Gå til innhold

Folk som leier når de har barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At de tørr! Jeg fikk akkurat en desperat samtale fra en mor som bare måtte ha et nytt sted å bo innenfor skolekretsen. Hun ville leie et rom i kollektivet jeg leier ut. Hun og hennes to barn skulle bo der oppi oss andre som er unge studenter.

Altså bør man ikke sikre seg en egen eiet bolig før man får barn? Fikk så vondt av henne, men hun kan jo ikke bo her. 

Anonymkode: 942fd...bb2

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Wow... Bare wow... Tenker du i de banene til vanlig eller slo du deg nettopp i hodet?

Anonymkode: f5798...23a

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner at livet ikke alltid blir som man planlegger sant? At det kan dukke opp situasjoner hvor man ikke har noe annet valg enn å ta det man får? Syns ikke du er noe trivelig menneske som prøver å tråkke ned folk på den måten du gjør her. 

Anonymkode: 85a26...503

Jeg prøver ikke å trokke ned, jeg forstår bare ikke valget. Jeg hadde aldri turt å få barn uten å ha god økonomi og eid egen bolig. 

Må si jeg ble ganske sjokkert over at en mor med to barn ønsker å leie rom i kollektiv. 

Ts

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvor mye egenkapital og penger som skal til før å kjøpe bolig i dag?

Så alle de som ikke har det skal glemme å få barn noen gang? Eller vente til de går av med pensjon? Det er ikke omsorgssvikt å ikke eie et hus..  

Anonymkode: 6ecd1...184

Eh, ja. Jeg eier egen bolig så det vet jeg. 

Det er ikke omsorgssvikt, men det er å gi barna en potensielt utrygg oppvekst og gambling med deres fremtid. Nei jeg syntes ikke man burde få barn uten å eie. 

Ts

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver ikke å trokke ned, jeg forstår bare ikke valget. Jeg hadde aldri turt å få barn uten å ha god økonomi og eid egen bolig. 

Må si jeg ble ganske sjokkert over at en mor med to barn ønsker å leie rom i kollektiv. 

Ts

Jeg er sjokkert over at hun ønsket å leie i kollektiv, da man bor med andre mennesker. Men å leie leilighet et eller annet sted der man er alene, ser jeg ikke noe problem med. Selvfølgelig er det fint å eie, men man trenger ikke lide noe nød fordi man leier..

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow... Bare wow... Tenker du i de banene til vanlig eller slo du deg nettopp i hodet?

Anonymkode: f5798...23a

Det slo meg når jeg snakket med denne stakkars moren. Hun var helt desperat. Det hadde egentlig ikke falt meg inn at folk gjorde slik. 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke omsorgssvikt, men det er å gi barna en potensielt utrygg oppvekst og gambling med deres fremtid. Nei jeg syntes ikke man burde få barn uten å eie. 

Ts

Hvorfor gambler man med fremtiden  fordi man leier?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Det er omsorgssvikt å få barn om man har dine holdninger og manglende perspektiv

Anonymkode: 78f64...455

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Javel.

Anonymkode: c296f...397

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Anim92 skrev:

Jeg er sjokkert over at hun ønsket å leie i kollektiv, da man bor med andre mennesker. Men å leie leilighet et eller annet sted der man er alene, ser jeg ikke noe problem med. Selvfølgelig er det fint å eie, men man trenger ikke lide noe nød fordi man leier..

Jeg også, det er jo fordi det er lite utleieleiligheter innenfor eldste barnets skolekrets. Det var superviktig for  henne å få noe akkurat her. 

Når man leier kan man når som helst bli tvunget til å flytte, at folk vil ha barn oppi så ustabile forhold skjønner jeg ikke. 

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at Norge er i en rimelig spesiell situasjon, hvor det å eie bolig er mulig for et flertall av befolkningen. Andre europeiske land hadde blitt avfolket om de hadde fulgt din logikk. 

Anonymkode: 89e04...126

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

For en idiotisk tråd. Ikke at det har noe å si om man eier eller leier, men strengt tatt vet ikke du hvordan situasjonen til denne moren var da barna ble født. Kan godt hende at hun da var sammen med barnefar, og at de eide en leilighet/hus sammen.

Anonymkode: 5f833...371

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Anim92 skrev:

Hvorfor gambler man med fremtiden  fordi man leier?

Fordi man når som helst kan bli tvunget til å flytte. Denne moren var så desperat på å finne noe innenfor skolekretsen at hun ringte på rom i kollektiv liksom...

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vet at Norge er i en rimelig spesiell situasjon, hvor det å eie bolig er mulig for et flertall av befolkningen. Andre europeiske land hadde blitt avfolket om de hadde fulgt din logikk. 

Anonymkode: 89e04...126

Du vet at vi bor i Norge? 

Ts

• Liker 5
Skrevet

Jeg også, det er jo fordi det er lite utleieleiligheter innenfor eldste barnets skolekrets. Det var superviktig for  henne å få noe akkurat her. 

Når man leier kan man når som helst bli tvunget til å flytte, at folk vil ha barn oppi så ustabile forhold skjønner jeg ikke. 

Ts

Man kan bli tvunget, men oppfører man seg som folk, og eier ikke skal noe eget med leiligheten, går det som regel veldig bra..

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At de tørr! Jeg fikk akkurat en desperat samtale fra en mor som bare måtte ha et nytt sted å bo innenfor skolekretsen. Hun ville leie et rom i kollektivet jeg leier ut. Hun og hennes to barn skulle bo der oppi oss andre som er unge studenter.

Altså bør man ikke sikre seg en egen eiet bolig før man får barn? Fikk så vondt av henne, men hun kan jo ikke bo her. 

Å fordømme andre på denne måte, uten å kjenne bakgrunnen deres, sier mer om deg enn om denne mammaen. 

Hun kan ha tusen gode grunner for å være der hun er i livet og trenger hjelp for å komme seg videre i livet. 

Anonymkode: a9d87...b6e

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Fordi man når som helst kan bli tvunget til å flytte. Denne moren var så desperat på å finne noe innenfor skolekretsen at hun ringte på rom i kollektiv liksom...

ts

Det er oppsigelsestid, så "når som helst" er det strengt tatt ikke. I tillegg ønsker de fleste utleiere å ha langsiktige leietakere. Jeg har bodd mye i utleieboliger, har aldri blitt kastet ut. Det kan jo skje at man blir nødt til å finne seg et nytt sted å bo, men det skjer ikke like ofte som du tydeligvis tror.

Anonymkode: 5f833...371

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Det er mulig hun akkurat har gått fta barnefaren og at hun må ha et sted og bo midlertidig i samme skolekrets som før.

Her har vi eid hus så lenge vi har hatt barn, men mannen fikk ny jobb mange mil unna og vi flytter med. Men vi er ikke helt sikre på hvor i den byen vi har lyst til å bo, så vi har bestemt oss for å leie i starten.

Anonymkode: 47d2c...5a6

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...