AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #1 Skrevet 9. juli 2019 Jobber på en kiosk. De kjøper kanskje en brus for å så henge inne 4-5 stk i nærmere to timer. De gjør ikke herværk eller bøll men er ganske høyrøstede Anonymkode: b5a81...425
SoWhat? Skrevet 9. juli 2019 #2 Skrevet 9. juli 2019 Kan du ikke be dem dempe seg litt så får de en pk tyggis på deling? Nei, men om de ikke er til hinder for andre kunder eller lager noe sprell så syns jeg du kan la dem henge. Men hvorfor i en kiosk? Er det ikke mer interessante steder for dem? 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #3 Skrevet 9. juli 2019 Snakk med sjefen din før du foretar deg noe. Jeg skjønner frustrasjonen, har kjent på den selv da jeg jobbet på en kafe hvor vi en periode hadde et par grupper med innvandrermenn der 1 av 4-5 stykker kjøpte en kaffekopp og så okkuperte hele gjengen de mest populære sofagruppene i timesvis. Løsningen ble kjøpeplikt. Når alle måtte kjøpe noe var det plutselig ikke så spennende å henge hos oss lenger. Anonymkode: a50e5...627 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #4 Skrevet 10. juli 2019 Så lenge dem oppfører seg og ikke er til bry for andre kunder så kan du ikke kaste dem ut. Men det er lov å be dem dempe seg. Anonymkode: 81b70...bcc 1
Vox_populi Skrevet 10. juli 2019 #5 Skrevet 10. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så lenge dem oppfører seg og ikke er til bry for andre kunder så kan du ikke kaste dem ut. Men det er lov å be dem dempe seg. Anonymkode: 81b70...bcc Selvfølgelig kan du kaste dem ut, ingen har rett til å oppholde seg i en privat kiosk. Snakk med sjefen! 7
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #6 Skrevet 11. juli 2019 På 10.7.2019 den 5.41, Vox_populi skrev: Selvfølgelig kan du kaste dem ut, ingen har rett til å oppholde seg i en privat kiosk. Snakk med sjefen! De er jo betalende kunder, og har lov å oppholde seg der så lenge de vil. Så sant de demper seg når de får beskjed om det, og ikke er til bry for andre kunder. Anonymkode: 81b70...bcc 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #7 Skrevet 11. juli 2019 Husker det var ei som jobbet på den lokale bensinstasjonen som prøvde å kaste ut meg og venninna mi. Dette var på tidlig 2000tallet da det fortsatt fantes filmutleie og vi skulle da leie film. Vi var sånn 18 år gamle. Kan hende vi stod og tulla litt med hverandre foran filmhylla, men var hverken høyrøstet eller stod i veien for noen. Og det er da ikke unormalt at folk kan bruke lengre tid på å bestemme seg for hvilken film de skal leie. Fikk beskjed om at hvis vi ikke skulle ha noe så kunne vi gå ut. Hadde kanskje stått der i 20 minutt. Syntes det var skikkelig frekt og følte meg ikke velkommen der. Og jeg og venninna mi var gode kunder, da vi kjøpte snacks og leide film der flere ganger i uka. Skjønner ikke hvorfor enkelte voksne blir så sure og muggne rundt tenåringer når de ikke har gjort noe spesielt. Anonymkode: 1d551...48e 4
Darkrobin27 Skrevet 11. juli 2019 #8 Skrevet 11. juli 2019 Om de kjøper noe, så har de vel lov til en vis grad og være der, men det er ingen resturang, så om dem ikke skal kjøpe noe annet så burde dem nok gå.
