Gå til innhold

Ambisiøse utdrikningslag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har takket nei til utenlandsutdrikningslag to ganger, og utenbys én gang. Det lar seg rett og slett ikke alltid gjøre å bruke ferie, penger og tid på slikt. Har ikke dårlig samvittighet, men synes likevel det er synd, for jeg ønsket jo svært gjerne å være med. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, O.G. skrev:

Men TS, hvis utdrikkingslaget har eiga facebookside så er det da bare å skrive en post der?

Dette. Fordi det du, TS, legger opp til egentlig er fryktelig feigt. Du er uenig i opplegget som forloveren legger opp til, men vil ikke si dette direkte til henne. Men du skal ikke være med, og du vil etterpå fortelle bruden at du syns opplegget var så teit at du ikke ville være med.....

Hvorfor kan du ikke bare sende melding på denne FB siden, i en hyggelig tone, og si at du nok dessverre ikke helt ser at du kan delta, fordi det blir for voldsomt? Er det virkelig såååå vanskelig å si fra om noe sånt, eller: er du virkelig så feig at du ikke vil stå for det du mene? I stedenfor bruker du tid og krefter på å "bitche" på et anonymt forum, og "henge ut" forloveren som overambisiøs og ubetenksom og nærmest insinuere at dette vil ikke bruden like.... 

Det er helt greit at du mener at det ER for stort/ambisiøst etc, men si nå det til de som faktisk har noe med det å gjøre, ikke bare lat som ingenting for så å gå bak ryggen på arrangøren om hvor teit dette var. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, O.G. skrev:

Men TS, hvis utdrikkingslaget har eiga facebookside så er det da bare å skrive en post der?

Jeg har ikke skrevet en post der, men har snakket direkte med forloveren om mitt synspunkt. Samboeren min har på sin side takket nei til gutteturen. Han kjenner ikke så godt brudgommen, da det er bruden og jeg som primært er venninner.

Anonymkode: aa407...7f2

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke skrevet en post der, men har snakket direkte med forloveren om mitt synspunkt. Samboeren min har på sin side takket nei til gutteturen. Han kjenner ikke så godt brudgommen, da det er bruden og jeg som primært er venninner.

Hva sa forloveren da?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, O.G. skrev:

Hva sa forloveren da?

Jeg siterer ikke det direkte her, av anonymiseringshensyn. Nå er slike arrangementer blitt ganske «vanlig», men likevel. Kan si såpass som at det garantert blir storbytur, uansett hvor få som blir med. Jeg synes det er helt topp at bruden blir påspandert ferietur, og tror helt sikkert hun vil like det. Håper at mange blir med, men kjenner det er litt trist å ikke kunne delta. Men- det er kun mitt valg, og jeg ønsker ikke å fronte noen anti-kampanje.

AnonymBruker
Skrevet

Bruke tusenvis av kroner på å reise til utlandet med noen andres venner er nei takk for min del. I og med at det er utdrikningslag føler man seg jo også mer tvunget til å delta enn om det hadde vært en vanlig ferie, men det blir fortsatt nei takk for min del.

Feriedagene mine og (det svært begrensede feriebudsjettet) er forbeholdt reiser med min egen familie og evt. venner, ikke noen andres. 

Anonymkode: c19fd...d9e

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg siterer ikke det direkte her, av anonymiseringshensyn. Nå er slike arrangementer blitt ganske «vanlig», men likevel. Kan si såpass som at det garantert blir storbytur, uansett hvor få som blir med. Jeg synes det er helt topp at bruden blir påspandert ferietur, og tror helt sikkert hun vil like det. Håper at mange blir med, men kjenner det er litt trist å ikke kunne delta. Men- det er kun mitt valg, og jeg ønsker ikke å fronte noen anti-kampanje.

Oi, det der kan bli utrolig kostbart hvis det er få som blir med. Vi får håpe de ikke angrer seg i ettertid. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, regine skrev:

Dette. Fordi det du, TS, legger opp til egentlig er fryktelig feigt. Du er uenig i opplegget som forloveren legger opp til, men vil ikke si dette direkte til henne. Men du skal ikke være med, og du vil etterpå fortelle bruden at du syns opplegget var så teit at du ikke ville være med.....

Hvorfor kan du ikke bare sende melding på denne FB siden, i en hyggelig tone, og si at du nok dessverre ikke helt ser at du kan delta, fordi det blir for voldsomt? Er det virkelig såååå vanskelig å si fra om noe sånt, eller: er du virkelig så feig at du ikke vil stå for det du mene? I stedenfor bruker du tid og krefter på å "bitche" på et anonymt forum, og "henge ut" forloveren som overambisiøs og ubetenksom og nærmest insinuere at dette vil ikke bruden like.... 

Det er helt greit at du mener at det ER for stort/ambisiøst etc, men si nå det til de som faktisk har noe med det å gjøre, ikke bare lat som ingenting for så å gå bak ryggen på arrangøren om hvor teit dette var. 

