Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, alle sammen. Jeg og ei venninne ble involvert i en slåsskamp hvor noen ikke-etniske norske hadde beskyldt oss for å kalle de div. Som vi ikke visste vi hadde «sagt», før etter slåsskampen da politiet hadde pratet med begge sider. I avhøret, fikk vi først høre at vi hadde revet av noen sin hijab i slåsskampen, så var det tydeligvis jeg som gjorde det, et annet tilfelle var den venninna mi, og nå hadde tydeligvis vi gjort det både før, under og etter slåsskampen. De hadde sett på overvåkningskameraet og sagt at dette ikke stemte og at vi hadde rett da vi fortalte alt i avhøret. De hadde dratt med seg mye folk som sto og de sto å klappa da de 2 jentene angrep oss bakfra og fikk overgrep. Grunnen? Det var fordi venninna mi hadde sett på som starta slåsskampen og tydeligvis «stira» stygt på henne, så kom hun ned og sa «Jeg er terrorist, og hvis dere ser på meg en gang til, skal jeg slå og sprenge dere, boom bitch». Det ble en politisak og ble anmeldt pga opptaksvideoen. Hun hadde fortalt skolen en historie, politiet en annet, de som tok avhøret en ny en igjen og enda en da vi satt i konfliktrådet, men nå sitter jeg igjen med veldig mye sinne. Mest fordi de dro oss ned, tok med seg mye folk uten formål og mening, så forteller hun div. Historier til folk som vil få oss til å bli «rasister», noe vi ikke er og har mye ikke-etniske norske venner. Det har vært flere hendelser med de samme folkene og trusler fordi folk har sett på disse. Han ene gutter, går rundt å kaller meg feiting osvosv, kaller jenter horer, stygge og mer. Vi har prøvd å gjøre alt, men vi får beskjed om å overse. Jeg er veldig sint og har lyst til å ta hevn, mest fordi hun har en helt ekstrem holdning, hvor alle skal respektere henne og behandle henne som en dronning, noe alle er i mot. Hun var den verste dramaqueenen på u-skolen. I konfliktrådet, da jeg spurte henne om hun kunne beskrive konkret hva vi hadde på oss og hvordan vi sto går hvor det skjedde, sa hun «tror du jeg husker sånt? Du er som å prate til en vegg» og nistira og så på oss opp og ned til de i konfliktrådet  henne om å stoppe. Hva kan jeg gjøre for å ikke være så sint og hevnlyst? Vil komme videre, men klarer ikke når hun er sånn hun er. Vi har prøvd å prate med sosiallærer, men hun sitter bare å smiler og ler. Det er to sosiallærere, og hun andre var bedre å prate med og forsto hvorfor vi er sinte. Men får ikke pratet med henne før skolestart igjen. Takk for alle svar.

Anonymkode: 8ac87...317

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du bør legge vekk tankene om hevn i hvertfall. Ikke fordi det ikke er fortjent, men det vil antakelig bare eskalere konflikten og trigge at dere blir enda mer dårlig behandlet.

Går det an å unngå disse folkene? 

Anonymkode: 35357...933

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du bør legge vekk tankene om hevn i hvertfall. Ikke fordi det ikke er fortjent, men det vil antakelig bare eskalere konflikten og trigge at dere blir enda mer dårlig behandlet.

Går det an å unngå disse folkene? 

Anonymkode: 35357...933

Ja, er det jeg har tenkt selv, selv om det frister....Vi har prøvd, men vi gikk/skal gå på samme skole. Vi er egentlig på vår egen avdeling, men hender seg at hun som startet det her skal absolutt bruke doen vi har i vår gang (hun har også sagt at venninna mi har dratt av hun hijaben på den felles doen i TIP/bygg-gangen, men hun visste nok ikke at vi hadde egen do i vår jentegarderobe, noe hun dreit seg ut på)  men klarer ikke legge fra meg hevnlysten og sinne, selv om jeg prøver....

Anonymkode: 8ac87...317

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...