AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #1 Skrevet 9. juli 2019 Jeg har 28 000 utbetalt hver mnd med lønn, bostøtte bidrag og barnetrygd. meg og 3 barn deler dette. Etter husleie, mat, strøm, telefon, barnehage, SFO, og lån og busskort har jeg 3000 igjen som skal gå til klær/fritid/bursdager og alt annet. De to eldste begynner nå på idrett som vil koste totalt ca 1000kr i mnd og de 1000 kr til hvert av barna, og en sjelden gang meg blir plutselig enda mindre som gjør økonomien her hjemme stram. Er det noe som helst mulighet å søke dette fra nav? Jeg vet 1000 kr høres lite ut, men gange 12 er det mye. Anonymkode: 06cb4...c3a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #2 Skrevet 9. juli 2019 Får du bostøtte når du tjener 28000? Anonymkode: 18304...ef9 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #3 Skrevet 9. juli 2019 Mange kommuner har noe som heter altivitetstilskudd, sjekk om din har det og søk via nav😊 Anonymkode: dd7bd...25e 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #4 Skrevet 9. juli 2019 28.000,- netto er ikke all verdens nei.. Har dere noe dere kan kutte ut? Hvor gamle er barna? Kan far bidra med mer penger? Anonymkode: 9c4ab...f78
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #5 Skrevet 9. juli 2019 NAV vil neppe dekke 1000,- i mnd. Anonymkode: 44988...4d0 5
Tallla Skrevet 9. juli 2019 #6 Skrevet 9. juli 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får du bostøtte når du tjener 28000? Anonymkode: 18304...ef9 Var det jeg lurte på også
addict Skrevet 9. juli 2019 #7 Skrevet 9. juli 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får du bostøtte når du tjener 28000? Anonymkode: 18304...ef9 Hun skrev inkl bostøtte og barnebidrag og barnetrygd for 3 barn. Med andre ord så er selve lønna veldig lav. Jeg har ikke svar på spm ditt dessverre TS 😊 8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #8 Skrevet 9. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får du bostøtte når du tjener 28000? Anonymkode: 18304...ef9 Nei. Dette er i inkludert bostøtte, bidrag og barnetrygd. Anonymkode: 06cb4...c3a 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #9 Skrevet 9. juli 2019 Har du undersøkt mulighet for redusert treningsavgift? Anonymkode: 98516...89b
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #10 Skrevet 9. juli 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har 28 000 utbetalt hver mnd med lønn, bostøtte bidrag og barnetrygd. meg og 3 barn deler dette. Etter husleie, mat, strøm, telefon, barnehage, SFO, og lån og busskort har jeg 3000 igjen som skal gå til klær/fritid/bursdager og alt annet. De to eldste begynner nå på idrett som vil koste totalt ca 1000kr i mnd og de 1000 kr til hvert av barna, og en sjelden gang meg blir plutselig enda mindre som gjør økonomien her hjemme stram. Er det noe som helst mulighet å søke dette fra nav? Jeg vet 1000 kr høres lite ut, men gange 12 er det mye. Anonymkode: 06cb4...c3a Tæring etter næring. Du har rett og slett for liten inntekt til at du kan bruke så mye på fritidsaktiviteter. Du/ dere har valt dyre aktiviteter, og ikke forvent at samfunnet skal betale det. Anonymkode: b25f2...35b 13
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #11 Skrevet 9. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 28.000,- netto er ikke all verdens nei.. Har dere noe dere kan kutte ut? Hvor gamle er barna? Kan far bidra med mer penger? Anonymkode: 9c4ab...f78 Har egentlig kuttet det som går. Er mer eller mindre avhengig av det jeg sitter igjen med nå, utenom lån men det får man ikke gjort så mye med. Men om det ikke går skal det alltids gå, bare lurte om det finnes et tilbud Anonymkode: 06cb4...c3a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #12 Skrevet 9. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tæring etter næring. Du har rett og slett for liten inntekt til at du kan bruke så mye på fritidsaktiviteter. Du/ dere har valt dyre aktiviteter, og ikke forvent at samfunnet skal betale det. Anonymkode: b25f2...35b Jeg tenker at det som er så flott her vi bor er at det hele tiden jobbes for og minske forskjellen mellom barna uavhengig av foreldrenes inntekt. Mine barn fortjener ikke noe mindre å gå på de samme aktivitetene som andre barn, bare fordi vi har en lavere inntekt. Mine barn har også rett til å sosialisere seg, og å følge drømmene sine! Denne kommentaren var veldig unødvendig og lite gjennomtenkt av deg. Anonymkode: 06cb4...c3a 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #13 Skrevet 9. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du undersøkt mulighet for redusert treningsavgift? Anonymkode: 98516...89b Nei det har jeg ikke! Det må jeg undersøke Anonymkode: 06cb4...c3a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #14 Skrevet 9. juli 2019 Her har idrettsklubben et fond hvor man kan få dekt kontigenten til barna som har foreldre med lav inntekt. Ikke alle som informerer om det, men skader ikke å høre? Anonymkode: bff96...ab9 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #15 Skrevet 10. juli 2019 Hva slags aktivitet for barn koster 1000 kr i måneden - per barn? Det er jo en latterlig høy sum. For et helt år på dansestudio betaler vi godt under 3000 kr. Det samme med et år taekwondo, der betalte vi 4000 kr for et helt år, inkludert drakt og belter, som kom på litt over 1000 kr. Fotballklubben ligger på 1500 kr for de minste, og 2000 kr for tenåringen - igjen - for et helt år. Det finnes garantert haugevis med helt vanlige, populære aktiviteter for barn å velge mellom, til en langt mer fornuftig og overkommelig pris. Vi har som samfunn som mål å inkludere, ja. Men en kan heller ikke melde barn på de dyreste aktivitetene en kan tenke seg - og så forvente at samfunnet skal ta regninga. Jeg kjenner ingen, heller ikke familier med to gode inntekter, som har barn på aktiviteter som koster 1000 kr per måned. Anonymkode: 48eb1...12a 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #16 Skrevet 10. juli 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det som er så flott her vi bor er at det hele tiden jobbes for og minske forskjellen mellom barna uavhengig av foreldrenes inntekt. Mine barn fortjener ikke noe mindre å gå på de samme aktivitetene som andre barn, bare fordi vi har en lavere inntekt. Mine barn har også rett til å sosialisere seg, og å følge drømmene sine! Denne kommentaren var veldig unødvendig og lite gjennomtenkt av deg. Anonymkode: 06cb4...c3a Akkurat den holdningen der kjenner jeg igjen fra tanten min. De hadde lav inntekt og mange barn. Og de brukte latterlig mye på tull som vi andre, med god inntekt, ikke unner oss, med argumentene at "ungene mine fortjener", og "alle andre". Nei. Rett og slett. "Alle andre" går ikke på aktiviteter som koster 1000 kr i mnd. Ungene mine har ALDRI gått på noe som koster så mye i mnd. Og vi er to foreldre på to unger, og har utbetalt over 90 000 i mnd til sammen. Våre går begge to på en kampsport. Det koster 1500 - i halvåret. Altså 3 000 i året. MYE mindre enn 1000 kr mnd. Så nei. Ungene dine må på ingen måte gå på en så dyr idrett. Det er ikke synd på dem om de må velge seg en billigere aktivitet. Jeg håper inderlig ikke at NAV støtter noe sånt som det der. Helt ok å støtte litt, men til en latterlig dyr aktivitet, nei. Anonymkode: 07cbb...8be 10
Gjest Romsdal Skrevet 10. juli 2019 #17 Skrevet 10. juli 2019 Hei, Nav har tilskuddsordning både når det gjelder fritidsaktiviter, «skolestartpakker», ekstra vinterklær etc. Du må oppsøke et NAV-kontor og søke der. (Mener å huske at disse skjemaene ikke ligger på nettet). Disse utgiftene som går direkte til barna skal vurderes utenom bostøtte/livsopphold.
Kontorotta Skrevet 10. juli 2019 #18 Skrevet 10. juli 2019 Jeg lurte også på hva barna driver med. Det eneste jeg kom på, var for eksempel ridning. Da kan man vel komme opp i de prisene pr mnd. Eller en idrett hvor det konkurreres hver mnd. Da kan det jo bli en del ekstrautgifter. Vet mange fotballklubber for eksempel har et fond/oppsparte midler som skal dekke kampavgifter ved miniturneringer for barn som kommer fra familier som sliter økonomisk. Ser vi er heldige, da vi har barn som driver med idrett som koster under 1000 kroner i halvåret. Blir under 2000, pr barn, da de holder på med to ting hver. Synes i utgangspunktet det er nok. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #19 Skrevet 10. juli 2019 21 minutter siden, Romsdal skrev: Hei, Nav har tilskuddsordning både når det gjelder fritidsaktiviter, «skolestartpakker», ekstra vinterklær etc. Du må oppsøke et NAV-kontor og søke der. (Mener å huske at disse skjemaene ikke ligger på nettet). Disse utgiftene som går direkte til barna skal vurderes utenom bostøtte/livsopphold. Men tilskuddsordningen er engangsum for året/halvåret, beregnet etter hva vanlige aktiviteter normalt sett koster i årsavgift. En får selvfølgelig ikke dekket de månedlige beløpene det her snakkes om. Anonymkode: 48eb1...12a 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #20 Skrevet 10. juli 2019 Det er 1000 kr for begge barna. Altså 500, og 500. Totalt 1000. Takk til alle som faktisk svarte på spm mitt. Skal se på litt lokale Nac kontor og høre med foreningene. Anonymkode: 06cb4...c3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå