Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg har lenge hatt problemer med tynne, slitte øyenvipper. Jeg bruker til daglig maskara og vippetang pga. lyse vipper. Ønsker defor ikke å kutte ut maskaraen eller tangen.

Lenge har jeg brukt vaselin på vippene, som har lovt fyldigere og kraftigere vipper. Mitt resultat ble det stikk motsatte. Jeg mistet flere og flere øyenvipper og sluttet derfor med "behandlingen".

Jeg vurderer å sveise på øyenvipper (leste en tråd her som omhandlet det emnet..), eller kanskje permanent bøye vippene. Noen med erfaringer?

Tar ellers imot råd, tips osv. med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har du prøvd Kolokrem? Kolokrem kan du få kjøpt på parfymeri og på H&M.

Kolokrem er en permanent farge som du kan bruke selv, eller få hjelp av en veninne. Fargen varer til øyenvippene vokser ut igjen. Kolokrem koster ca. kr. 50,- (skal være nok til et års forbruk).

På denne måten trenger du ikke å bruke maskara så ofte.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Har samme problemet med tynne øyenvipper. Hva kan en gjøre? Jeg har ganske lange øyenvipper, og bruker tang hver dag. Men før jeg har kommet ut døra henger vippene rett ned igjen. Hvordan får noen det til at de står i en fin bue (tilsynelatende) hele dagen?

Skrevet

Lissie:

Først og fremst, takk for svar!

Vel, jeg tror kanskje du har misforstått spørsmålet mitt litt. Jeg vil ikke permanent farge øyenvippene (har erfaringer, og det ble bare vondt verre..).

Skrevet

Lemon: Siden du allerede har slitte øyenvipper så tror jeg ikke permanent øyevippe-bøy hjelper deg. Tror heller du får enda mere slitte vipper. Og så varer den bare i 4-6 uker, så tror dette kommer til å slite masse!

Vaselin på øyenvippene gjør vippene tunge og klissete og det er lett for de å falle av... Hvem har sagt at vaselin hjelper...?

For å unngå tynne og slitte øyenvipper er det veldig viktig å bruke en god mascara og en mild øyensminke-fjerner som tar vare på vippene.

I tillegg må man være flink til å fjerne mascara før en legger seg.

Det er iværtfall mitt beste tips! :)

Skrevet

Jeg slet også med tynne og slitte vipper en periode, og det er jeg overbevist kom av at jeg brukte en dårlig mascara som måtte gnis av med sminkefjerner på slutten av dagen. Det lå igjen vipper på bomullsdottene da jeg fjernet sminken... :( Løsningen for meg ble å bytte mascara, og vippene som vokste ut holdt seg tykke og fine.

Jeg vil anbefale deg å prøve mascaraen til Kanebo som heter 38*. Den er vidunderlig! Man får fin bøy på vippene, den er vannfast (for vann opp til 38 grader - derav navnet), og superlett å legge. Men det viktigste er at den lar seg fjerne med bare varmt vann! Ikke noe klin, ikke noe gnukking på øyenvipper og den sarte huden rundt øynene, og dermed ikke noe slit på vippene.

Lykke til! :)

• 6 år senere...
Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Hei!

Jeg har hørt at hvis man klipper øyenvippene helt av (f. eks. i sommerferien eller når man ikke omgås med så mange) så vokser de fort ut igjen som mye sterkere og lange! Vet ikke om jeg tror på det eller i det hele tatt skal ta sjangsen på å gjøre det... Men jeg lider også av irriterende slitte vipper.

fra meg...

Skrevet

Mavala Double-Lash! Det er et vidunderprodukt jeg sverger til; hadde en periode der jeg mistet masse vipper (og det begynte å synes), så jeg prøvde denne. Nå er vippene mine lange, tykke og sterke, og det er IKKE tull. Den er å få kjøpt på Strawberrynet eller ebay, anbefales på det sterkeste!

• 5 uker senere...
Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet
Hei!

Jeg har hørt at hvis man klipper øyenvippene helt av (f. eks. i sommerferien eller når man ikke omgås med så mange) så vokser de fort ut igjen som mye sterkere og lange! Vet ikke om jeg tror på det eller i det hele tatt skal ta sjangsen på å gjøre det... Men jeg lider også av irriterende slitte vipper.

fra meg...

Hei!

Det må du ikke gjøre, da vil du stikke i øynene helt til de gror ut igje.

Skrevet
Mavala Double-Lash! Det er et vidunderprodukt jeg sverger til; hadde en periode der jeg mistet masse vipper (og det begynte å synes), så jeg prøvde denne. Nå er vippene mine lange, tykke og sterke, og det er IKKE tull. Den er å få kjøpt på Strawberrynet eller ebay, anbefales på det sterkeste!

Jeg tok tipset ditt, og har nå bestillt denne på strawberrynet!!!

Hvor lang tid ca tar det til du får den? Har ikke handlet på strawberry før

Skrevet

jeg også!!!heheh. det går ann å sjekke MUA og se hva andre der synes om produktet. mange både positive og negative tilbakemeldinger. så det blir spennende å se...

Skrevet

kjøpte forresten på ebay. kom på under 80 kr.- inkl. frakt.

Gjest Gjest_teresa_*
Skrevet

jeg tok vippe extension 6 mnd siden , og fortsetter med det ;-) er kjempe fornøyd. Fyller på hver 3-4 uker .Første gang tok jeg dem på tonelise-så det anbefaler ikke-faller av etter 2 uke.Etterpå venina mi anbefalte meg spa miami, så nå gikk det 6 mnd og er fornøyd. Mine egne vipper er kjempe tynne og korte, nå glemte jeg hva er mascara og vipetang ;-) har fine svarte vipper ;-)

Skrevet
Jeg tok tipset ditt, og har nå bestillt denne på strawberrynet!!!

Hvor lang tid ca tar det til du får den? Har ikke handlet på strawberry før

Beklager at jeg ikke har sett deg før nå! Nå har du kanskje fått den alt? Tar i hvertfall rundt en uke, vanligvis.

Skrevet
Beklager at jeg ikke har sett deg før nå! Nå har du kanskje fått den alt? Tar i hvertfall rundt en uke, vanligvis.

Hei, det går bra;)

Har ikke fått den enda, men mulig jeg har fått pakkelapp i postkassa i løpet av denne uken, har ikke vært hjemme.

Gleder meg til å prøve den! Håper den virker på meg også :D

Skrevet

høres jo for godt ut til å være sant :) hva er det for noe egentlig? man får vel ikke lenger vipper enn man i utgangspunktet har ? ti hi

Skrevet

johooo! dette hørtes jo fantastisk ut med denne mavala dobble lash! jeg har helt "normale" vipper. ikke så lange, og helt "vanlig" tykkelse.

jeg har alltid drømt om lange tykke vipper... du mener ikke at dette produktet kan gjøre de lenger og tykkere?

hvordan påføres det? man kan vel ikke ha maskara over?

spent jeg nå :)

Skrevet
høres jo for godt ut til å være sant :) hva er det for noe egentlig? man får vel ikke lenger vipper enn man i utgangspunktet har ? ti hi

johooo! dette hørtes jo fantastisk ut med denne mavala dobble lash! jeg har helt "normale" vipper. ikke så lange, og helt "vanlig" tykkelse.

jeg har alltid drømt om lange tykke vipper... du mener ikke at dette produktet kan gjøre de lenger og tykkere?

hvordan påføres det? man kan vel ikke ha maskara over?

spent jeg nå :)

Det er en væske som påføres med medfølgende 'maskarabørste' som man tar på om kvelden på helt rene øyenvipper, gjerne helt nede i roten, og sover med. Har lest om noen som bruker den om dagen også, men jeg har ikke gjort det. Jeg syns mine vipper har blitt lengre; jeg har hvertfall lengre vipper enn det ser ut til først ettersom de er helt lyse ytterst, men når jeg får maskara på, så syns de :jepp:

Jeg hadde i allefall veldig skjøre og tynne vipper før jeg begynte å bruke dette, pluss at jeg lett mistet øyenvipper. Det har bedret seg dramatisk, de er mye tjukkere, kraftigere og lengre nå. Dog vil jeg ikke love noen effekt, for den er blitt kritisert også, så det er jo ikke sikkert dere opplever like god virkning som meg, men den koster jo ikke så mye, så det er jo definitivt verdt et forsøk.

Skrevet
Det er en væske som påføres med medfølgende 'maskarabørste' som man tar på om kvelden på helt rene øyenvipper, gjerne helt nede i roten, og sover med. Har lest om noen som bruker den om dagen også, men jeg har ikke gjort det. Jeg syns mine vipper har blitt lengre; jeg har hvertfall lengre vipper enn det ser ut til først ettersom de er helt lyse ytterst, men når jeg får maskara på, så syns de :jepp:

Jeg hadde i allefall veldig skjøre og tynne vipper før jeg begynte å bruke dette, pluss at jeg lett mistet øyenvipper. Det har bedret seg dramatisk, de er mye tjukkere, kraftigere og lengre nå. Dog vil jeg ikke love noen effekt, for den er blitt kritisert også, så det er jo ikke sikkert dere opplever like god virkning som meg, men den koster jo ikke så mye, så det er jo definitivt verdt et forsøk.

tror jeg skal kjøpe den :) thanks :)

Skrevet

I dag fikk jeg Mavala Double Lash i posten!!!!!!!

Skal begynne og teste den på mandag, gleder meg!

Har lest litt om den og det er mange som syns den har en god effekt, det er også en del som ikke likte den og eller fikk røde og hovne øyne. Så derfor, i tilfelle den ikke skal funke på så begynner jeg på mandag. Da er jeg ikke med Kjekkasen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...