AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #1 Skrevet 9. juli 2019 Jeg elsker barn, jobber som barnehagelærer, har tre egen barn. Nå er det ikke mange år før yngste flytter ut, og da vil jeg gjerne fylle opp huset med barn igjen. Et barn eller to søsken. Er det noen som har gjort dette? Er det å anbefale? Anonymkode: 11488...c82 2
Lykkehjerte Skrevet 9. juli 2019 #3 Skrevet 9. juli 2019 For en gave du har lyst å gi noen som trenger det!❤Absolutt å anbefale, når du tydeligvis har ressursene til det. Husk at du selv setter grenser på hva som kan passe for deg, mht alder og evt diagnoser ol. Har du f.eks satt en grense på alder eller bakgrunn mht hva du kan klare, er det viktig at du holder deg til det. Noen tråkker over egne grenser på den måten, pga de blir for ivrige eller får vondt av det barnet/ungdommen som står der uten et hjem. Da resulterer drt ofte i at fosterhjemmet må kaste inn håndkle, og barnet flyttes rund unødig, og skaper skade hos det. Mangel på fosterhjem gjør at man ofte vil få tilbud utover det man har satt opp. Nå høres det ut som jeg omtaler barna som produkter, og det er ikke hensikten. Men det jeg sier om det, er svært viktig å få frem, at man tenker over og er klare på. For i presset stund, vil også barnevernet noen steder presse litt på, slik at man kan få både dårlig samvittighet til å si nei, eller bare vil så gjerne forsøke og håpe på det beste. Noen slike situasjoner løser seg og det går bra. Andre ganger ikke. Hjertet blør for de stakkars uskyldige som forflyttes rundt i systemet pga forsterhjem har tatt seg vann over hodet. Husk også at noen ganger går der bare ikke pga omstendighetene og bakgrunn til barnet/ungdommen, og det kan skje uten at det er din feil osv. Men tenk nøye over alle faktorer, før du tar et valg. Der tror jeg du vil gjøre, og høres passende til dette, ut i fra det du skriver her. For du høres ut som et godt omsorgsmenneske med et stort hjerte!❤Sett deg inn i hvordan dette fungerer, og ta kurset. Vær åpen og tydelig, og ikke vært redd for å stille spørsmål eller stille krav. Ønsker deg lykke til, dette vil være en gave du både gir og får!❤ 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #4 Skrevet 9. juli 2019 Det høres jo kjempefint ut med tanke på at du jobber i barnehage, så er ofrene lett tilgjengelig. Det er bare å velge noen snille og fine barn, og sende bekymringsmelding til barnevernet, er jo cirka sånn det fungerer. Så har du god inntekt i flere år garantert i tillegg til den vanlige lønnen din som barnehagelærer. Anonymkode: e1f60...9f6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #5 Skrevet 9. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres jo kjempefint ut med tanke på at du jobber i barnehage, så er ofrene lett tilgjengelig. Det er bare å velge noen snille og fine barn, og sende bekymringsmelding til barnevernet, er jo cirka sånn det fungerer. Så har du god inntekt i flere år garantert i tillegg til den vanlige lønnen din som barnehagelærer. Anonymkode: e1f60...9f6 Å herre... 🤦♀️ Anonymkode: 11488...c82 10
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #6 Skrevet 9. juli 2019 40 minutter siden, Lykkehjerte skrev: For en gave du har lyst å gi noen som trenger det!❤Absolutt å anbefale, når du tydeligvis har ressursene til det. Husk at du selv setter grenser på hva som kan passe for deg, mht alder og evt diagnoser ol. Har du f.eks satt en grense på alder eller bakgrunn mht hva du kan klare, er det viktig at du holder deg til det. Noen tråkker over egne grenser på den måten, pga de blir for ivrige eller får vondt av det barnet/ungdommen som står der uten et hjem. Da resulterer drt ofte i at fosterhjemmet må kaste inn håndkle, og barnet flyttes rund unødig, og skaper skade hos det. Mangel på fosterhjem gjør at man ofte vil få tilbud utover det man har satt opp. Nå høres det ut som jeg omtaler barna som produkter, og det er ikke hensikten. Men det jeg sier om det, er svært viktig å få frem, at man tenker over og er klare på. For i presset stund, vil også barnevernet noen steder presse litt på, slik at man kan få både dårlig samvittighet til å si nei, eller bare vil så gjerne forsøke og håpe på det beste. Noen slike situasjoner løser seg og det går bra. Andre ganger ikke. Hjertet blør for de stakkars uskyldige som forflyttes rundt i systemet pga forsterhjem har tatt seg vann over hodet. Husk også at noen ganger går der bare ikke pga omstendighetene og bakgrunn til barnet/ungdommen, og det kan skje uten at det er din feil osv. Men tenk nøye over alle faktorer, før du tar et valg. Der tror jeg du vil gjøre, og høres passende til dette, ut i fra det du skriver her. For du høres ut som et godt omsorgsmenneske med et stort hjerte!❤Sett deg inn i hvordan dette fungerer, og ta kurset. Vær åpen og tydelig, og ikke vært redd for å stille spørsmål eller stille krav. Ønsker deg lykke til, dette vil være en gave du både gir og får!❤ Der sier du noe viktig! Jeg skal tenke godt gjennom dette, snakke med andre som er fosterhjem og andre og ta alle kurs jeg kan. Tusen takk for svar❤️ Anonymkode: 11488...c82 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #7 Skrevet 9. juli 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres jo kjempefint ut med tanke på at du jobber i barnehage, så er ofrene lett tilgjengelig. Det er bare å velge noen snille og fine barn, og sende bekymringsmelding til barnevernet, er jo cirka sånn det fungerer. Så har du god inntekt i flere år garantert i tillegg til den vanlige lønnen din som barnehagelærer. Anonymkode: e1f60...9f6 Akkurat ja. Anonymkode: f7b71...c70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå