Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke at jeg stresser med det, og vim ikke starte "for tidlig", men når ca har dere hatt god erfaring med smokkestart? Vet at alt er individuelt, men fint å se litt hva flere svarer.

Her på barsel sier de at de ikke anbefaler smokk.. Men babyen sutter sunn fingrene sine og bruker puppen som smokk. Så får sjeldn sove ordentlig

Anonymkode: 78fa3...fe2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når ammingen er godt etablert, er vel det generelle rådet. Min første fikk smokk fra han var ca 6 dager gammel, ammet fint hele veien. Minste ville aldri ha smokk og bruker fortsatt meg eller tommelen, ganske slitsomt. Dersom du føler ammingen går greit er det bare å forsøke å gi smokk og se. Men det er vanlig og viktig for melkeproduksjonen at de dier ofte i starten, det avtar som regel etterhvert om du har litt is i magen. 

Anonymkode: 3cf3e...ad3

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når ammingen er godt etablert, er vel det generelle rådet. Min første fikk smokk fra han var ca 6 dager gammel, ammet fint hele veien. Minste ville aldri ha smokk og bruker fortsatt meg eller tommelen, ganske slitsomt. Dersom du føler ammingen går greit er det bare å forsøke å gi smokk og se. Men det er vanlig og viktig for melkeproduksjonen at de dier ofte i starten, det avtar som regel etterhvert om du har litt is i magen. 

Vil forresten legge til at dersom babyen er så fersk at du er på barsel enda, ville jeg ventet med smokk. Da skal de ligge mye på puppen, for å få i gang melken. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga på barsel, etter å ha lest meg opp om sugeforvirring. Det er egentlig ikke så vanlig at de blir forvirret av smokk. Problemene oppstår når mor ikke klarer å lese barnets behov for mat, og ligger for lite hud mot hud. Så jeg hadde babyen inntil meg hele tiden, men når jeg merket at babyen "smokket" på brystet og sov relativt godt, så dyttet jeg heller inn smokken. Jeg la aldri babyen oppi den baljen, men hadde han på meg til enhver tid for å stimulere til melk og alt av hormoner som hører med. Ikke sikkert det er en fasit, men det fungerte for oss. 

Altså, alltid pupp først, deretter smokk, og fortsette å ligge hud mot hud. 

Anonymkode: de39a...a4c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ga på barsel, etter å ha lest meg opp om sugeforvirring. Det er egentlig ikke så vanlig at de blir forvirret av smokk. Problemene oppstår når mor ikke klarer å lese barnets behov for mat, og ligger for lite hud mot hud. Så jeg hadde babyen inntil meg hele tiden, men når jeg merket at babyen "smokket" på brystet og sov relativt godt, så dyttet jeg heller inn smokken. Jeg la aldri babyen oppi den baljen, men hadde han på meg til enhver tid for å stimulere til melk og alt av hormoner som hører med. Ikke sikkert det er en fasit, men det fungerte for oss. 

Altså, alltid pupp først, deretter smokk, og fortsette å ligge hud mot hud. 

Anonymkode: de39a...a4c

Ikke sikkert det er fasit nei, men dette skal jeg også gjøre med babyen som kommer til høsten. 

Anonymkode: 1d51d...a1b

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil forresten legge til at dersom babyen er så fersk at du er på barsel enda, ville jeg ventet med smokk. Da skal de ligge mye på puppen, for å få i gang melken. 

Har melk

Anonymkode: 78fa3...fe2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...