AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #1 Skrevet 10. juli 2019 Tre år gammel PC. Horisontale linjer og skjermen blinker som om den blir slått av/på noen mikrosekunder. Dette blir spesielt ille hvis jeg ruller nedover en side med hjulet på datamusen. Problemet opptrer i perioder. Virker som PC er mer stabil når den står på en stund. Fenomenet opptrer ikke hvis jeg kobler PC til ekstern skjerm med HDMI. Vurderer å kjøpe ny PC. Eller er det håp om å redde den jeg har? Anonymkode: 8e9b9...88a
Devilheart Skrevet 10. juli 2019 #2 Skrevet 10. juli 2019 Gir sikkert bare beskjed om at garantien har gått ut. Spøk til alvor, det er normalt 3 år garanti, så hvis den fortsatt er gyldig, bør du levere inn til service sporenstraks. Der du har kjøpt, og helst med kvittering/faktura. Du kan også prøve deg på reklamasjonsretten. Jeg ville definitivt dratt til butikken og fått pristilbud på reparasjon i det minste. Mest sannsynlig er det noe galt med selve skjermen eller kablene inni. Noen laptoper er brukervennlige til selv-reparasjon, så hvis du ikke skulle få dekket den av garanti eller bli for dyrt, og du er kyndig på elektronikk, kan du prøve å reparere selv. Hvis alt annet skulle feile, er det kanskje bedre å kjøpe ny også, ja. Får helt greie maskiner til hverdagsbruk mellom 3-6000. Husk å kopiere ut og ta backup av alle personlige og viktige filer før du gjør noe med den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå