Gå til innhold

Barn som plutselig sover over 12 timer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt som blir 12 år til høsten. Han har vært et barn som liker å sitte lenge oppe og har vært lite påvirket av tretthet de spesielle  gangene det har vært aktuelt. Som nyttår, reiser osv. 

Ellers har han konsekvent lagt seg 21.00 ved skoledager og fått ofte være oppe til 11-12 i helgene. Nå i ferien har han fått være oppe til 12, men i det siste har vi lagt ham 22-23 fordi han plutselig sover langt utover dagen. 

Plutselig de siste ukene har han sovet over 12 timer, og vi må bruke mye energi for å få ham opp om morgenen. Det er påfallende, hver dag og jeg blir litt urolig. Har noen andre opplevd dette?

Han er ellers i vanlig aktivitet om dagen, kanskje litt sliten. 

Mulig forklaring jeg kommer på: 

- pollenallergi . tar allergimedisin

- Har vært syk for noen uker siden med feber, halsonde, hoste

- Tenåring  - på vei mot tenåringstiden. 

Hva mener dere med erfaring og fornuft - Er dette normalt, eller bør jeg være bekymret?

Anonymkode: ee77b...7ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du trenger å være bekymret i det hele tatt. Har en bror som begynte å sove ca. 12 timer da han var i den alderen. 

Anonymkode: 554ea...c50

AnonymBruker
Skrevet

Det er alderen, og det blir ikke bedre på noen år. Ungdommer trenger mye søvn, så la han for all del sove.

Anonymkode: 9272a...e5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker kanskje kyssesyke? Ble det tatt tester for det når han var syk? Det høres iallefall veldig likt ut med da jeg hadde det. 

Anonymkode: 6cb75...6e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...