Hæ, hvor leste du dette? Stemmer overhodet ikke. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Er så mye av dette i dagens samfunn. Alle strever med å overgå hverandre. Alt skal være så forbanna overdrevent og ekstravagant at det snart ikke er mulig for folk med helt vanlige inntekter å være med på noe lengre. Alt handler om å ha det kuleste og ambisiøse opplegget - ikke bare koster det men det tar jo pokker meg så mye tid og. Blir kvalm av hele instagram og fasadesamfunnet vi lever i. Skulle ønske folk ikke tok av så utrolig på alt!

Anonymkode: 15f20...e5a

Med det nye gjeldsregisteret, tror jeg ting vil roe seg littegrann etterhvert. Forhåpentligvis blir flyskam mer utbredt også, så reisevirksomheten begrenses.

Anonymkode: c880d...032

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, regine said:

Jobber du i et kredittkortfirma?

Anonymkode: c880d...032

• Liker 1
Skrevet

Du er sikkert ikke den eneste av de inviterte som tenker som du gjør, så jeg ville hatt det opp til diskusjon i FB gruppa uansett hvis jeg var deg. Det er jo helt utrolig at både brud og forlover mener seg så berettighet til folks penger på denne måten.

Skrevet

Denne typen utdrikningslag er bare greit under ett av to premisser:

1. Det er forloveren sitt forslag og forlover har økonomi til å subsidiere alle deltakere med en sum høy nok til at deltakerne kun betaler det som er «vanlig» for utdrikningslag her hjemme. (1000,-, absolutt maks: 1500,-)

2. Det er bruden sitt forslag og bruden subsidierer tilsvarende som i eksempel nr. 1.

Bare slenger dette ut her, slik at fremtidige bruder/forlovere som tråler kvinneguiden etter tips og råd, kan se hvor ugreit det er å kreve mangfoldige tusen for et utdrikningslag... 🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Sessan84 skrev:

1. Det er forloveren sitt forslag og forlover har økonomi til å subsidiere alle deltakere med en sum høy nok til at deltakerne kun betaler det som er «vanlig» for utdrikningslag her hjemme. (1000,-, absolutt maks: 1500,-)

2. Det er bruden sitt forslag og bruden subsidierer tilsvarende som i eksempel nr. 1.

Bare slenger dette ut her, slik at fremtidige bruder/forlovere som tråler kvinneguiden etter tips og råd, kan se hvor ugreit det er å kreve mangfoldige tusen for et utdrikningslag... 🙄

Det blir jo gjerne et visst press om å delta, så selv om man «bare kan takke nei» så er det ikke nødvendigvis helt enkelt i praksis.

Hadde vært greit om de som arrangerer viste hensyn til økonomi.

Skrevet
59 minutter siden, Sessan84 skrev:

Jeg tror mange som skal gifte seg vet det der i utgangspunktet, men så mister  de hodet under planleggingen og presenterer ønsker til forloveren, som igjen prøver å etterkomme disse drømmene og fantasiene. Man kan bare håpe på at de fleste forloverene prøver å roe ned brud og brudgom litt når det kommer til forventninger om hva gjestene skal bruke av tid og penger på når det kommer til deres bryllup...

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så mye av dette i dagens samfunn. Alle strever med å overgå hverandre. Alt skal være så forbanna overdrevent og ekstravagant at det snart ikke er mulig for folk med helt vanlige inntekter å være med på noe lengre. Alt handler om å ha det kuleste og ambisiøse opplegget - ikke bare koster det men det tar jo pokker meg så mye tid og. Blir kvalm av hele instagram og fasadesamfunnet vi lever i. Skulle ønske folk ikke tok av så utrolig på alt!

Anonymkode: 15f20...e5a

Er så enig! Handler så ufattelig mye om å markere status og sosial posisjon. Får man en bedre opplevelse av at alt skal være show- off?? 

Anonymkode: 74475...cad

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Papirfly, mod.

Skrevet

Her vært i utdrikningslag i utlandet før, men det har vært i europeiske storbyer som London o.l. og har kosta mellom 2000-2500 kr for fly, hotell og noe mat/drikke. På disse turene var vi heller ikke så mange, max 10 stk. På det ene var det også et enkelt utdrikningslag hjemme i Norge som alle hadde mulighet til å delta på. Hadde ikke giddet å betale mange tusen kroner for et utdrikningslag i utlandet om jeg egentlig ikke hadde råd til det

AnonymBruker
Skrevet

Å fy flate, storbytur utenlands med 40 andre jenter!! Aldri! 🤪

Anonymkode: 9d8b2...42d

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så enig! Handler så ufattelig mye om å markere status og sosial posisjon. Får man en bedre opplevelse av at alt skal være show- off?? 

Anonymkode: 74475...cad

Blir ikke det mer bryllupet? 

Skrevet

Slike forlovere er gale gale kvinner!  :balltre:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...