AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #21 Skrevet 10. juli 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skriver du dette? Jeg er enslig mor, har multippel sklerose og er student får lån, stipend og aap. Hadde aldri kunnet studert uten lån og stipend i tillegg. Anonymkode: 03ae3...b47 Men vil ikke all stipendet du får bli omgjort til lån? Til og med forsørgerstipendet mitt ble omgjort til lån fordi jeg også mottok trygd.. Vil i så fall heller anbefale deg å søke bostøtte, og forsøke å leve på AAP, bostøtte, bidrag og barnetrygd. Anonymkode: b2d67...6ed
Miewyn77 Skrevet 11. juli 2019 #22 Skrevet 11. juli 2019 Ring NAV og lånekassen og snakk med de. Her er det så mange meninger. Post gjerne her hva de sier.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #23 Skrevet 11. juli 2019 Trygd inngår som en del av personinntekten, men det er ulike fribeløp for ulike typer trygdeytelser. Trygdeytelser med lavere fribeløp enn person- og kapitalinntekt Stønad til enslig mor/far (overgangsstønad) Arbeidsavklaringspenger Uføretrygd Etterlattepensjon Alderspensjon Introduksjonsstønad Kvalifiseringsstønad For å beholde maksimalt stipend, kan du ikke ha trygdeytelser over disse fribeløpene: (les på linken) https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Inntekt-og-formue-/Trygd/ Anonymkode: 66aa6...522 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå