Gå til innhold

Forskning: Gaming gjør ikke ungdommer aggressive

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel mer varigheten, hyppigheten og pasifiseringen de blir aggressive av tenker jeg. (Orker ikke lese sammendraget av rapporten akkurat nå ;) )

AnonymBruker
Skrevet

Dette har vi vel visst i 25 år?

Anonymkode: 0e319...419

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg alltid visst. Har blitt veldig oppgitt over alle hysteriske foreldre og lærere som har ment noe annet.

Anonymkode: ccc26...32c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ser alle som er interessert i gaming ut til å ha ADHD da?

Anonymkode: fd74b...e96

AnonymBruker
Skrevet

Som nevnt i tråden er ikke dette noe nytt, voldelige bøker gjør ikke mennesker mer voldelige, voldelige filmer gjør ikke mennesker mer voldelige og voldelige dataspill gjør ikke mennesker mer voldelige. 

Men, voldelige mennesker er generelt tiltrukket voldelige spill og filmer i større grad. 

Anonymkode: cf0b1...e6f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

To av mine barn spiller fortnite, kan spille i flere timer sammenhengende. Ikke aggressive, ikke vanskelige å ha med å gjøre i det hele tatt. Er med venner, spiller fotball flere timer daglig og er smarte og oppegående. Ikke har de ADHD heller...  

Dette er nå i ferien når vi ikke er på tur. De rekker ikke å spille så nye når det er skole. 

Anonymkode: be40d...852

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hva med han på 16 år på Vinstra som drepte ei nydelig jente på samme alder?

Han satt bare inne å spilte og konspirerte..

Anonymkode: 6c9c9...6b5

Gjest WhisperingWind
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke spillingen i seg selv. Det var en forstyrret gutt som også gamet...

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i alle dager, det betyr da ikke dermed at det var spillingen som var årsaken til at han valgte å drepe. Tenk på alle de som gamer hver eneste dag, hvor mange av dem tror du dreper? 

Anonymkode: b0251...cf7

• Liker 1
Skrevet

Fortell meg noe som jeg ikke vet fra før. Jeg blir oppgitt over foreldre som skylder på at dataspill gjør barn voldelig. Jeg selv mener at hvis barn blir voldelig av å spille dataspill, så har de allerede "en skrue løs" ved å ha vokst opp med voldelige foreldre eller annen voldelig familie, eller at de (barna) har voldelige tendenser fra før av. Mulig jeg tar feil der, men man våkner ikke opp en dag og har blitt voldelig av å spille dataspill. Har 3 barn og de har spilt dataspill siden de var små. Nå er de ungdommer og spiller Fornite, Call of Duty, GTA 5 o.l. Vi har aldri hatt et problem med de, verken før eller nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spilte James bond på Nintendo 64.. jeg gikk ikke ut å drepte venninnene mine etterpå av den grunn... tror dei lever enda 🤔

Anonymkode: 04a39...f76

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

To av mine barn spiller fortnite, kan spille i flere timer sammenhengende. Ikke aggressive, ikke vanskelige å ha med å gjøre i det hele tatt. Er med venner, spiller fotball flere timer daglig og er smarte og oppegående. Ikke har de ADHD heller...  

Dette er nå i ferien når vi ikke er på tur. De rekker ikke å spille så nye når det er skole. 

Hva med å sette litt grenser for det?

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi skjerm-avhengighet gir samme symptomer som de en med ADHD har, og dermed er det sannsynlig at en del er feildiagnotisert. (se dokumentaren «det digitale dopet på NRK nett-TV)

Anonymkode: 53eb6...a8a

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, Fornuftig-mann skrev:

Hva med å sette litt grenser for det?

Hva mener du, jeg setter grenser...?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du, jeg setter grenser...?

Stusser over at barn sitter i flere timer sammenhengende og spiller Fortnite.. Spillet har 12 års aldersgrense så håper de iallefall er gamle nok?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Fornuftig-mann skrev:

Stusser over at barn sitter i flere timer sammenhengende og spiller Fortnite.. Spillet har 12 års aldersgrense så håper de iallefall er gamle nok?

De er 13 og 15... Og hva er galt med det? 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er 13 og 15... Og hva er galt med det? 

Når man ikke spiller, er man på mobilen. Eller nettbrettet.

Barn og ungdom er foran skjermen mange timer hver dag. Jeg ser foreldre gir sine små barn mobilen til å spille på. Barn i dag er ekstremt fjerne og sliter med å holde konsentrasjonen. Har ikke barn, men dette ser jeg likevel hver dag.

For mye skjermtid er et problem. Mange voksne er trolig ikke noen foregangsfigur heller.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Fornuftig-mann skrev:

Når man ikke spiller, er man på mobilen. Eller nettbrettet.

Barn og ungdom er foran skjermen mange timer hver dag. Jeg ser foreldre gir sine små barn mobilen til å spille på. Barn i dag er ekstremt fjerne og sliter med å holde konsentrasjonen. Har ikke barn, men dette ser jeg likevel hver dag.

For mye skjermtid er et problem. Mange voksne er trolig ikke noen foregangsfigur heller.

Sånn er ikke mine.. når de ikke spiller er de ute med venner, spiller fotball eller er med meg. Selv om de får spille fortnite flere timer nå på sommeren betyr det ikke at de er helt avhengig av skjerm... 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er interessert i gaming, de fleste vennene mine er interesserte i gaming, kjæresten er interessert i gaming. Av alle disse er det kanskje, KANSKJE 2 stk med ADHD/ADD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...