AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #1 Skrevet 10. juli 2019 Barna mine er bortreist en uke i utlandet mot min vilje. Med pappan som er anmeldt for vold mot meg (og andre) foran barna. De er sammen med hans kjæreste og hennes barn som mine barn har vært lite sammen med. Jeg får ikke lov å ringe barna og de har aldri vært så lenge borte. Anonymkode: 320db...33b
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #2 Skrevet 10. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barna mine er bortreist en uke i utlandet mot min vilje. Med pappan som er anmeldt for vold mot meg (og andre) foran barna. De er sammen med hans kjæreste og hennes barn som mine barn har vært lite sammen med. Jeg får ikke lov å ringe barna og de har aldri vært så lenge borte. Anonymkode: 320db...33b Ok. Anonymkode: b6db8...6fe 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. juli 2019 #3 Skrevet 10. juli 2019 Dette er kidnapping, ring politi nå! og ta det der.
Belima Skrevet 10. juli 2019 #5 Skrevet 10. juli 2019 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barna mine er bortreist en uke i utlandet mot min vilje. Med pappan som er anmeldt for vold mot meg (og andre) foran barna. De er sammen med hans kjæreste og hennes barn som mine barn har vært lite sammen med. Jeg får ikke lov å ringe barna og de har aldri vært så lenge borte. Anonymkode: 320db...33b Du må ha gitt tillatelse til denne ferien, uten ditt samtykke kunne ikke bana reist ut av landet. Sånn er norske lover. Mor/far må samtykke til bruk av pass. Endret 10. juli 2019 av Belima Rettet skrivefeil 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #6 Skrevet 10. juli 2019 11 minutter siden, Belima said: Du må ha gitt tillatelse til denne ferien, uten ditt samtykke kunne ikke bana reist ut av landet. Sånn er norske lover. Mor/far må samtykke til bruk av pass. Man trenger ikke pass innad i Schengen Anonymkode: bf233...d74
Anonymaaaa Skrevet 10. juli 2019 #7 Skrevet 10. juli 2019 Men jeg har ikke samtykket til pass, men så lenge det kan framvises hjemreisebillett får man midlertidig pass og jeg er bare en sjalu ex. I stedet for å få snakke med barrna på FT sender han meg bilder av alle sammen for liksom å bevise at de har det bra.
Belima Skrevet 10. juli 2019 #8 Skrevet 10. juli 2019 9 minutter siden, Anonymaaaa skrev: Men jeg har ikke samtykket til pass, men så lenge det kan framvises hjemreisebillett får man midlertidig pass og jeg er bare en sjalu ex. I stedet for å få snakke med barrna på FT sender han meg bilder av alle sammen for liksom å bevise at de har det bra. Du mener nødpass da. La nå ungene få ha disse dagene med faren sin uten for mye "innblanding" fra deg. Du får bilder og vet de har det bra. Barn elsker begge sine foreldre og trenger begge. Å være en sjalu eks er en ting, men ikke ødelgg ferien for barna dere har. 1
Anonymaaaa Skrevet 10. juli 2019 #9 Skrevet 10. juli 2019 Men hvordan kan jeg vite at de har det bra når jeg ikke får snakke med de? Ikke vil de til han, de er sinte og frustrerte etter samvær og forteller ting som ikke er bra. Hvorfor skal han ikke banke akkurat denne dama når de ti forrige ble det?
Belima Skrevet 10. juli 2019 #10 Skrevet 10. juli 2019 2 minutter siden, Anonymaaaa skrev: Men hvordan kan jeg vite at de har det bra når jeg ikke får snakke med de? Ikke vil de til han, de er sinte og frustrerte etter samvær og forteller ting som ikke er bra. Hvorfor skal han ikke banke akkurat denne dama når de ti forrige ble det? Hvis situasjonen har vært så ille som du skriver, så er vel saken anmeldt til politiet? Da regner jeg jo med at dette er en sak du har tapt og far fikk fortsatt ha samvær barna. Er ikke saken anmeldt, så blir det jo noe bare du vet om og ingen andre. Da må du jo snakke med f eks barnevernet om saken og se hva som skjer. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #11 Skrevet 10. juli 2019 Politi og BV er på saken og det har gjort han mer sint og er derfor han nekter meg kontakt med barna. Vanskelig og samarbeide med en voldelig psykopat som har snudd både sin og hennes familie mot meg. Jeg trenger bare å vite at de har det bra. Og barna må jo lure på hvorfor jeg ikke ringer når vi lovte det. Noen som har et lurt forslag til hvordan få dette til? Anonymkode: 320db...33b
Antoinette Skrevet 10. juli 2019 #12 Skrevet 10. juli 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: PNoen som har et lurt forslag til hvordan få dette til? Anonymkode: 320db...33b Kan du ikke vente til de kommer hjem så kan du selv forklare at du ikke fikk lov til å ringe? Du får uansett ikke gjort noe og ingen her får gjort noe. Du har selv valgt å få barn med denne mannen.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #13 Skrevet 10. juli 2019 Det er her jeg ikke forstår meg på barnevernet. I en sak blir noen fratatt barna fordi de ikke har bra nok mimikk/ øyekontakt mens i annen sak blir ikke omsorgen fratatt selv om far har banket mor gjentatte ganger etc etc. Vet om et slikt tilfelle, hvor far får ha barna sine, selv om han har vært voldelig og kommet med drapstrusler. Henger ikke på greip. Anonymkode: fe659...98d 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #14 Skrevet 10. juli 2019 2 timer siden, Belima skrev: Du må ha gitt tillatelse til denne ferien, uten ditt samtykke kunne ikke bana reist ut av landet. Sånn er norske lover. Mor/far må samtykke til bruk av pass. Med delt foreldreansvar trenger man ikke samtykke. Anonymkode: d77a4...98b
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #15 Skrevet 10. juli 2019 Et uendelig mas fra den andre forelderen under samvær, er en uting. Det leder ikke til noe annet enn stress for barna. De er på ferie med faren sin, og det er ikke noe du får gjort for dem, annet enn å fyre oppunder med "stakkars dere" om det skulle ha skjedd noe. Da får du heller ta opp kampen for at barna skal slippe samvær. Far har til og med sendt bilder av barna, det hadde han strengt tatt ikke trengt, så han har faktisk vært imøtekommende. Anonymkode: bbef9...18d 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #16 Skrevet 10. juli 2019 25 minutter siden, Antoinette skrev: Du har selv valgt å få barn med denne mannen. Snakk om å legge skylda på feil plass. Og til ts, det er jo dessverre veldig lite du får gjort vil jeg tro. Men ta vare på alt av bevis far bruker for å holde ungene unna deg, samt ha en god dialog og et godt samarbeid med bvt. Men det må være en grusom situasjon å være i.... Hvordan relasjon har du til barnas besteforeldre (hans foreldre), kan de brukes til å snakke med sønnen sin og gi videre informasjon til deg om hvoran barna har det? Anonymkode: 2a7a5...ec7
gazza Skrevet 10. juli 2019 #17 Skrevet 10. juli 2019 Du får kontakte politiet hvis du tror ungene er i fare på et eller annet vis. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #18 Skrevet 10. juli 2019 Du må kontakte advokat og få hjelp. Politi kan ikke hjelpe deg så mye antagelig - før han virkelig «har gjort noe». Bv forstår seg ikke på slike saker, de har ikke kompetansen og kunnskap nok. Har du mulighet, så er din eneste mulighet å gå via rettssystemet, som heller ikke fungerer optimalt i slike saker, særlig ikke når den ene parten i saken er sånn som du beskriver din eks. Da vil det mest sannsynlig ta flere runder, over år, noe som er svært krevende. Hold evt politiet «oppdatert», du bør ihvertfall la de få vite at du er bekymret for barna dine. (Husker ikke om du skrev du hadde anmeldt eller ikke.) Stå på ditt og hold fast på det du vet er sant, uansett hvor mye alle lar seg manipulere av din eks. Skaff deg støttepersoner for din egen del, det trenger du. Anonymkode: 66736...68d
Druid Skrevet 10. juli 2019 #20 Skrevet 10. juli 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er her jeg ikke forstår meg på barnevernet. I en sak blir noen fratatt barna fordi de ikke har bra nok mimikk/ øyekontakt mens i annen sak blir ikke omsorgen fratatt selv om far har banket mor gjentatte ganger etc etc. Vet om et slikt tilfelle, hvor far får ha barna sine, selv om han har vært voldelig og kommet med drapstrusler. Henger ikke på greip. Anonymkode: fe659...98d Barnevernet er en kommunal tjeneste ; det er enorme forskjeller på vurderinger og arbeidsmetoder. Dette er grunnen til at jeg ønsker at Barnevernet skal være organisert som en statlig funksjon, med kommunal tilstedeværelse, litt som NAV (men for guds skyld uten juridiksjonsproblemene deres!!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå