Gå til innhold

Når blir du den beste og verste versjonen av deg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva gjør du da?

Selv blir jeg den verste etter alt for lite søvn og stress. Jeg er normalt en avslappet person, men da skal det ingenting til før jeg "klikker" av irritasjon og sinne. Noen som har fått høre mine irrasjonelle utbrudd opp gjennom årene. Og stygge. Uff. Men helt ærlig så skjer det veldig veldig sjelden. Takk og pris. 

Den beste er når jeg får babyer og småbarn rundt meg. Får sånn utrolig fred innvendig av dem. Har alltid uendelig med tålmodighet og omsorg da. Men det er ikke mine barn da. Må kanskje understreke det, for småbarnsmødre lever i en annen verden enn å være omgitt av barn sånn en gang i måneden. Ser den. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tilbakeanfall i sykdom = irritabel, lavt humør og det påvirker hvordan jeg forholder meg til annet og andre. Ikke bare grunnet hvor jævlig sykdommen biter i kroppen, men også fordi jeg produserer mindre "lykkestoff" og har mindre evne til å føle glede. Tvserien som jeg tidligere gulpet ned i 8 episoder på rad orker jeg ikke se mer, for jeg har ingen glede av den. Orker ikke prate med andre eller besøke dem, selv om det endelig var samlekveld med øl og kos. Når det blir på det verste forsøker jeg sove til det går over, det er ikke stort mer jeg kan gjøre.

Det beste er når jeg er friskere, har ork og livslyst. Når jeg har det bra med kjæreste og har gode sosiale forbindelser rundt meg. Da har jeg tolmodigheten og toleransen til budda. 

Anonymkode: 68e99...fc4

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilbakeanfall i sykdom = irritabel, lavt humør og det påvirker hvordan jeg forholder meg til annet og andre. Ikke bare grunnet hvor jævlig sykdommen biter i kroppen, men også fordi jeg produserer mindre "lykkestoff" og har mindre evne til å føle glede. Tvserien som jeg tidligere gulpet ned i 8 episoder på rad orker jeg ikke se mer, for jeg har ingen glede av den. Orker ikke prate med andre eller besøke dem, selv om det endelig var samlekveld med øl og kos. Når det blir på det verste forsøker jeg sove til det går over, det er ikke stort mer jeg kan gjøre.

Det beste er når jeg er friskere, har ork og livslyst. Når jeg har det bra med kjæreste og har gode sosiale forbindelser rundt meg. Da har jeg tolmodigheten og toleransen til budda. 

Anonymkode: 68e99...fc4

Håper du oftest er det siste..

AnonymBruker
Skrevet

Beste: Når jeg spiser riktig for meg, trener, sover godt, disponerer min egen tid og har det bra.

Verste: Når jeg drikker tett fra jeg står opp til jeg legger meg, stapper i meg drittmat konstant og tilbringer dagene med å se på tv. Noen ganger krangler jeg også i tråder på KG. Jeg forstår sjelden hva vi krangler om, men krangling blir det okke som.

Anonymkode: 5cab0...076

• Liker 2
Skrevet

Jeg eier ikke tålmodighet med uselvstendige voksne som maser og ikke vil tenke selv. Jeg koker innvendig når noen drar det for langt og maser, klenger og ikke gidder å se etter hvor ting ligger men heller forstyrrer meg når jeg holder på med noe. Barn og alderssvekkede kan holde på sånn uten at det irriterer meg, men funksjonsfriske voksne forventer jeg mer av. Hvis de ikke vil gi seg kan jeg glefse. Jeg liker i det hele tatt dårlig å bli avbrutt når jeg holder på med ting. Jeg går så opp i det jeg gjør at det er kjempefrustrerende å hele tiden bli rykket ut av det. 

Jeg er best sammen med familien, favorittvenninnen, barn og ungdom og når jeg får jobbe med det jeg kan og liker aller best. Da blir jeg et overskuddsmenneske. Morsom blir jeg også. 

Gjest middagshøyden
Skrevet (endret)

..

Endret av middagshøyden
AnonymBruker
Skrevet

Beste: når jeg kan utfolde meg fritt og det ikke er masse normer og regler.

Verste: når jeg føler meg innskrenket på en eller annen måte.

Jeg har et ekstremt frihetsbehov. Jeg trenger full frihet (under ansvar) i jobb, forhold og ellers. Feks et bryllup er forferdelig fordi jeg må forholde meg til masse normer, blir grinete. En motorsykkeltur eller tur på brun pub hvor jeg føler meg fri gjør meg veldig sympatisk og blid.

Anonymkode: 95dc9...a2a

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beste: når jeg kan utfolde meg fritt og det ikke er masse normer og regler.

Verste: når jeg føler meg innskrenket på en eller annen måte.

Jeg har et ekstremt frihetsbehov. Jeg trenger full frihet (under ansvar) i jobb, forhold og ellers. Feks et bryllup er forferdelig fordi jeg må forholde meg til masse normer, blir grinete. En motorsykkeltur eller tur på brun pub hvor jeg føler meg fri gjør meg veldig sympatisk og blid.

Må bare spørre : hvordan forholder du deg til guidet turer på ferie?  🙂

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, SoWhat? skrev:

Må bare spørre : hvordan forholder du deg til guidet turer på ferie?  🙂

Det holder jeg meg langt unna 😂 Tar med lonely planet og finner ut av ting selv. Eneste jeg kan akseptere er sånne høretelefoner man iblant får på museum ol.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det holder jeg meg langt unna 😂 Tar med lonely planet og finner ut av ting selv. Eneste jeg kan akseptere er sånne høretelefoner man iblant får på museum ol.

Regnet med det 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...