Gå til innhold

Ambisiøse utdrikningslag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et godt vennepar skal gifte seg og brudens forlover planlegger storby langweekend til et reisemål i syd-Europa. 

Det er ca 40 jenter på gjestelisten, alle er også bedt i bryllupet. 

Har veldig lyst å være med å feire venninna mi, men synes det blir altfor dyrt å bruke tusenvis på dette. Brudgommen skal også drikkes ut med guttetur til utlandet, så det blir store kostnader på samboeren min også.

En annen ting er at jeg synes det blir slitsomt og voldsomt å dra på ferie med en så stor gjeng og hvor jeg bare kjenner noen få. 

Kan selvsagt bare takke nei, men skulle gjerne sett at det ble en vanlig, koselig markering i Norge. Frykter også at mange dropper et såpass omfattende utdrikningslag, og at bruden ikke får med så mange hun skulle ønsket på dagen sin. 

Er jeg sær, eller er forlover overambisiøs? Kan selvsagt spare opp til tur, men da ryker neste års feriebudsjett. 😢

Anonymkode: aa407...7f2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å feire i utlandet, både bryllup og utdrikningslag, er en måte å luke ut mange gjester. Fint å gjøre det om man ønsker minst mulig gjester. Har måttet takke nei til 3 bryllup jeg gjerne ville delta i fordi de krever at gjester bruker tusenvis på reise. 

Med det sagt så skal bruden selvsagt få bestemme, hun må bare ta konsekvensene av det også. Helt innafor å si at du ikke har råd.

Anonymkode: 5fad7...c1e

• Liker 4
Skrevet

Forlover er overambisiøs. Er helt sjukt å forvente at folk skal droppe flere titusen kroner på et utdrikkingslag.

AnonymBruker
Skrevet

Er så mye av dette i dagens samfunn. Alle strever med å overgå hverandre. Alt skal være så forbanna overdrevent og ekstravagant at det snart ikke er mulig for folk med helt vanlige inntekter å være med på noe lengre. Alt handler om å ha det kuleste og ambisiøse opplegget - ikke bare koster det men det tar jo pokker meg så mye tid og. Blir kvalm av hele instagram og fasadesamfunnet vi lever i. Skulle ønske folk ikke tok av så utrolig på alt!

Anonymkode: 15f20...e5a

• Liker 4
Skrevet

Neste års feriebudsjett ryke pga ei kjerring ble stormannsgal pga sitt bryllup, folkens.....

Skrevet

Det opplegget der hadde jeg aldri blitt med på. Helt vilt...

• Liker 1
Skrevet

Før det bare tar av med negativitet: hva skal samboeren din gjøre da? Er han også villig til å takke nei fordi det er for dyrt/for komplisert? Eller er det en selvfølge at gutta skal på tur, så det bare må han?

Sitter nemlig med inntrykket at når det er gutta som skal drikkes ut, så sitter pengene langt løsere, mens det skal gjøres billigst mulig for jentene. 

I tillegg: kan du ikke spørre bruden hva hun ser for seg? Kanskje hun faktisk har lyst til å reise på tur med venninnene? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, regine skrev:

Før det bare tar av med negativitet: hva skal samboeren din gjøre da? Er han også villig til å takke nei fordi det er for dyrt/for komplisert? Eller er det en selvfølge at gutta skal på tur, så det bare må han?

Sitter nemlig med inntrykket at når det er gutta som skal drikkes ut, så sitter pengene langt løsere, mens det skal gjøres billigst mulig for jentene. 

I tillegg: kan du ikke spørre bruden hva hun ser for seg? Kanskje hun faktisk har lyst til å reise på tur med venninnene? 

Samboeren min synes også det er drøyt, så vi er heldigvis enige. Vi har råd til å dra i hvert vårt hvis vi veldig gjerne vil altså, men det blir såklart et prioriteringsspørsmål da det er mye penger. 

Jeg kan ikke snakke med bruden for hun vet ikke noe om opplegget. Dette er forloverens plan, og skal være hemmelig/overraskelse for bruden.

AnonymBruker
Skrevet

Noen rosa hatter, vin og tur på byen. Slikt er mer enn bra nok, og alle kan være med. Og man bruker bare 1 dag, utenlandstur blir jo ei langhelg minst

Anonymkode: ba4aa...5ec

• Liker 3
Skrevet

Marerittet mitt, er hvis jeg skulle gifte meg, og så hadde forloveren min begynt med noe lignende "på mine vegne".

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et godt vennepar skal gifte seg og brudens forlover planlegger storby langweekend til et reisemål i syd-Europa. 

Det er ca 40 jenter på gjestelisten, alle er også bedt i bryllupet. 

Har veldig lyst å være med å feire venninna mi, men synes det blir altfor dyrt å bruke tusenvis på dette. Brudgommen skal også drikkes ut med guttetur til utlandet, så det blir store kostnader på samboeren min også.

En annen ting er at jeg synes det blir slitsomt og voldsomt å dra på ferie med en så stor gjeng og hvor jeg bare kjenner noen få. 

Kan selvsagt bare takke nei, men skulle gjerne sett at det ble en vanlig, koselig markering i Norge. Frykter også at mange dropper et såpass omfattende utdrikningslag, og at bruden ikke får med så mange hun skulle ønsket på dagen sin. 

Er jeg sær, eller er forlover overambisiøs? Kan selvsagt spare opp til tur, men da ryker neste års feriebudsjett. 😢

Du er ikke sær. Gjør som du vil. Kanskje har man mer lyst til å dra på ferie med samboer enn å bruke tusenvis på utdrikningslag med 40 andre. Jeg får panikkanfall ved tanken. 

Anonymkode: 2b6aa...daa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er ikke sær. Gjør som du vil. Kanskje har man mer lyst til å dra på ferie med samboer enn å bruke tusenvis på utdrikningslag med 40 andre. Jeg får panikkanfall ved tanken. 

Anonymkode: 2b6aa...daa

Ja, jeg er litt introvert og synes en langhelg med så mange folk blir veldig stressende.

samtidig vil jeg jo veldig gjerne være der for venninnen min. 

Blir nok til at jeg likevel takker nei. Vil som du sier heller bruke penger og feriedager på en koselig ferietur med kjæresten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig vanlig å invitere 40 stykker i utdrikningslaget? Høres helt vilt ut synes jeg. I min vennekrets har det vært de nærmeste venninnene til bruden/brudgommen som har deltatt, som regel 10-15 personer.

Hadde ikke giddet å bruke flere tusen på en langhelg med så mange folk, det høres ut som et mareritt for meg. De pengene hadde jeg heller lagt i en hyggelig ferie med mannen min.

Anonymkode: 29896...c60

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig vanlig å invitere 40 stykker i utdrikningslaget? Høres helt vilt ut synes jeg. I min vennekrets har det vært de nærmeste venninnene til bruden/brudgommen som har deltatt, som regel 10-15 personer.

Hadde ikke giddet å bruke flere tusen på en langhelg med så mange folk, det høres ut som et mareritt for meg. De pengene hadde jeg heller lagt i en hyggelig ferie med mannen min.

Anonymkode: 29896...c60

Tror neppe det er vanlig, men brudeparet har stor familie og omgangskrets. Det blir 120 gjester i bryllupet og noe under 40 kvinner som er lagt til i Facebookarrangementet til forloveren. Det er den yngre garde med venninner, kolleger og kvinnelige familiemedlemmer av brud og brudgom. Regner med at forloveren har fått liste av bruden.

Nå vil jeg jo tro at en utenlandstur ekskluderer mange fra utdrikningslaget, så det koket helt sikkert ned til det antallet du sier - eller færre.

AnonymBruker
Skrevet

Forlover er for ambisiøs, men med mindre du får med deg flere personer med sterke stemmer innenfor de som er invitert, så har du ikke noe du skulle ha sagt. Da blir det å melde avbud.

Jeg har vært der selv, at jeg har måttet takke nei både til bryllup og konfirmasjoner på grunn av økonomien. Det er surt, men du må gjøre det som passer din lommebok. Du må leve du også. 

Jeg hadde aldri blitt med på utdrikningslag i utlandet, sannsynligvis uansett hvem det gjaldt. 

Jeg har også lært meg å følge magefølelsen min. Kjenner jeg at den er negativ til slike tilstelninger når jeg får invitasjon, så har jeg lært meg å takke nei.

Anonymkode: 25309...eb2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forlover er for ambisiøs, men med mindre du får med deg flere personer med sterke stemmer innenfor de som er invitert, så har du ikke noe du skulle ha sagt. Da blir det å melde avbud.

Jeg har vært der selv, at jeg har måttet takke nei både til bryllup og konfirmasjoner på grunn av økonomien. Det er surt, men du må gjøre det som passer din lommebok. Du må leve du også. 

Jeg hadde aldri blitt med på utdrikningslag i utlandet, sannsynligvis uansett hvem det gjaldt. 

Jeg har også lært meg å følge magefølelsen min. Kjenner jeg at den er negativ til slike tilstelninger når jeg får invitasjon, så har jeg lært meg å takke nei.

Anonymkode: 25309...eb2

Ja, trist når man ikke har mulighet. 

Jeg kommer ikke til å forsøke å hindre planene på noe vis.

Men vil forklare bruden hvorfor jeg måtte takke nei i etterkant. Og spandere på henne en hyggelig lunsj eller middag og kinotur for henne og meg ❤️

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, regine skrev:

Mannfolkene har generelt mer penger mellom hendene også da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forslår at du hører med de andre du kjenner om de er enig, og så sier du fra til forloveren at dette blir for heftig. Var selv invitert i et utdrikningslag der forloveren tok helt av og kom opp i summer de færreste vill spandere, hun lurte på hvorofor så få sa fra at de kom. Til slutt skrev noen at de ønsket et billigere alternativ, flere støttet opp om det og da ble alle de dyreste aktivitetene kuttet. 

Anonymkode: 718e4...9eb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er overhodet ikke sær, nei.

Jeg håper inderlig bruden er klar over at det er lagt opp til noe sånt. For et sånt opplegg er det nok mange som takker nei til. Å bruke så mye penger, og ikke minst dyrebare feriedager, på et opplegg som handler om en annen person, er det nok ikke alle som kan eller vil prioritere. 

Jeg hadde ikke nølt et sekund med å takke nei engang. Jeg har helt fint råd til å betale for det, men jeg vil ikke bruke de dyrebare feriedagene mine på noe sånt. Jeg er introvert, og blir sliten bare av å lese om noe sånt. 

Veldig synd at sånne ting blir mer og mer vanlig. 

Anonymkode: 5b9bb...060

• Liker 2
Skrevet

Men TS, hvis utdrikkingslaget har eiga facebookside så er det da bare å skrive en post der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...