T-Rex Skrevet 11. juli 2019 #9 Skrevet 11. juli 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: De er jo betalende kunder, og har lov å oppholde seg der så lenge de vil. Så sant de demper seg når de får beskjed om det, og ikke er til bry for andre kunder. Anonymkode: 81b70...bcc Niks. Bortsett fra diskrimineringsloven, er det ingenting som tilsier at folk har lov til å oppholde seg på privat eiendom. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #10 Skrevet 11. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Husker det var ei som jobbet på den lokale bensinstasjonen som prøvde å kaste ut meg og venninna mi. Dette var på tidlig 2000tallet da det fortsatt fantes filmutleie og vi skulle da leie film. Vi var sånn 18 år gamle. Kan hende vi stod og tulla litt med hverandre foran filmhylla, men var hverken høyrøstet eller stod i veien for noen. Og det er da ikke unormalt at folk kan bruke lengre tid på å bestemme seg for hvilken film de skal leie. Fikk beskjed om at hvis vi ikke skulle ha noe så kunne vi gå ut. Hadde kanskje stått der i 20 minutt. Syntes det var skikkelig frekt og følte meg ikke velkommen der. Og jeg og venninna mi var gode kunder, da vi kjøpte snacks og leide film der flere ganger i uka. Skjønner ikke hvorfor enkelte voksne blir så sure og muggne rundt tenåringer når de ikke har gjort noe spesielt. Anonymkode: 1d551...48e Helt enig, det skjønner ikke jeg heller. Har tidligere jobbet på bensinstasjon og i kiosk i veldig mange år, og disse ungdommene som bare står og prater er virkelig verdens minste problem. På bygda er dessuten dette gjerne deres eneste hengested, jeg syns det er mye bedre at de henger inne i en kiosk/bensinstasjon og «okkuperer de beste sitteplassene» og ikke gjør en flue fortred, enn at de skal loffe rundt ute. Anonymkode: 81b70...bcc 2
Vox_populi Skrevet 11. juli 2019 #11 Skrevet 11. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: De er jo betalende kunder, og har lov å oppholde seg der så lenge de vil. Så sant de demper seg når de får beskjed om det, og ikke er til bry for andre kunder. Hvilken lov er det som gir dem rett til det, mener du? Lov og paragraf imøteses! Jeg mener at en slik lov ikke fins, men at kioskeieren står fritt til å selv å bestemme hvem som skal få oppholde seg på hans eiendom (og hvem han vil ha som kunder). Unntaket er bare bortvisninger som rammes av likestillings- og diskrimineringsloven (kjønn, graviditet, permisjon ved fødsel eller adopsjon, omsorgsoppgaver, etnisitet, religion, livssyn, funksjonsnedsettelse, seksuell orientering, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk, alder og andre vesentlige forhold ved en person). Bortvisning med andre begrunnelser, f. eks. unødig opphold i kiosken, er fullt lovlig. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #12 Skrevet 11. juli 2019 7 minutter siden, Vox_populi skrev: Hvilken lov er det som gir dem rett til det, mener du? Lov og paragraf imøteses! Jeg mener at en slik lov ikke fins, men at kioskeieren står fritt til å selv å bestemme hvem som skal få oppholde seg på hans eiendom (og hvem han vil ha som kunder). Unntaket er bare bortvisninger som rammes av likestillings- og diskrimineringsloven (kjønn, graviditet, permisjon ved fødsel eller adopsjon, omsorgsoppgaver, etnisitet, religion, livssyn, funksjonsnedsettelse, seksuell orientering, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk, alder og andre vesentlige forhold ved en person). Bortvisning med andre begrunnelser, f. eks. unødig opphold i kiosken, er fullt lovlig. Det finnes ingen lov som sier at det er forbudt. Dermed er det lov. Anonymkode: 81b70...bcc
Vox_populi Skrevet 11. juli 2019 #13 Skrevet 11. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fikk beskjed om at hvis vi ikke skulle ha noe så kunne vi gå ut. Hadde kanskje stått der i 20 minutt. Syntes det var skikkelig frekt og følte meg ikke velkommen der. Går ut fra at dette er skrivefeil for 2 minutt, og er enig i at det såvidt er innafor når du skal velge en film. Det er lang tid, men det er mange filmer å velge mellom, så det må vel aksepteres. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #14 Skrevet 11. juli 2019 2 minutter siden, Vox_populi skrev: Går ut fra at dette er skrivefeil for 2 minutt, og er enig i at det såvidt er innafor når du skal velge en film. Det er lang tid, men det er mange filmer å velge mellom, så det må vel aksepteres. Haha. Du er nok en sånn som elsker å provosere;) Anonymkode: 81b70...bcc 3
Armitage Skrevet 11. juli 2019 #15 Skrevet 11. juli 2019 1 minutt siden, Vox_populi skrev: Går ut fra at dette er skrivefeil for 2 minutt, og er enig i at det såvidt er innafor når du skal velge en film. Det er lang tid, men det er mange filmer å velge mellom, så det må vel aksepteres. 2 min på å finne ut hvilken film du skal leie i en vennegjeng? Har dere bestemt dere på forhånd da? Pleide å bruke lang tid på å bestemme meg sammen med samboeren. Nå som man har alt tilgjengelig på Netflix så tar det enda lengre tid🤭🤭 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #16 Skrevet 11. juli 2019 Ikke så mye å få gjort, men skjønner situasjonen. Jeg er i samme situasjon, og kiosken ligger i nærheten av en togstasjon. Dvs at folk har på en måte rett til å oppholde seg der jeg jobber. Og det går jo fint så lenge de oppfører seg og har normalt støynivå. Dessverre er det mange som ikke har det, og da er det slitsomt å stå på jobb i timesvis. Spesielt på kvelden når det ikke går vektere der. Narkomane, ungdommer og sigøynere/tiggere kan sitte der i timesvis. Herje og skrike.. Har prøvd å si fra på en vennlig måte ett par ganger men til ingen nytte. Anonymkode: 9c7ed...dda
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #17 Skrevet 11. juli 2019 5 minutter siden, Vox_populi skrev: Går ut fra at dette er skrivefeil for 2 minutt, og er enig i at det såvidt er innafor når du skal velge en film. Det er lang tid, men det er mange filmer å velge mellom, så det må vel aksepteres. For min del så kunne det gjerne ha tatt kun 2 min. Men når du har ei venninne som er så ubestemmelig da. Ikke bare om film, men også hvilken snacks man skal spleise på.🙄🙄🙄 Hun var også svært vant til å få viljen sin og likte ikke å inngå kompromiss. 😅😅 Og så hadde vi helt forskjellig smak i film. Anonymkode: 1d551...48e
Vox_populi Skrevet 11. juli 2019 #18 Skrevet 11. juli 2019 2 minutter siden, Armitage skrev: 2 min på å finne ut hvilken film du skal leie i en vennegjeng? Har dere bestemt dere på forhånd da? Hvis jeg hadde bestemt meg på forhånd, ville jeg brukt 10 eller 15 sekunder på å finne den. Så nei, to minutter er normalt rikelig med tid til å bestemme seg når det bare er to som vil ha et ord med i laget. 20 minutter er bare ikke mulig! 1
Armitage Skrevet 11. juli 2019 #19 Skrevet 11. juli 2019 1 minutt siden, Vox_populi skrev: Hvis jeg hadde bestemt meg på forhånd, ville jeg brukt 10 eller 15 sekunder på å finne den. Så nei, to minutter er normalt rikelig med tid til å bestemme seg når det bare er to som vil ha et ord med i laget. 20 minutter er bare ikke mulig! Åja. Da må vi andre bøye oss for din ufeilbarlighet da og strebe til å bli bedre. 1
Gjest ti10 Skrevet 11. juli 2019 #20 Skrevet 11. juli 2019 Du kan be dem dempe seg. Hvis de er så høylytte at de er til sjenanse for de andre kundene eller dere som jobber der, er det bare å be dem gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå