AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #1 Skrevet 9. juli 2019 Jeg elsker te, men bør ikke få i meg koffein etter kl 17-18. Leter derfor etter te uten koffein, som jeg kan drikke utover kvelden. Fant denne: https://sunkost.no/produkter/drikke/drikke-te/drikke-te-te-poser/london-fruits-herbs-fruit-mixboks-8-sorter-lfh-80-psr/ Står at den er uten koffein. Det betyr at den ikke inneholder oppkvikkende stoffer som kan forstyrre nattesøvnen? Eller er det noe annet i teen som kan ha slik effekt? Anonymkode: 13607...898
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #2 Skrevet 9. juli 2019 Yogi og Pukka kan anbefales! Anonymkode: cab25...9ef 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #3 Skrevet 9. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Yogi og Pukka kan anbefales! Anonymkode: cab25...9ef Men hva med den jeg linket til? Synes den var utrolig god Anonymkode: 13607...898
moroklompen Skrevet 9. juli 2019 #4 Skrevet 9. juli 2019 Rooibos te er naturlig koffeinfri og utrolig god 🙂 Liker best den vanlige men de har mange varianter av den med forskjellige smaker.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #5 Skrevet 9. juli 2019 6 minutter siden, moroklompen skrev: Rooibos te er naturlig koffeinfri og utrolig god 🙂 Liker best den vanlige men de har mange varianter av den med forskjellige smaker. Men hva med den jeg linket til? Står den er koffeinfri. Har den da noen andre stoffer som kan forstyrre nattesøvn? Anonymkode: 13607...898
Brunhilde Skrevet 9. juli 2019 #6 Skrevet 9. juli 2019 Den teen kan du sannsynligvis drikke helt uten Ã¥ miste nattesøvn. Det er jo bare frukt og urter, omtrent som Pukka-te. Â
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #7 Skrevet 9. juli 2019 Det du trenger er "te" uten te. Den du linker til er helt uten te.  Ordet "te" på norsk er veldig upresist. Det brukes både om uttrekk av diverse urter, og om blader fra teplanten. Blader fra teplanten inneholder variant av koffein. Svart te, grønn te, hvit te, gul te, oolong og matcha er blader fra teplanten som er behandlet på forskjellige måter. Uttrekk av diverse urter inneholder stort sett ikke te. Disse kalles ofte frukt-te, urtete, mint-te, nype-te etc. Hvis ordet "infushion" blir brukt inneholder det ikke te. Hvis det står at den er koffeinfri er den vanligvis uten te. Hvis du er usikker kan du lese innholdsfortegnelsen. Hvis du ikke finner ordet "te" i innholdsfortegnelsen er drikken nesten alltid uten te.  Det finnes noen andre urter som har oppkvikkende stoffer. Disse bruker gjerne ord som "oppkvikkende" "energizing" eller "revitalizing" på pakken eller i beskrivelsen. Min erfaring er at disse uansett ikke har like god virkning som ekte te. Anonymkode: d4425...900 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #8 Skrevet 9. juli 2019 Kamille te  (100% av kamilleblomst) Anonymkode: 899a2...8e5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #11 Skrevet 10. juli 2019 10 timer siden, Raptuza skrev: Nypete Anonymkode: 46013...ab8
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 10. juli 2019 #12 Skrevet 10. juli 2019 Fruktte inneholder ikke koffein, fordi det strengt tatt ikke er te. Det er bare tørka frukt. Ekte te er tørka blader fra teplanten, som inneholder koffein. Det er likevel veldig lite koffein i te. Jeg har aldri opplevd at det har hatt oppkvikkende effekt å drikke te.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #13 Skrevet 10. juli 2019 1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev: Fruktte inneholder ikke koffein, fordi det strengt tatt ikke er te. Det er bare tørka frukt. Ekte te er tørka blader fra teplanten, som inneholder koffein. Det er likevel veldig lite koffein i te. Jeg har aldri opplevd at det har hatt oppkvikkende effekt å drikke te. Svart te inneholder litt i underkant av halvparten så mye koffein som vanlig traktekaffe pr dl. Men tekopper er større enn kaffekopper, og man drikker gjerne mer te enn kaffe. Anonymkode: e515e...458
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 10. juli 2019 #14 Skrevet 10. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Svart te inneholder litt i underkant av halvparten sÃ¥ mye koffein som vanlig traktekaffe pr dl. Men tekopper er større enn kaffekopper, og man drikker gjerne mer te enn kaffe. Anonymkode: e515e...458 Joda, sant det.Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå