode: 738e8...2be Reagerer ikke på Facebook-meldingen, den holder i massevis. Men å si «takk for hjelpen» når kaken blir avlevert personlig, tenker jeg hadde vært naturlig. Men hadde ikke akkurat gått rundt og vært fornærmet av den grunn. Hadde lagt godviljen til, tenkt at vennen min sikkert var stresset og at det var bra jeg kunne bidra litt. 11
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #7 Skrevet 10. juli 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men har satt av tid i en smekkfull jobbuke til å bake den kaken. SÅ vanskelig er det ikke sende en mld til 4 personer tenker jeg, eller si takk når kaka blir levert personlig. Anonymkode: 738e8...2be SÅ forferdelig er det da heller ikke å få en felles takkemelding.. Herlighet, man er hårsår når man må få en personlig melding for en KAKE. Ja, jeg kjenner til tidsklemmen, men herregud... Ja, hun kunne takket da du leverte, men kanskje hun var stresset og rett og slett bare glemte det. Hun HAR takket nå... Anonymkode: ee240...12d 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #8 Skrevet 10. juli 2019 Så lenge man takker på et eller annet vis tenker jeg at det er det viktigste. Litt upersonlig kanskje, men jeg synes det holder. Pleier personen å være kjip og utakknemlig til vanlig ville jeg kanskje revurdert framtidige tjenester (og vennskapet), men ellers hadde jeg vært raus og latt det gå. Hvis man egentlig ikke hadde tid til å bake denne kaka, og det var et så stort offer burde man ikke tilbudt seg, tenker jeg. Selv hadde jeg middagsgjester i helgen der flere av gjestene (ikke barn nei) glemte å takke for maten eller på annet vis takke for seg. Og det er faktisk ikke første gangen de glemmer det heller. Ja, de er nok ikke de beste på «normal folkeskikk», men det er ikke alle som har like mye i bagasjen sin heller. Vi fortsetter jo å invitere dem fordi vi setter pris på dem som mennesker, også får vi heller leve med at takknemligheten når vi gjør ting for dem ikke er helt der vi hadde håpet. Det der med å være litt raus med andre har vært en treningssak for min del. Før lot jeg meg irritere over alle som ikke gjorde slik som jeg synes de burde. Nå legger jeg det til siden. Man skal selvsagt ikke la seg utnytte av kjipe mennesker, men man må noen ganger bare akseptere at folk er ulike og leve etter det. Anonymkode: f16be...23c 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #9 Skrevet 10. juli 2019 Synes du overdriver. Jeg husker en nyttårsaften, vi kom til et vennepar som hadde middag, vi sa "tusen takk for at dere inviterte oss, og når vi gikk sa vi "tusen takk for at vi fikk lov til å komme, vi hadde det kjempe koslig" Etterpå fikk vi en sur melding om at dette ikke var et hotell, og at vi burde å takke for maten. Det synes jeg blir snevert, at man må ha ordene ellers så teller ikke takken eller gjelder for alt annet enn maten- sært og spesielt. Vi har ingen kontakt med de lengre. Du har fått takk. Du virker som en vanskelig person. Anonymkode: 312e3...1a9 2
Gjest O.G. Skrevet 10. juli 2019 #10 Skrevet 10. juli 2019 2 timer siden, Buzzi skrev: Reagerer ikke på Facebook-meldingen, den holder i massevis. Men å si «takk for hjelpen» når kaken blir avlevert personlig, tenker jeg hadde vært naturlig. Men hadde ikke akkurat gått rundt og vært fornærmet av den grunn. Hadde lagt godviljen til, tenkt at vennen min sikkert var stresset og at det var bra jeg kunne bidra litt. Nå nei du, når folk ikke en gang takker når du kommer med ting de trenger, så er de ikke takknemlighet, da ser de på det som sin rett.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #11 Skrevet 10. juli 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes du overdriver. Jeg husker en nyttårsaften, vi kom til et vennepar som hadde middag, vi sa "tusen takk for at dere inviterte oss, og når vi gikk sa vi "tusen takk for at vi fikk lov til å komme, vi hadde det kjempe koslig" Etterpå fikk vi en sur melding om at dette ikke var et hotell, og at vi burde å takke for maten. Det synes jeg blir snevert, at man må ha ordene ellers så teller ikke takken eller gjelder for alt annet enn maten- sært og spesielt. Vi har ingen kontakt med de lengre. Du har fått takk. Du virker som en vanskelig person. Anonymkode: 312e3...1a9 Har inntrykk av at vedkommende spør, og deretter forventer at folk stiller opp. Og ikke er særlig takknemlig egentlig. Aner ikke om det er bevisst engang! Dessverre.. Dette skjer i flere tilfeller, men så bare kjente jeg at jeg ble passelig fornærmet i dette tilfelle. Er ikke bare ovenfor meg heller. Anonymkode: 738e8...2be
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #12 Skrevet 10. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har inntrykk av at vedkommende spør, og deretter forventer at folk stiller opp. Og ikke er særlig takknemlig egentlig. Aner ikke om det er bevisst engang! Dessverre.. Dette skjer i flere tilfeller, men så bare kjente jeg at jeg ble passelig fornærmet i dette tilfelle. Er ikke bare ovenfor meg heller. Anonymkode: 738e8...2be Hva snakker du om? Anonymkode: 312e3...1a9
Gjest O.G. Skrevet 10. juli 2019 #13 Skrevet 10. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har inntrykk av at vedkommende spør, og deretter forventer at folk stiller opp. Og ikke er særlig takknemlig egentlig. Aner ikke om det er bevisst engang! Dessverre.. Dette skjer i flere tilfeller, men så bare kjente jeg at jeg ble passelig fornærmet i dette tilfelle. Er ikke bare ovenfor meg heller. Anonymkode: 738e8...2be Da er det ikke noe du innbiller deg, da er denne personen utakknemlig. Ikke hjelp til mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå