Gjest Betty Boop Skrevet 5. mai 2005 #1 Skrevet 5. mai 2005 Hvilken font bruker dere i kirkeprogrammet? Og utenpå? Den inni bør være lett å lese.
Catzy Skrevet 5. mai 2005 #2 Skrevet 5. mai 2005 Font på trykk bør være med seriffer, dvs sånne små haler mellom hver bokstav. I motsetning til font på skjerm, som bør være uten haler. Med haler: Times New Roman - ikke så spennende, men det er nok en grunn til at den er veldig ofte forvalgt font. Garamond - litt spinklere, men jeg liker den veldig godt. Ser litt mer gjennomtenkt ut. Georgia er også en fin font med haler. Catzy
TeddyToria Skrevet 5. mai 2005 #3 Skrevet 5. mai 2005 Vi har Edwardian Script i stor font foran, og har brukt edw som overskrifter inni, og resten står i Arial Narrow - helt helt enkelt, men tydelig! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2005 #4 Skrevet 5. mai 2005 Vic, har du laget kirkeprogrammene allerede??? Har ikke begynt å tenke tanken igjen, jeg... :o
TeddyToria Skrevet 5. mai 2005 #5 Skrevet 5. mai 2005 Vic' date=' har du laget kirkeprogrammene allerede??? Har ikke begynt å tenke tanken igjen, jeg... :o[/quote'] *s* Har laget en mal ja, utrolig nok! Fikk ånden her en tid tilbake, og måtte jo bare benytte meg av anledningen...
Gjest Betty Boop Skrevet 5. mai 2005 #6 Skrevet 5. mai 2005 Tror vi ender opp med gode, gamle Times New Roman her... Utenpå er jeg ikke sikker... Vet ikke om vi skal ha noe motiv på forsiden heller.
Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2005 #7 Skrevet 5. mai 2005 Vic, har du laget kirkeprogrammene allerede??? Har ikke begynt å tenke tanken igjen, jeg... :o Jeg har heller ikke laget kirkeprogram
Annie78 Skrevet 5. mai 2005 #8 Skrevet 5. mai 2005 Skriver dere hele gangen i gudstjenesten i kirkeprogrammet? Eller bare teksten på salmene? Når bestemmer dere dette? Må dere ikke sakke med presten først om dere an ha det slik dere tenker det? Vet ikke om vi skal ha kirkeprogram.... Tekstene til salmene står jo i salmeboka, og vielsen varer jo ikke så lenge......... Noen som ikke skal ha?
tommeline Skrevet 8. mai 2005 #9 Skrevet 8. mai 2005 Skriver dere hele gangen i gudstjenesten i kirkeprogrammet? Eller bare teksten på salmene? Når bestemmer dere dette? Må dere ikke sakke med presten først om dere an ha det slik dere tenker det? Vet ikke om vi skal ha kirkeprogram.... Tekstene til salmene står jo i salmeboka' date=' og vielsen varer jo ikke så lenge......... Noen som ikke skal ha?[/quote'] Vi snakket med presten for noen dager siden, og han hadde laget hele gangen i vielsen på et ark (rekkefølge og hva som sies under selve ekteskapsinngåelsen). Da har vi et utgangspunkt for å lage kirkeprogrammet. KOmmer nok til å ha med tekst på salmer og skrive når det er tekstlesing, tale etc.
Augustbrud02 Skrevet 10. mai 2005 #10 Skrevet 10. mai 2005 Vi hadde Merced. En font som er lett å lese, samtidig som den er stilfull. Slik ser den ut: http://www.home.no/augustbrud02/kirkeprogram/index.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå