AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #1 Skrevet 10. juli 2019 Veldig usikker på hvilken kategori denne passer inn i. Situasjonen er slik: Jeg har en god venninne som igjen har en venninne som driver med hasj røyking. Min venninne har egne barn og jeg lurer derfor på om dette er noe grunn til at barnevernet burde kobles inn. Eller om hun kan risikere at noen andre melder henne. (Altså for at hun har en venninne hun omgås med som driver med dette. Min venninne gjør selvsagt ikke dette selv, og dette er en venninne hun har fra flere år tilbake i tid. Fra Før hun startet med det hun nå driver med.)Og hva kan eventuelt komme til å skje om hun blir meldt til barnevernet for å være med en som driver med dette? Det skal sies at hennes barn aldri treffer denne damen. De treffes kun ute eller hjemme hos henne. Altså hjemme hos hun som røyker. Anonymkode: 0f96d...1d9
Lillemorbare Skrevet 10. juli 2019 #2 Skrevet 10. juli 2019 Nei, din venninne har ingenting å bekymre seg for. 16
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #3 Skrevet 10. juli 2019 Herregud...selvsagt skal ikke myndighetene blande seg inn i livet til noen som bare kjenner en person som røyker hasj! Myndighetene burde også holde seg unna venninna til venninna di. Med mindre hun har barn som hun utsetter for røykinga eller hvis røykinga fører til omsorgssvikt. Anonymkode: 0c98a...89c 21
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #4 Skrevet 10. juli 2019 Hvorfor bryr du deg om dette her? Ikke bland deg inn!! Makan så moralvoktere folk er til dags! Anonymkode: 37340...27a 12
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #5 Skrevet 10. juli 2019 Så du mener om man er i nær familie med noen som er rusmisbrukere og man har barn selv, så skal man meldes til barnevernet? Selv om man skjermer barna for misbruket? I en "perfekt" verden så kunne man sikkert ha kuttet ut alle mennesker som man finner moralsk forkastelige, men slik er det altså ikke. Det er misbruk av barnevernets ressurser å melde noen bare fordi de har bekjentskaper som driver med rus. Anonymkode: 27e89...f6a 8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #6 Skrevet 10. juli 2019 4 timer siden, Lillemorbare skrev: Nei, din venninne har ingenting å bekymre seg for. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud...selvsagt skal ikke myndighetene blande seg inn i livet til noen som bare kjenner en person som røyker hasj! Myndighetene burde også holde seg unna venninna til venninna di. Med mindre hun har barn som hun utsetter for røykinga eller hvis røykinga fører til omsorgssvikt. Anonymkode: 0c98a...89c Takk for svar. Anonymkode: 0f96d...1d9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #7 Skrevet 10. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bryr du deg om dette her? Ikke bland deg inn!! Makan så moralvoktere folk er til dags! Anonymkode: 37340...27a Har ikke noe med å blande seg inn å gjøre. Jeg hadde eg spørsmål og nå har jeg fått svar på det. Anonymkode: 0f96d...1d9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #8 Skrevet 10. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så du mener om man er i nær familie med noen som er rusmisbrukere og man har barn selv, så skal man meldes til barnevernet? Selv om man skjermer barna for misbruket? I en "perfekt" verden så kunne man sikkert ha kuttet ut alle mennesker som man finner moralsk forkastelige, men slik er det altså ikke. Det er misbruk av barnevernets ressurser å melde noen bare fordi de har bekjentskaper som driver med rus. Anonymkode: 27e89...f6a Nei, jeg mener ikke at man skal meldes til barnevernet pga nær familie som er rusmisbrukere. Spørsmålet mitt var bare om det var fare og kunne skje noe om man har venner som driver med slik, når man kanskje burde unngå å treffe dem? Det var mitt spørsmål. Anonymkode: 0f96d...1d9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #9 Skrevet 10. juli 2019 Hun er vel ingen sprøyte-narkoman som slenger på byen hele natten, og forsømmer de små barna sine? Anonymkode: 44e94...2be 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #10 Skrevet 10. juli 2019 Ingenting å bry seg om. Jeg kjenner også foreldre som kjenner folk som røyker hasj. Dette er kjempeflinke foreldre, som faktisk heller ikke har noe med hva deres venner gjør på fritiden. Anonymkode: eefe2...ee8 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #11 Skrevet 10. juli 2019 Alt handler om miljø og vane Anonymkode: 668a4...260
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #12 Skrevet 10. juli 2019 Ettersom du lurer? Hadde du tenkt å melde inn til barneverne? Virker nesten lltt sånn! Hvorfor lurer du på dette? Bli jo som om at fks broren min driver med hasj og da skulle noen meldt meg til barneberne? Man kan jo ikke noe for at de man er venner med eller familie med driver med sånt. Så rart! Skulle trodd du var litt høy selv Anonymkode: 19e88...601 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #13 Skrevet 10. juli 2019 Når det kommer til hasj kan man aldri være for forsiktig. Du kan ringe politiet og tipse anonymt. Politiet vil starte spaning og kommunikasjonskontroll (overvåking av mobil og nett). De vil melde videre til barnevernet hvis de oppdager at barna er i fare. Anonymkode: 3073d...18e 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #14 Skrevet 10. juli 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg mener ikke at man skal meldes til barnevernet pga nær familie som er rusmisbrukere. Spørsmålet mitt var bare om det var fare og kunne skje noe om man har venner som driver med slik, når man kanskje burde unngå å treffe dem? Det var mitt spørsmål. Anonymkode: 0f96d...1d9 Og hva med alle i din egen omgangskrets som røyker eller hva verre er å holder det skjult? Bør du meldes til bv da, selvom du ikke vet om det? De aller fleste har opptil flere som iblant ruser seg i sin omgangskrets. Anonymkode: 921b6...32a
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #15 Skrevet 10. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det kommer til hasj kan man aldri være for forsiktig. Du kan ringe politiet og tipse anonymt. Politiet vil starte spaning og kommunikasjonskontroll (overvåking av mobil og nett). De vil melde videre til barnevernet hvis de oppdager at barna er i fare. Anonymkode: 3073d...18e 😂 Anonymkode: 975d3...135 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #16 Skrevet 10. juli 2019 Det er jo ikke hun som røyker dop?? Du kan jo ikke pusse barnevernet på noen, for hva vennene hennnes gjør? Det blir som man skulle bli dømt for tyvveri fordi man kjenner en tyv.. Anonymkode: d2d56...d33 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #17 Skrevet 10. juli 2019 Moralens voktere altså... blir bare verre og verre. Anonymkode: be4d2...59f 2
SoWhat? Skrevet 10. juli 2019 #18 Skrevet 10. juli 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det kommer til hasj kan man aldri være for forsiktig. Du kan ringe politiet og tipse anonymt. Politiet vil starte spaning og kommunikasjonskontroll (overvåking av mobil og nett). De vil melde videre til barnevernet hvis de oppdager at barna er i fare. Anonymkode: 3073d...18e HVA er det du fabler om? 2
SoWhat? Skrevet 10. juli 2019 #19 Skrevet 10. juli 2019 Nei, barnevernet har ingenting med dette å gjøre! Hvordan tenker du at dette påvirker barna i det hele tatt?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #20 Skrevet 11. juli 2019 Jada, hasj er nok ikke heeelt harmløst. Men det må da vel være grenser på hvor mye skrekk myndighetene har pusha inn i hodet på deg? Bli tatt fra barna fordi man kjenner noen som røyker?? Anonymkode: c411c...05c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå