Gå til innhold

Bryllaupsgave ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Er etterhvert blitt noen år sidan sist vi var i bryllaup, og undres over hvpr mye som er vanleg å gji i gave.    Nå er det vår sønn og hans samboer som har funnet ut at de ønsker å gifte seg etter mange års samboerskap.    Etter mange års samboerskap de forlengst  "godt etablert " med hus , bil og en brukbar levestandard ettersom de begge er fulltidsansatte og tjener rimleg bra

Er veldi usikker på hva ein skal finne på i gave til brudeparet, som kan vera til nytte, og håper på noen smarte tips ?    De har m.a. ytret ønske om en snøfreser, men finnes mange prisklasser og varianter.    Kan også velge å gji dem eit gavekort, så de kan kjøpe det som de måtte ønske selve.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med pengegave til å arrangere bryllupet?

Skrevet

Hvis de ønsker seg snøfreser synes jeg det var en god ide 😊 men snakk gjerne med dem om det, gaven trenger ikke være hemmelig. 

• Liker 1
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
1 time siden, Anim92 skrev:

Hva med pengegave til å arrangere bryllupet?

Vet ikkje hvor de har tenkt å legge "listen " økonomisk for bryllaupsfeiringa.    Ettersom eg har forstått så ønsker de kun  å innvitere aller  nærmeste familie.     

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
1 time siden, Palme skrev:

Hvis de ønsker seg snøfreser synes jeg det var en god ide 😊 men snakk gjerne med dem om det, gaven trenger ikke være hemmelig. 

Brudeparet tjener  bra,   i motsettning til foreldrene både til brudgom og brud  som forlengst er blitt pensjonister / uføretrygda og  det er noe de selvsagt forholder seg til .     

Skrevet

Vi er i samme situasjon, har alt vi trenger og er godt etablerte.

Hadde blitt veldig glade for reisegavekort hos feks ticket eller penger 😊

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
4 timer siden, addict skrev:

Vi er i samme situasjon, har alt vi trenger og er godt etablerte.

Hadde blitt veldig glade for reisegavekort hos feks ticket eller penger 😊

Hadde brudeparet vert i en etableringsfase, og ein viste at de var i en presset økonomisk kvardag hadde vi  selvsagt sett heilt annerledes på det.    Vi bruker dessuten  m.a. eit 5 sifret  beløp  i reisepenger  hvert år  gr. lange reiseavstander for å besøke  dem og barnebarn, og stiller opp for dem så ofte vi har muligheten for det.  

Eg vil forslå overfor dem at de selv kan få bestemme hva de  ønsker seg.    Å bruke masse penger på "husefyll " batrakter eg som sløseri. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...