AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #1 Skrevet 10. juli 2019 Hei, har søkt om boliglån. Og saksbehandleren min sa nettopp at hun har alt hun nå trenger og vil sende over saken til gjeldsavdelingen(?) eller noe og at de da sier hva jeg vil kunne få i lån til henne så vil henne svare meg. trodde saksbehandleren gjorde alt selv? Hvordan da ha en saksbehandler? Virket litt rart. Dette er snakk om en av de største bankene i Norge, vil ikke nevne hvilken for å prøve å anonymisere litt... Virker bare litt uproft? Noen som vet mer? Anonymkode: 63375...1d7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #2 Skrevet 10. juli 2019 Det er ikke uproft, nei.. En saksbehandler skal da ikke gjøre alt selv.. Det er helt normalt at en saksbehandler må sende videre informasjon til andre avdelinger, som er eksperter på å andre ting. En saksbehandler er gjerne en som har kundekontakten. Anonymkode: 0c03e...e77 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #3 Skrevet 10. juli 2019 Kundekontakten din i banken har ikke nødvendigvis fullmakt til å gi alle typer lån av alle størrelser nei. Anonymkode: dfd5d...848
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #4 Skrevet 10. juli 2019 Dette er ulempen (?) med storbanker, mer byråkrati. Ta kontakt med lokalbanken din. De har nok ikke så mange avdelinger ting skal gjennom. Da har kanskje saksbehandleren litt flere muligheter. Anonymkode: e553a...c22
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #5 Skrevet 10. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, har søkt om boliglån. Og saksbehandleren min sa nettopp at hun har alt hun nå trenger og vil sende over saken til gjeldsavdelingen(?) eller noe og at de da sier hva jeg vil kunne få i lån til henne så vil henne svare meg. trodde saksbehandleren gjorde alt selv? Hvordan da ha en saksbehandler? Virket litt rart. Dette er snakk om en av de største bankene i Norge, vil ikke nevne hvilken for å prøve å anonymisere litt... Virker bare litt uproft? Noen som vet mer? Anonymkode: 63375...1d7 Det er ikke lov å skrive dialekt på KG. Husk å sjekke salgsoppgaven nøye når du kjøper, det brant jeg meg på. Bare sånn tilleggsråd som ikke har noe med det du spør om. Men dritt å plutselig oppdage masse feil på leiligheten fordi man ikke leste oppgaven nøye og sjekket div i rapporten. Jeg nevner det fordi du virker litt fjern. Anonymkode: 86e9b...8a9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #6 Skrevet 10. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: litt fjern. noen må igjennom det for første gang, men bruker KG fordi dem har som regel ikke mennesker generelt rundt seg. Anonymkode: 82135...962
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #7 Skrevet 10. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ulempen (?) med storbanker, mer byråkrati. Ta kontakt med lokalbanken din. De har nok ikke så mange avdelinger ting skal gjennom. Da har kanskje saksbehandleren litt flere muligheter. Anonymkode: e553a...c22 Jeg søkte i lokalbank og fikk avslag Søkte så i en av de store og fikk langt større låneramme enn jeg trengte. Anonymkode: 4bf1d...5e5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #8 Skrevet 10. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: noen må igjennom det for første gang, men bruker KG fordi dem har som regel ikke mennesker generelt rundt seg. Anonymkode: 82135...962 Det går helt fint. Var derfor jeg tipset henne. Håper hun har noen rundt seg som kan hjelpe henne på visninger. For når man allerede i startprosessen spør om så grunnleggende ting er det greit å være ekstra obs på hva som er viktig å vite på visninger. Ikke meningen å være ekkel, men hun høres veldig ung ut. Anonymkode: 86e9b...8a9
Gjest Blondie65 Skrevet 10. juli 2019 #9 Skrevet 10. juli 2019 Det er helt vanlig at saksbehandler anbefaler lån og at noen andre godlkjenner det før finansieringsbevis utstedes eller lånet utbetales. Jeg er helt enig i at det kan være lurt å rådføre seg med noen når det gjelder boligkjøp - ha med noen på visning som har litt greie på hva man skal se etter eller være obs på. Jeg har selv bistått venner selv om jeg ikke er noen super duper teknisk ekspert selv, men det er noe med å ha flere par øye til å se. Jeg har også hatt med meg venner på visning når jeg lette etter bolig selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå