AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #1 Skrevet 9. juli 2019 Synes det er så kleint når kollegaer blir gravide. Aner ikke om jeg skal si noe eller bare late som ingenting. Når arbeidsgiver kommer med en felles-melding om at den og den nå er gravid så er det så mye lettere. Da gratulerer jeg bare neste gang jeg ser henne. Men når det ikke annonseres offentlig, og du ser en kollega som plutselig har en relativt stor mage. Skal man si noe? Hva om man tar feil og hun bare har lagt på seg? Kan man se på klærne om hun er gravid? Bruker gravide spesielle klær? Skal jeg ikke si noe og bare late som magen ikke er der? Anonymkode: 69b8a...9f2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #2 Skrevet 9. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes det er så kleint når kollegaer blir gravide. Aner ikke om jeg skal si noe eller bare late som ingenting. Når arbeidsgiver kommer med en felles-melding om at den og den nå er gravid så er det så mye lettere. Da gratulerer jeg bare neste gang jeg ser henne. Men når det ikke annonseres offentlig, og du ser en kollega som plutselig har en relativt stor mage. Skal man si noe? Hva om man tar feil og hun bare har lagt på seg? Kan man se på klærne om hun er gravid? Bruker gravide spesielle klær? Skal jeg ikke si noe og bare late som magen ikke er der? Anonymkode: 69b8a...9f2 Ja. Anonymkode: 13918...c9f 4
EvaLena Skrevet 9. juli 2019 #3 Skrevet 9. juli 2019 Jeg har aldri hørt fra arbeidsgiver at folk er gravide. Skjønner jeg at noen er gravide så gratulerer jeg de og spør om det går bra. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #4 Skrevet 9. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes det er så kleint når kollegaer blir gravide. Aner ikke om jeg skal si noe eller bare late som ingenting. Når arbeidsgiver kommer med en felles-melding om at den og den nå er gravid så er det så mye lettere. Da gratulerer jeg bare neste gang jeg ser henne. Men når det ikke annonseres offentlig, og du ser en kollega som plutselig har en relativt stor mage. Skal man si noe? Hva om man tar feil og hun bare har lagt på seg? Kan man se på klærne om hun er gravid? Bruker gravide spesielle klær? Skal jeg ikke si noe og bare late som magen ikke er der? Anonymkode: 69b8a...9f2 Du skal aldri si noe hvis ikke det blir offentliggjort eller hun sier noe selv. Begynn med å spørre om hvordan det går, da skjønner du raskt hvor landet ligger. Ville aldri turt å si noe uoppfordret med mindre kollegaen var i aktiv fødsel. Anonymkode: 1f2d1...00d 5
Nikitaspin Skrevet 9. juli 2019 #5 Skrevet 9. juli 2019 Hmm jeg kommenterer det alltid, er jo vanligvis klart om personen er gravid eller feit. Skjønner ikke at det skal være galt.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #6 Skrevet 9. juli 2019 1 minutt siden, Nikitaspin skrev: Hmm jeg kommenterer det alltid, er jo vanligvis klart om personen er gravid eller feit. Skjønner ikke at det skal være galt. Haha det er bare at fallhøyden er så veldig stor om man tar feil. Du er sikkert bedre til å se forskjell enn jeg Anonymkode: 1f2d1...00d 4
Nikitaspin Skrevet 9. juli 2019 #7 Skrevet 9. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha det er bare at fallhøyden er så veldig stor om man tar feil. Du er sikkert bedre til å se forskjell enn jeg Anonymkode: 1f2d1...00d Hehe ser den. De gangene jeg har sagt noe er det ellers helt slanke som har en halvkule på magen. Sånn veldig plutselig. Når folk er runde fra før av er det vanskeligere. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #8 Skrevet 9. juli 2019 Om en person er høygravid, må det være ok å spørre hvordan det går og når barnet skal komme og sånt. Anonymkode: e30bf...e23 2
Gjest O.G. Skrevet 10. juli 2019 #9 Skrevet 10. juli 2019 Kleint?? Er det ikke bare å gratulere og så glemme det?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #10 Skrevet 10. juli 2019 Du later som ingenting. Aldri gratuler før den gravide selv har offentliggjort nyheten. Hun synes kanskje det er kjempekleint selv, og går rundt og håper at ingen ser det. Anonymkode: 62362...390 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå