AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #1 Del Skrevet 9. juli 2019 Jeg tenkte jeg kunne lage en tråd for oss som har erfaring som postbud hvor vi kan fortelle om erfaringer, eller klage litt! Man opplever litt av hvert i denne jobben altså! Folk klager for alt. Noen klager fordi de får reklame selv om de ikke har tydelig klistremerke, andre ringer til kundeservice og klager fordi du glemte reklamen deres EN gang. Jeg får kjeft hvis noen ikke får post, selv om det ikke er min feil at de ikke får brev. Jeg får nesten lyst å sende et postkort til dem og skrive "Siden ingen andre gidder å sende deg noe." Folk klager om du kommer senere enn vanlig, selv om du har jobbet non-stop hele dagen, og står ute pissregnet klokken fire når du egentlig skulle vært ferdig på jobb. Joda, jeg er bare lat jeg, det er derfor jeg står her søkkvåt når jeg egentlig kunne vært hjemme og spist middag! Og hva er det med at folk litt ut på landet glor sånn på postbudet? Når jeg kjører nært sentrum så er jeg nesten usynlig (med mindre jeg er sen), men om jeg kjører litt utpå bygda så skal alle snu seg å glo når postbilen kommer. Anonymkode: 047c6...d31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #2 Del Skrevet 9. juli 2019 Jeg må også si at jeg syns synd på gamle mennesker. Besøk pensjonistene i familien deres litt oftere, ellers kommer de etter postbudet for å ta en prat, og det har vi ikke tid til. Noen ganger virker det som at enkelte gamle står ved vinduet og venter på postbilen, og det er ikke alle som skjønner at du ikke har tid til å slå av en prat. Anonymkode: 047c6...d31 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #3 Del Skrevet 9. juli 2019 Kjørte post på landet, men husker ikke igjen noen veldig negative hendelser egentlig. Følte aldri at folk stirret. Var en del av bygda der det bodde omtrent bare trivlige folk. Var alltid hyggelig å levere pakker til de som bodde der, for alle var greie. Husker fortsatt at jeg allitd kom midt i julegrøtlagingen til denne gamle damen hver julaften som fikk pakke hver jul. Koselig. Ja, det var kanskje et par klager innimellom, men jeg gjorde jo feil og jeg rettet det opp og det var greit. Opplevde aldri bli kjeftet på, som jeg kan huske. Å, det var en dame som ble sur fordi jeg ikke hadde gått inn i huset hennes fordi hun skulle ta ut penger i postbanken. Hun hadde hengt opp notis og jeg ringte på og ventet, men ingen kom ut, så jeg kjørte videre. Andre postbud hadde visstnok åpnet døren og gått inn, men det er ikke akkurat noe som falt meg inn. Å gå inn i andres hus uten at jeg har møtt dem før eller aner om det er greit kommer ikke naturlig for meg. Men hun døde et par år etterpå, så det er greit. Anonymkode: e2215...b64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 9. juli 2019 #4 Del Skrevet 9. juli 2019 Har vært postbud en liten periode for mange år siden, men har jobbet i posten siden 1983. Og vet veldig godt at dere gjør en god jobb. Husker veldig godt de som ikke har navn på kassen sin. Nei vi kjenner ikke alle som bor i gaten/huset. Joda jeg har fått naboen sin post i min kasse noen ganger, men ingen er feilfrie. Stå på, håper du er en av de som beholder jobben i neste nedbemmanings runde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #5 Del Skrevet 9. juli 2019 5 minutter siden, ToveM skrev: Har vært postbud en liten periode for mange år siden, men har jobbet i posten siden 1983. Og vet veldig godt at dere gjør en god jobb. Husker veldig godt de som ikke har navn på kassen sin. Nei vi kjenner ikke alle som bor i gaten/huset. Joda jeg har fått naboen sin post i min kasse noen ganger, men ingen er feilfrie. Stå på, håper du er en av de som beholder jobben i neste nedbemmanings runde. Fremdeles mange som ikke gidder å skrive navn på kassen sin. Eller de som ALDRI tømmer kassen sin. Jeg har begynt å samle opp brev til enkelte i en kasse i håp at de skal tømme den snart. Det verste er at en av dem som ikke tømmer kassen på min rute pleide å jobbe som bud i lag med meg, og han vet jo hvor irriterende det er når folk ikke tømmer. Det er ikke langt til kassen hans heller. Anonymkode: 047c6...d31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #6 Del Skrevet 9. juli 2019 Jeg er ikke postbud selv. Men jeg kjenner en som var i det i flere år. Han klagde en del over folk som ikke hadde skrevet navn eller adresse på postkassene sine. Noen hadde kanskje tatt på litt maling, for å gjøre dem litt mer "spesielle" enn andre postkasser. Eller limt på ett eller annet pynt. Men slike ting forteller jo selvfølgelig null og niks om hvem som faktisk eier de forskjellige postkassene. Anonymkode: 05189...7fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
putaz Skrevet 13. juli 2019 #7 Del Skrevet 13. juli 2019 var på sommeren under studiene 😂 husdig godt jeg irriterende med de som ikke tok inn posten sin, og ikke hadde navn på kassa🤣 også utlendinger med helt vitelige navn😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #8 Del Skrevet 13. juli 2019 Jeg jobbet som postbud en sommer for et par år siden. Husker jeg også irriterte meg grønn over de som ikke tok inn posten, sånn at jeg måtte legge fra meg hele bunken jeg hadde på armen for å bruke mætt med tid på å lirke posten nedi. Husker også jeg ergret meg over de som bodde helt utti hutti heita, og som absolutt skulle ha pakkene levert på døra. (Sånne som bor så øde at postkassen er plassert noen km unna, altså ved hovedveien). Det var også de som gjerne bestilte pakker hjem oftest. En på min rute bodde så langt unna kjøreruta mi at hver gang det var pakker til han så ble det opptil 30min overtid. Anonymkode: a1337...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå