AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #1 Del Skrevet 10. juli 2019 Tre år gammel PC. Horisontale linjer og skjermen blinker som om den blir slått av/på noen mikrosekunder. Dette blir spesielt ille hvis jeg ruller nedover en side med hjulet på datamusen. Problemet opptrer i perioder. Virker som PC er mer stabil når den står på en stund. Fenomenet opptrer ikke hvis jeg kobler PC til ekstern skjerm med HDMI. Vurderer å kjøpe ny PC. Eller er det håp om å redde den jeg har? Anonymkode: 8e9b9...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilheart Skrevet 10. juli 2019 #2 Del Skrevet 10. juli 2019 Gir sikkert bare beskjed om at garantien har gått ut. Spøk til alvor, det er normalt 3 år garanti, så hvis den fortsatt er gyldig, bør du levere inn til service sporenstraks. Der du har kjøpt, og helst med kvittering/faktura. Du kan også prøve deg på reklamasjonsretten. Jeg ville definitivt dratt til butikken og fått pristilbud på reparasjon i det minste. Mest sannsynlig er det noe galt med selve skjermen eller kablene inni. Noen laptoper er brukervennlige til selv-reparasjon, så hvis du ikke skulle få dekket den av garanti eller bli for dyrt, og du er kyndig på elektronikk, kan du prøve å reparere selv. Hvis alt annet skulle feile, er det kanskje bedre å kjøpe ny også, ja. Får helt greie maskiner til hverdagsbruk mellom 3-6000. Husk å kopiere ut og ta backup av alle personlige og viktige filer før du gjør noe med den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå