AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #1 Skrevet 10. juli 2019 Og bilen ryker underveis.. Kan jeg da bli medlem og så kommer de og hjelper meg?🙈 Hadde tenkt å melde meg inn, men det var litt dyrt for jeg kjører ekstremt lite... Er snakk om til butikken og tilbake to-tre ganger i mnd. En tur som tar 20 min en vei. Kanskje det hadde kostet omtrent det samme å få hjelp? Er student og alenemor, så ikke verdens beste økonomi for tiden, og har fått en eldre bil i gave fra foreldrene mine, men bilen skal være i bra stand. Har fått en venn som er mekaniker til å se på den. Kan noen fortelle meg hvordan det fungerer? Har nettopp fått lappen, så er litt blåst på dette🙈 Jeg skal på tur med venner, så barnet skal ikke være med, ellers hadde jeg nok tatt bussen😂 Anonymkode: 22f38...eaf
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #3 Skrevet 10. juli 2019 Bilen min startet ikke i februar (pga flatt batteri), jeg meldte meg inn og betalte, fikk bekreftelse og ringte opp til NAF rett etterpå for veihjelp. Du får raskt bekreftelse på at du er medlem, og kan bruke det med engang Det er min erfaring i det minste. Anonymkode: 93327...82c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #4 Skrevet 10. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hehe. Nei. Anonymkode: 0aa26...1b1 Kanskje du heller kan forklare meg hvordan jeg kan få hjelp hvis bilen ryker uten å la meg føle at jeg spør verdens dummeste spørsmål? Man kan ikke lære uten å spørre. Anonymkode: 22f38...eaf 4
Gjest ti10 Skrevet 10. juli 2019 #5 Skrevet 10. juli 2019 (endret) https://www.naf.no/medlemskap/vilkar-veihjelp/ Det er ikke sånn at bare du er medlem av NAF, så kommer det en god fe og hjelper deg Og som du ser, medlemskapet må være gjennomført og betalt før det er i orden. Du kan ikke stå på motorveien med en bil som ikke går og vente på at innmeldingen og betalingen har gått gjennom. Men har du ikke veihjelp i forsikringen? Endret 10. juli 2019 av ti10 .
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #6 Skrevet 10. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bilen min startet ikke i februar (pga flatt batteri), jeg meldte meg inn og betalte, fikk bekreftelse og ringte opp til NAF rett etterpå for veihjelp. Du får raskt bekreftelse på at du er medlem, og kan bruke det med engang Det er min erfaring i det minste. Anonymkode: 93327...82c Det var noe sånt jeg håpte jeg kunne gjøre om bilen ryker. Ser man kan melde seg inn på nett, betale og få bekreftelse ned en gang, og så kan jeg ringe de😅 Anonymkode: 22f38...eaf
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #7 Skrevet 10. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bilen min startet ikke i februar (pga flatt batteri), jeg meldte meg inn og betalte, fikk bekreftelse og ringte opp til NAF rett etterpå for veihjelp. Du får raskt bekreftelse på at du er medlem, og kan bruke det med engang Det er min erfaring i det minste. Anonymkode: 93327...82c Da var du heldig. Anonymkode: 0aa26...1b1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #8 Skrevet 10. juli 2019 Du har ikke veihjelp med en egenandel på 500 kroner (ca.) inkludert i forsikringen da? Det har jeg (har delkasko). Har brukt det èn gang, da ringte jeg først forsikringsselskapet, og så ringte de etter veihjelp for meg. Anonymkode: 8989d...afe 2
Leo Skrevet 10. juli 2019 #9 Skrevet 10. juli 2019 Hvis du har del- eller fullkasko på bilen vil redning, altså at et bergingsselskap kommer og hjelper deg, normalt være dekket gjennom forsikringen din. Egenandelen kan variere, men 500 kroner er vel ganske normalt. Dette kan du i så fall ringe forsikringsselskapet ditt å spørre om. Har du kun ansvarsforsikring på bilen vil det vanligvis ikke være dekket og da kan det være lurt å være medlem av for eksempel NAF. Det du må se på er hva som lønner seg ved å sammenligne differansen mellom hva du betaler ekstra for delkasko og medlemsavgiften i NAF. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #10 Skrevet 10. juli 2019 Akkurat nå, ti10 skrev: https://www.naf.no/medlemskap/vilkar-veihjelp/ Det er ikke sånn at bare du er medlem av NAF, så kommer det en god fe og hjelper deg Og som du ser, medlemskapet må være gjennomført og betalt før det er i orden. Du kan ikke stå på motorveien med en bil som ikke går og vente på at innmeldingen og betalingen har gått gjennom. Men har du ikke veihjelp i forsikringen? Har ikke veihjelp i forsikringen, nei. Når jeg kjører i nærområdet kommer min far kjørende for å hjelpe 😅 Er hans forslag, vi valgte den billigaste forsikringen. Du vet, studerende alenemødre må spare der de kan😁 Anonymkode: 22f38...eaf
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #11 Skrevet 10. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke veihjelp med en egenandel på 500 kroner (ca.) inkludert i forsikringen da? Det har jeg (har delkasko). Har brukt det èn gang, da ringte jeg først forsikringsselskapet, og så ringte de etter veihjelp for meg. Anonymkode: 8989d...afe Har den billigeste forsikringen jeg kan få, med bare det nødvendigste. Anonymkode: 22f38...eaf
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #12 Skrevet 10. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og bilen ryker underveis.. Kan jeg da bli medlem og så kommer de og hjelper meg?🙈 Hadde tenkt å melde meg inn, men det var litt dyrt for jeg kjører ekstremt lite... Er snakk om til butikken og tilbake to-tre ganger i mnd. En tur som tar 20 min en vei. Kanskje det hadde kostet omtrent det samme å få hjelp? Er student og alenemor, så ikke verdens beste økonomi for tiden, og har fått en eldre bil i gave fra foreldrene mine, men bilen skal være i bra stand. Har fått en venn som er mekaniker til å se på den. Kan noen fortelle meg hvordan det fungerer? Har nettopp fått lappen, så er litt blåst på dette🙈 Jeg skal på tur med venner, så barnet skal ikke være med, ellers hadde jeg nok tatt bussen😂 Anonymkode: 22f38...eaf Har du en så dårlig bil at du er redd den ryker på langtur, så bør vel ikke bilen ut på noen langtur? Ryker bilen først, så hjelper det ikke først å ringe for å melde seg inn for så å ringe fem minutter etterpå og be om veihjelp. https://www.vikingassistance.no/bli-medlem/#/ ellers er viking billigere enn naf. Kanskje på tide å fremsnakke alternativene? Anonymkode: d713f...2c5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #13 Skrevet 10. juli 2019 1 minutt siden, Leo skrev: Hvis du har del- eller fullkasko på bilen vil redning, altså at et bergingsselskap kommer og hjelper deg, normalt være dekket gjennom forsikringen din. Egenandelen kan variere, men 500 kroner er vel ganske normalt. Dette kan du i så fall ringe forsikringsselskapet ditt å spørre om. Har du kun ansvarsforsikring på bilen vil det vanligvis ikke være dekket og da kan det være lurt å være medlem av for eksempel NAF. Det du må se på er hva som lønner seg ved å sammenligne differansen mellom hva du betaler ekstra for delkasko og medlemsavgiften i NAF. Men det er det at jeg trenger ikke medlemskap for et helt år når jeg bare skal kjøre denne ene gangen. Kunne jeg betalt for et halvt år kanskje. Anonymkode: 22f38...eaf
Gjest ti10 Skrevet 10. juli 2019 #14 Skrevet 10. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har ikke veihjelp i forsikringen, nei. Når jeg kjører i nærområdet kommer min far kjørende for å hjelpe 😅 Er hans forslag, vi valgte den billigaste forsikringen. Du vet, studerende alenemødre må spare der de kan😁 Anonymkode: 22f38...eaf Men har det faktisk skjedd at faren din må komme for å hjelpe deg? Hvis det er tilfelle, hadde jeg ikke lagt ut på langtur med den bilen.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #15 Skrevet 10. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du en så dårlig bil at du er redd den ryker på langtur, så bør vel ikke bilen ut på noen langtur? Ryker bilen først, så hjelper det ikke først å ringe for å melde seg inn for så å ringe fem minutter etterpå og be om veihjelp. https://www.vikingassistance.no/bli-medlem/#/ ellers er viking billigere enn naf. Kanskje på tide å fremsnakke alternativene? Anonymkode: d713f...2c5 Jeg er egentlig ikke redd den ryker, men føler meg jo litt tryggere om jeg vet hva skal gjøre hvis det skjer😅 Bilen er i bra stand, EU-godkjent rundt juletider i fjor og sjekket av mekaniker i sommer. Anonymkode: 22f38...eaf
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #16 Skrevet 10. juli 2019 1 minutt siden, ti10 skrev: Men har det faktisk skjedd at faren din må komme for å hjelpe deg? Hvis det er tilfelle, hadde jeg ikke lagt ut på langtur med den bilen. Nei😅 Han bare sa det bare var til å ringe hvis noe skulle skje:) Gjør det han kan for å hjelpe;) Anonymkode: 22f38...eaf
Sirah Skrevet 10. juli 2019 #17 Skrevet 10. juli 2019 Om bilen din er så dårlig at du ikke stoler på at den holder hele turen så bør du ikke kjøre i utgangspunktet. Sjekk hva det koster å oppgradere forsikringen din slik at den inneholder veihjelp. Delkasko bruker ikke koste all verdens Veihjelp er alltid greit, man vet aldri når bilen bestemmer seg for å være vrang. Snakker av erfaring 🤪 Den dagen du står langs veien med en del som har tatt kvelden kan du vedde på at din far ikke er hjemme...... 1
Husholdning1 Skrevet 10. juli 2019 #18 Skrevet 10. juli 2019 Er man ikke medlem eller har dette i forsikringen må man legge ut for bergingen selv. Over tid er det nok også det billigste alternativet. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #19 Skrevet 10. juli 2019 Jeg har veihjelp inkludert i forsikringen min i gjensidige. Har du sjekket om du har dette? Så når bilen min ikke startet 2 ganger i vinter fikk jeg bilberging og betalte egenandel på 500 kroner. Anonymkode: 60f87...12c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #20 Skrevet 10. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er egentlig ikke redd den ryker, men føler meg jo litt tryggere om jeg vet hva skal gjøre hvis det skjer😅 Bilen er i bra stand, EU-godkjent rundt juletider i fjor og sjekket av mekaniker i sommer. Anonymkode: 22f38...eaf Hvilken forsikring har du og hva dekker i tilfellet forsikringen din? Det er det første du bør undersøke. For oss med nye biler og fullverdiforsikring + er denne typen problemstillinger aldri i tankene fordi både bilens veihjelp og forsikringens veihjelp har bilberging og hjelp for alle reisende i bilen inkludert. Anonymkode: d713f...2c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå