AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #1 Skrevet 10. juli 2019 Så vi er familie på 5. Vi har godt penger for mat, klær og alt! Men huset vårt er dessverre ikke alt for stor! Mor og far deler rom, jeg har mitt eget rom, broren min har sitt eget. ( vi er godt voksne 18-20)! Og rommene våre er ikke så store vi bor i blokk. men så er det lillebrødrene mine på 11 som ikke har et rom. De har seng i stuen. De har aldri klaget for det, nei. men hva syntes dere om det? Hadde dere tenkt så fattige? Eller hvordan ville dere reagert hvis dere feks gikk på besøk og noen sa barna dems sov i stua? (To) 11-12 åringer. Anonymkode: 56dc1...f80
Populært innlegg Mona123 Skrevet 10. juli 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 10. juli 2019 Jeg hadde lurt på hvorfor ikke dere to eldste flytter ut eller bidrar med mer penger hjemme så dere har råd til rom for søsken. 88
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #3 Skrevet 10. juli 2019 Akkurat nå, Mona123 skrev: Jeg hadde lurt på hvorfor ikke dere to eldste flytter ut eller bidrar med mer penger hjemme så dere har råd til rom for søsken. Moren min er ikke akkuratt flink til å spare penger... hun har aldri vært det. Så derfor har vi bare en liten leilighet. Som aldri har blitt utvidet. Men vi passer fint her! Mens faren min er husmor. men vi lever godt, aldri følt plassmangel. De trives i stua! Men jeg syntes det er kjempe flaut å fortelle andre. når vennene mine spør hvor søsknene mine sover blir jeg nesten flau.. vi er så voksne at å dele rom vil være trangt og ekkelt bare. Man vil ha privatliv i så voksen alder? Sove alene? Man snakker på telefon til sent om natta osv. Du vet vel hvordan det er å være Ungdom Anonymkode: 56dc1...f80
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 10. juli 2019 I en sånn situasjon flytter de to voksne "barna" for seg selv. Anonymkode: 88379...89f 75
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #5 Skrevet 10. juli 2019 Tenker at du og din bror bør tenke på å flytte. Hvertfall den av dere som er 20 år. Anonymkode: 1a232...b7f 40
Mona123 Skrevet 10. juli 2019 #6 Skrevet 10. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: vi er så voksne at å dele rom vil være trangt og ekkelt bare. Man vil ha privatliv i så voksen alder? Sove alene? Man snakker på telefon til sent om natta osv. Du vet vel hvordan det er å være Ungdom Anonymkode: 56dc1...f80 Da er du voksen nok til å flytte ut. 33
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #7 Skrevet 10. juli 2019 5 minutter siden, Mona123 skrev: Jeg hadde lurt på hvorfor ikke dere to eldste flytter ut eller bidrar med mer penger hjemme så dere har råd til rom for søsken. Jeg synes ikke barn skal betale for å bo hjemme. De burde få støtte til å spare til egenkapital. Ikke pusse opp husene til foreldrene. Så lenge de faktisk sparer da. Sløsing på tull og yøys, fordi de bor gratis, er ikke greit. Anonymkode: a7dc7...058 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #8 Skrevet 10. juli 2019 Selv har vi valgt å få kun 2 barn nettopp fordi vi ikke følte vi hadde råd til fler. Syns flere, kanskje spesielt innvandrere (?) bør tenke på det også. Hus i Norge koster, og det er et kaldt land så man trenger skikkelige hus. Barna må kunne føle at de kan være hjemme og ikke henge rundt i gjenger når de blir tenåringer fordi de ikke har noe sted å være og fordi det er for trangt både å være og å ha besøk av venner hjemme. I deres situasjon bør kanskje dere to eldste flytte ut ja. Eller bidra økonomisk slik at familien får råd til et større hus? Dere er voksne og vel snart i gang med utdanning/jobb. Nav er ikke løsning ihvertfall, man gjør det beste ut fra det man har. Anonymkode: 15d6c...75c 13
Armitage Skrevet 10. juli 2019 #9 Skrevet 10. juli 2019 Jeg skal være forsiktig med å bastant mene noe om hvordan andre lever og bor, men min mening er at når barn begynner å bli så store som 11-12 år, så trenger de et eget rom hvor de kan trekke seg tilbake å få litt privatliv. I minste så kunne de to dele et rom sammen. Hvis de ikke klager og trives sånn så er jo det fint. Jeg hadde ikke trivdes å ha det sånn. Må alle legge seg tidlig da, så de yngste får lagt seg? Virker upraktisk i mine øyne. Det med økonomi bryr jeg meg ikke om. Jeg forstår at ikke alle har god råd. Men jeg regner med at dere eldste snart flytter ut når dere er ferdig med studier og får egen jobb? 12
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #10 Skrevet 10. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Moren min er ikke akkuratt flink til å spare penger... hun har aldri vært det. Så derfor har vi bare en liten leilighet. Som aldri har blitt utvidet. Men vi passer fint her! Mens faren min er husmor. men vi lever godt, aldri følt plassmangel. De trives i stua! Men jeg syntes det er kjempe flaut å fortelle andre. når vennene mine spør hvor søsknene mine sover blir jeg nesten flau.. vi er så voksne at å dele rom vil være trangt og ekkelt bare. Man vil ha privatliv i så voksen alder? Sove alene? Man snakker på telefon til sent om natta osv. Du vet vel hvordan det er å være Ungdom Anonymkode: 56dc1...f80 Det er ikke normalt nei. Om natta sover man, så man kan stå opp og få noe utav dagen. Enten det er jobb eller helg. Anonymkode: a7dc7...058 14
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #11 Skrevet 10. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv har vi valgt å få kun 2 barn nettopp fordi vi ikke følte vi hadde råd til fler. Syns flere, kanskje spesielt innvandrere (?) bør tenke på det også. Hus i Norge koster, og det er et kaldt land så man trenger skikkelige hus. Barna må kunne føle at de kan være hjemme og ikke henge rundt i gjenger når de blir tenåringer fordi de ikke har noe sted å være og fordi det er for trangt både å være og å ha besøk av venner hjemme. I deres situasjon bør kanskje dere to eldste flytte ut ja. Eller bidra økonomisk slik at familien får råd til et større hus? Dere er voksne og vel snart i gang med utdanning/jobb. Nav er ikke løsning ihvertfall, man gjør det beste ut fra det man har. Anonymkode: 15d6c...75c Er veldig enig. Men ser i hovedinnlegget at du skriver dere er en familie på 5, men der er jo 4 søsken og 2 foreldre, eller? Anonymkode: 8223f...a12 9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #12 Skrevet 10. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I en sånn situasjon flytter de to voksne "barna" for seg selv. Anonymkode: 88379...89f Det er jeg ganske enig i, og vurdert. Slik 4 minutter siden, Armitage skrev: Jeg skal være forsiktig med å bastant mene noe om hvordan andre lever og bor, men min mening er at når barn begynner å bli så store som 11-12 år, så trenger de et eget rom hvor de kan trekke seg tilbake å få litt privatliv. I minste så kunne de to dele et rom sammen. Hvis de ikke klager og trives sånn så er jo det fint. Jeg hadde ikke trivdes å ha det sånn. Må alle legge seg tidlig da, så de yngste får lagt seg? Virker upraktisk i mine øyne. Det med økonomi bryr jeg meg ikke om. Jeg forstår at ikke alle har god råd. Men jeg regner med at dere eldste snart flytter ut når dere er ferdig med studier og får egen jobb? Jeg har nettop begynt å jobbe. Og sparer penger for nettop å flytte ut. Så jeg tenker ganske likt som de fleste av dere dette er ikke særlig på grunn av rommene men fordi jeg føler meg voksen også🤗 Anonymkode: 56dc1...f80
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #13 Skrevet 10. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er veldig enig. Men ser i hovedinnlegget at du skriver dere er en familie på 5, men der er jo 4 søsken og 2 foreldre, eller? Anonymkode: 8223f...a12 Kom borti en tall bak. Mente 6🙄 Anonymkode: 56dc1...f80
Armitage Skrevet 10. juli 2019 #14 Skrevet 10. juli 2019 (endret) Må legge til at min familie levde i en liten leilighet i starten vi også. Hvor vi var 3 barn og 2 voksne i en leilighet med bare 3 soverom. Og da sov våre foreldre i stua og barna fikk alle egne rom. Fordi det var mer praktisk at de voksne som var mye lengre oppe og la seg sist og stod opp først, ikke hadde eget rom. Jeg synes det er rart at foreldrene deres okkuperer det ene soverommet når de sikkert ikke bruker så mye tid der som barna hadde gjort. Synes de 2 på 11- 12 kunne ha delt det rommet. Endret 10. juli 2019 av Armitage 27
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #15 Skrevet 10. juli 2019 Problemet er jeg syntes det er flaut å dele dette med vennene mine. hva skal jeg gjøre? Eller høres det ikke så værst ut Anonymkode: 56dc1...f80
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #16 Skrevet 10. juli 2019 4 minutter siden, Armitage skrev: Må legge til at min familie levde i en liten leilighet i starten vi også. Hvor vi var 3 barn og 2 voksne i en leilighet med bare 3 soverom. Og da sov våre foreldre i stua og barna fikk alle egne rom. Fordi det var mer praktisk at de voksne som var mye lengre oppe og la seg sist ikke hadde eget rom. Jeg synes det er rart at foreldrene deres okkuperer det ene soverommet når de sikkert ikke bruker så mye tid der som barna hadde gjort. Synes de 2 på 11- 12 kunne ha delt det rommet. Nja, de gjør ikke noe spesielt enn å spille. Så de bruker bare TV som er allerede i stua. Er ikke noe annet de gjør. Så blir nesten samme. Anonymkode: 56dc1...f80
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #17 Skrevet 10. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er jeg syntes det er flaut å dele dette med vennene mine. hva skal jeg gjøre? Eller høres det ikke så værst ut Anonymkode: 56dc1...f80 Hvilke alternativer syns du at du har selv da? Anonymkode: 15d6c...75c 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #18 Skrevet 10. juli 2019 Når legger 11- åringene seg? Hva gjør dere andre da? Dobbeltseng i stuen i en liten blokksleilighet? Er dette sant. Så er det ganske fascinerende at en familie med 4 voksne har faktisk 4 svært egoistiske voksne! Fordi du må snakke i telefon til langt på natt..? Stryk 4 voksne Anonymkode: 20098...b0a 23
Armitage Skrevet 10. juli 2019 #19 Skrevet 10. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja, de gjør ikke noe spesielt enn å spille. Så de bruker bare TV som er allerede i stua. Er ikke noe annet de gjør. Så blir nesten samme. Anonymkode: 56dc1...f80 Jeg kan komme på en masse forskjellige ting jeg ville ha brukt stuen til som gjør at jeg synes det er problematisk at 2 barn okkuperer den med spill hele dagen. (og jeg er en gamer selv) Hadde skaffet en billig TV og satt den på det ene rommet. Men om dere har det greit slik, så skal ikke jeg kritisere det. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #20 Skrevet 10. juli 2019 Det som er pinlig her er jo at det er fire, voksne personer i huset som lar to 10-11-åringer være uten rom. 20-åringen burde selvsagt ha flyttet ut. Hvis 18-åringen fortsattt går på VGS må personen forsørges, men da bør heller 10-11-åringene dele det største rommet. Anonymkode: cbc7a...939 26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå