AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #1 Skrevet 9. juli 2019 Hei Hva om hvis en støvsuger har vært på service hos elkjøp og jeg fortsatt ikke er fornøyd men sugeevnen....har jeg rett på ny vare? (Et annet merke og type). Anonymkode: 2ce6a...375
Brunello Skrevet 9. juli 2019 #2 Skrevet 9. juli 2019 Det kommer an på om det er noe galt med støvsugeren.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #3 Skrevet 9. juli 2019 Hvis du har kjøpt en støvsuger til 300 kroner og er misfornøyd med sugeevnen, så får du ikke noen ny, fordi du har fått det du betaler for. Man kan ikke regne med å få en skikkelig støvsuger for nesten ingenting. Kvalitet koster. Har du derimot betalt 2000 kr for støvsugeren og den er dårlig, så mener jeg at ja, da har du rett til å forlange mer av kvaliteten på den, og du kan klage. Etter loven har salgsstedet rett til å forsøke og rette opp i feilen (gitt at det er en feil og ikke bare et dårlig serieprodukt der alle er like) et visst antall ganger (2), før kjøper kan kreve kjøpet hevet om feilen oppstår en tredje gang. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34/KAPITTEL_6#§30 Anonymkode: f6596...ccb
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #4 Skrevet 9. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har kjøpt en støvsuger til 300 kroner og er misfornøyd med sugeevnen, så får du ikke noen ny, fordi du har fått det du betaler for. Man kan ikke regne med å få en skikkelig støvsuger for nesten ingenting. Kvalitet koster. Har du derimot betalt 2000 kr for støvsugeren og den er dårlig, så mener jeg at ja, da har du rett til å forlange mer av kvaliteten på den, og du kan klage. Etter loven har salgsstedet rett til å forsøke og rette opp i feilen (gitt at det er en feil og ikke bare et dårlig serieprodukt der alle er like) et visst antall ganger (2), før kjøper kan kreve kjøpet hevet om feilen oppstår en tredje gang. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34/KAPITTEL_6#§30 Anonymkode: f6596...ccb Gjelder en bosch støvsuger for 2500 kr. Kjøpt i feb 2019 Ts Anonymkode: 2ce6a...375
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #5 Skrevet 9. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei Hva om hvis en støvsuger har vært på service hos elkjøp og jeg fortsatt ikke er fornøyd men sugeevnen....har jeg rett på ny vare? (Et annet merke og type). Anonymkode: 2ce6a...375 Finn forbrukerkjøpsloven på lovadat.no Samme feil må være forsøkt utbedret minst to ganger og oppstå for en tredje gang for at kjøpet skal kunne heves / omlevering kunne kreves. Elkjøp har 50 dager åpent kjøp. Anonymkode: b9843...ffe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå