Gå til innhold

Jeg hadde munnsex med en mann jeg var i ett forhold med.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ett halvt år siden det ble slutt. Han har ligget med mange å jeg er redd han har smittet meg med noe dritt. 

I julen fikk jeg en veldig kraftig halsbetennelse. Jeg fikk kul på halsen som har vært der i ett halvt år.  Jeg har vært plaget med mye sår i munnen. Å nå for en uke siden fikk jeg vondt i halsen . Å øret . Mandelen på høyre side er veldig hoven. Jeg klarer ikke tygge på den siden for jeg har så vondt i munnen. Jeg er sikker på at han har smittet meg med herpes. ( Jeg har aldri hatt herpes før) men jeg vet ikke hva jeg skal si til legen jeg skammer meg 

Anonymkode: 45dd0...bd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen tåler å høre at du har hatt munnsex med din ex og at du mistenker det er grunnen til din tilstand. Du trenger ikke si mer enn det. Faktisk trenger du ikke fortelle mer enn symptomene. Det er en helt normal ting å gjøre så legen vil nok uansett ikke løfte et øyebryn.

Du må for all del ikke skamme deg. Det er bortkastet energi. Prøv heller å finn ut hva det er og handle deretter.

Er det slik at du er fra en svært liten plass og kjenner legen på andre arenaer så kan  du oppsøke avdeling for seksuelt overførbare sykdommer ved ditt nærmeste sykehus. Ring de, jeg tror ikke det er vanlig at man trenger henvisning for å komme dit. Slik er det iallefall ikke der jeg bor.

Dette kan også være noe helt annet og på bakgrunn av de symptomene du beskriver og varigheten hadde jeg sjekket det opp!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at du kan føle skam over å snakke om noe slik med en lege, men for en lege er det like naturlig som for en butikkansatt å vise en kunde hvor ertene står. 

Anonymkode: 70da3...fe4

• Liker 3
Skrevet

Herregud...!    🙈🙉🙊

Skrevet

Er du egentlig helt klar for å ha sex hvis det er sånn at du ikke våger å fortelle legen din om det her?

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Legen har garantert hørt være ting.

Gjest Familytree
Skrevet
42 minutter siden, Luna Llena skrev:

Legen har garantert hørt være ting.

Ja, det er sikker

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ett halvt år siden det ble slutt. Han har ligget med mange å jeg er redd han har smittet meg med noe dritt. 

I julen fikk jeg en veldig kraftig halsbetennelse. Jeg fikk kul på halsen som har vært der i ett halvt år.  Jeg har vært plaget med mye sår i munnen. Å nå for en uke siden fikk jeg vondt i halsen . Å øret . Mandelen på høyre side er veldig hoven. Jeg klarer ikke tygge på den siden for jeg har så vondt i munnen. Jeg er sikker på at han har smittet meg med herpes. ( Jeg har aldri hatt herpes før) men jeg vet ikke hva jeg skal si til legen jeg skammer meg 

De fleste har faktisk herpessmitte i munnen. Mange får det alkerede i barndommen. 

• Liker 2
Skrevet

Herpes er ikke noe man "har hatt før". Det er en livsvarig sykdom som det ikke finnes noen kur for. Man kan få medisiner som lindrer utbruddene, men ingen helbredelse altså.

Jeg synes du skal gå til legen med dine plager og si rett ut hva du mistenker. Det kan bli tatt blodprøve for å sjekke. Uansett, det viktigste er at du FÅR SVAR på hva dette er for noe.Kanskje har du bare hatt uflaks og fått noen seiglivede infeksjoner på rad her, helt tilfeldig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Herpes er ikke noe man "har hatt før". Det er en livsvarig sykdom som det ikke finnes noen kur for. Man kan få medisiner som lindrer utbruddene, men ingen helbredelse altså.

Jeg synes du skal gå til legen med dine plager og si rett ut hva du mistenker. Det kan bli tatt blodprøve for å sjekke. Uansett, det viktigste er at du FÅR SVAR på hva dette er for noe.Kanskje har du bare hatt uflaks og fått noen seiglivede infeksjoner på rad her, helt tilfeldig.

Er det ikke Aids som er livsfarlig? Mange har jo forskjølelsesår, tror det er noe samme.

Anonymkode: 839c0...cbd

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Høres mer ut som kreft. 

Anonymkode: 033d6...a73

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke Aids som er livsfarlig? Mange har jo forskjølelsesår, tror det er noe samme.

Det står livsvarig, ikke livsfarlig. 

Anonymkode: e6f82...746

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Million skrev:

Jeg skrev livsVARIG, ikke farlig :)

Det finnes dessuten to typer herpes, Herpes 1 og Herpes 2. 

https://www.sexogsamfunn.no/sykdommer/seksuelt-overforbare-infeksjoner/herpes/

Åja, så det nå 😂 Sånn går det når man ser dårlig og sola skinner en midt i trynet.

Ja, det er vel den type 2 som de fleste har fra de er unge pga den smitter via spytt

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres mer ut som kreft. 

Anonymkode: 033d6...a73

Nei, så slem du er! For meg høres det mer ut som problemer med mandlene. Det er slike symptomer som gjør at folk fjerner mandlene. Noen er mer utsatt for å få infeksjoner i mandlene og har ofte halsbetennelse/er ofte syke. Dette kan komme gradvis. I slike tilfeller blir livskvaliteten bedre hvis man fjerner mandlene. 

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, så slem du er! For meg høres det mer ut som problemer med mandlene. Det er slike symptomer som gjør at folk fjerner mandlene. Noen er mer utsatt for å få infeksjoner i mandlene og har ofte halsbetennelse/er ofte syke. Dette kan komme gradvis. I slike tilfeller blir livskvaliteten bedre hvis man fjerner mandlene. 

Jeg tenkte også faktisk på kreft, og det er jo ikke slemt, men det er derfor viktig å gå til legen for å utelukke kreft og andre styggdommer. 

Skrevet

Gå til legen nå Ts. Det kan være så mangt, men håper at det ikke er så alvorlig. Du trenger ikke å være flau for å nevne oralsex hvis det skulle bli tatt opp. Legen har hørt det meste og det viktigste er at du blir bra igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke å gå i detaljer om hva du har gjort. Holder med å si "Jeg har kul på halsen osv osv. Jeg hadde ubeskytta sex med en annen, så jeg vil gjerne testes for det også."

Anonymkode: 38cd7...8b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men når jeg sier jeg hadde ubeskyttet sex . Tester de i halsen da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke lege, men det høres virkelig ikke ut som herpes. 

Du kan derimot få chlamydia i halsen etter oralsex. Høres mer sånn ut. 

Du går til legen neste gang du har halsbetennelse og sier du har vondt i halsen, sier du er plaget, har hatt det lenge og ofte. Klag deg over nedsatt allmenntilstand. Han ser det er rødt, hovent. Du får forhåpentligvis en antibiotika kur som gjør susen. Legen pleier ikke ta bakterieptøver og sende til dyrking, for å finne it hvilken bakterie som kan ha forårsaket dette. 

Du kan heller undersøke mer om du ikke får antibiotika eller det ikke funker med antibiotika. 

Kreftsvulster pleier ikke komme og gå, de har det med å vokse. 

Som sagt jeg er ikke lege, og aner ikke hva som feiler deg, men det er tydeligvis noe, og da bør du gå til legen! 

Anonymkode: 06f8a...198

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...