AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #1 Skrevet 9. juli 2019 I dag så jeg en hund som ikke var i bånd hvor eier ikke hadde kontroll som angrep og drepte en and. Eier brydde seg ikke nevneverdig og lo det bare bort. Jeg ser hver eneste dag folk som ikke følger båndtvangen her i oslo. Jeg ble så satt ut av det som skjedde at jeg ikke klarte helt å tenke klart og gikk vekk fra situasjonen med hunden min. Var også redd for hunden min, da jeg ikke stolte på at den løse hunden kunne finne på å komme bort og være aggresiv mot hunden min. (denne hunden var vel 10 ganger så stor som min) Hva gjør man i slike situasjoner? Jeg skulle gjerne ha anmeldt hundeeieren. Men det jeg sitter å lurer på nå er jo hvordan skulle man ha klart det? Hvis man spør en person om navnet dems for å anmelde dem, så kan de jo bare le og gå vekk, bli aggressive eller eller gi falsk navn. Hvordan skal man klare å anmelde noen man ikke kjenner navnet på??? Dette var også i marka, så det er jo ikke akkurat bare å ringe polititet og be dem komme? De har vel ikke akkurat ressurser til det, og det forstår jeg.. Så hva ville dere ha gjort i en slik situasjon?? Anonymkode: f12bf...c31 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #2 Skrevet 9. juli 2019 Lurer på det samme selv.. Syns det er fryktelig ubehagelig med de som ikke følger båndtvangen. Anonymkode: b009f...2f4 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #3 Skrevet 9. juli 2019 Dette med anmeldelse av en person man ikke vet navnet på kan jo gjelde i andre situasjoner også. Sjikane, krenkelser eller hatytringer på gata feks. Hvordan anmelder man noen man ikke vet navnet på hvis saken ikke er "alvorlig nok" til at man kan tilkalle politiet? (sidestiller ikke sjikane/hatytringer med brudd på båndtvang) Anonymkode: f12bf...c31 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #4 Skrevet 10. juli 2019 Herregud så trist. Si fra til politiet, hvis du ser vedkommende igjen kan du ta bilde av hen så du har noe å vise politiet Anonymkode: 76242...80d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #5 Skrevet 11. juli 2019 På 10.7.2019 den 12.12, AnonymBruker skrev: Herregud så trist. Si fra til politiet, hvis du ser vedkommende igjen kan du ta bilde av hen så du har noe å vise politiet Anonymkode: 76242...80d Men kan jeg da komme i trøbbel av å ta bilde? Man har jo heller ikke lov til å ta bilde av folk uten dens samtykke..? Anonymkode: f12bf...c31
Myrmica Skrevet 2. august 2019 #6 Skrevet 2. august 2019 På 11.7.2019 den 23.25, AnonymBruker skrev: Men kan jeg da komme i trøbbel av å ta bilde? Man har jo heller ikke lov til å ta bilde av folk uten dens samtykke..? Anonymkode: f12bf...c31 Du får nok ikke noe trøbbel av å ta bilde av fremmede. Kun om du deler/publiserer/bruker bildet på noen måte. Å ta bilder som bevis er helt innafor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå