AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #1 Skrevet 9. juli 2019 Fra høsten av skal jeg ut i turnustjeneste, da jeg er ferdig med bacheloren min. Dette er en fulltids jobb (mandag-fredag), først et halvt år i spesialisthelsetjenesten/sykehus, så et halvt år i kommunehelsetjenesten. Har hatt en ekstrajobb under studiene, i kommunehelsetjenesten (sykehjem). Har jeg lov til å jobbe ekstravakter i denne jobben på kveld/helg selv om jeg jobber fulltid i turnustjenesten? Kommunen jeg har ekstrajobb i er en annen kommune enn der jeg skal ha turnustjeneste. Anonymkode: 6b9be...3ec
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #2 Skrevet 9. juli 2019 Du må avklare ekstrajobb med din hovedarbeidsgiver. Anonymkode: 05c44...01b
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #3 Skrevet 9. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må avklare ekstrajobb med din hovedarbeidsgiver. Anonymkode: 05c44...01b Men hvem er min hovedarbeidsgiver? Under studiene har ekstrajobben vært min hovedarbeidsgiver (altså kommunen). Men endres dette når jeg begynner i turnustjeneste på sykehuset? Anonymkode: 6b9be...3ec
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #4 Skrevet 9. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hvem er min hovedarbeidsgiver? Under studiene har ekstrajobben vært min hovedarbeidsgiver (altså kommunen). Men endres dette når jeg begynner i turnustjeneste på sykehuset? Anonymkode: 6b9be...3ec Jeg går ut fra at når du begynner i turnus, 100%, er dette din hovedarbeidsgiver. I staten vil i alle fall arbeidsgiver ha oversikt over evt andre stillinger, og kan sette ned foten for ekstrajobbing i noen tilfeller (typisk hvis ekstrajobben kommer i konflikt med jobben på et eller annet vis). Jeg ville tatt kontakt med sykehuset og forhørt meg. Kan godt hende det går helt fint. Anonymkode: 05c44...01b
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #5 Skrevet 9. juli 2019 Ja, så lenge arbeidsforholdene ikke er i samme kommune bør dette gå helt fint. Anonymkode: f7467...9b5 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #6 Skrevet 9. juli 2019 I utgangspunktet ikke, da alle andre arbeidsforhold skal meldes inn til hovedarbeidsgiver når man jobber i det offentlige, og total stillingsprosent skal ikke overstige 100%. Har ingenting med konkurranse å gjøre, det har å gjøre med at man skal være opplagt til jobb, og at eventuell annen jobb ikke skal påvirke hovedjobben på noen måte. Måten jeg har løst dette på (for jeg vet at jeg helt fint klarer å jobbe 130% en periode) er at jeg sa opp den ene jobben sånn at jeg ikke har en stillingsprosent der, men tar fortsatt på meg vakter ved behov. Det kan ikke hovedarbeidsgiver si noe på, og det gjør de ikke heller. Anonymkode: 6eabe...6c0
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #7 Skrevet 10. juli 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, så lenge arbeidsforholdene ikke er i samme kommune bør dette gå helt fint. Anonymkode: f7467...9b5 Sykehuset jeg skal jobbe på ligger i samme by/kommune som kommunen jeg har ekstrajobb i. Har det noe å si? Kommunen jeg skal ha turnustjeneste i (fra 2020) er en annen kommune enn den jeg har ekstrajobb i. 17 timer siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet ikke, da alle andre arbeidsforhold skal meldes inn til hovedarbeidsgiver når man jobber i det offentlige, og total stillingsprosent skal ikke overstige 100%. Har ingenting med konkurranse å gjøre, det har å gjøre med at man skal være opplagt til jobb, og at eventuell annen jobb ikke skal påvirke hovedjobben på noen måte. Måten jeg har løst dette på (for jeg vet at jeg helt fint klarer å jobbe 130% en periode) er at jeg sa opp den ene jobben sånn at jeg ikke har en stillingsprosent der, men tar fortsatt på meg vakter ved behov. Det kan ikke hovedarbeidsgiver si noe på, og det gjør de ikke heller. Anonymkode: 6eabe...6c0 Jeg har ikke noen fast stilling i ekstrajobben, kun tilkallingsvikar. Det kan ikke arbeidsgiver si noe på? Ekstrajobben skal jo ikke kollidere med turnustjenesten på noen måte. Hvis jeg tar ekstravakter blir det på tidspunkt jeg ikke er på jobb i turnustjeneste (kvelder, helger). Anonymkode: 6b9be...3ec
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #8 Skrevet 10. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Sykehuset jeg skal jobbe på ligger i samme by/kommune som kommunen jeg har ekstrajobb i. Har det noe å si? Kommunen jeg skal ha turnustjeneste i (fra 2020) er en annen kommune enn den jeg har ekstrajobb i. Jeg har ikke noen fast stilling i ekstrajobben, kun tilkallingsvikar. Det kan ikke arbeidsgiver si noe på? Ekstrajobben skal jo ikke kollidere med turnustjenesten på noen måte. Hvis jeg tar ekstravakter blir det på tidspunkt jeg ikke er på jobb i turnustjeneste (kvelder, helger). Anonymkode: 6b9be...3ec Nei det kan de ikke si noe på. Hva du gjør med fritiden din har ikke arbeidsgiver noe med. Anonymkode: 6eabe...6c0
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #9 Skrevet 10. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan ikke arbeidsgiver si noe på? "Det er fullt lovlig å ha flere enn en arbeidsgiver, så lenge de ikke kommer i konfilkt med hverandre. For eksempel kan hver arbeidsgiver kreve at du møter opp uthvilt og opplagt når du skal arbeide. Arbeidstid og overtid blir regnet separat for hver arbeidsgiver. Det betyr at selv om den alminnelige arbeidstid i henhold til Arbeidsmiljøloven er ni timer i løpet av 24 timer og 40 timer i løpet av sju dager, kan du arbeide mer enn dette samlet sett uten at det blir ansett som overtid, ettersom det er tale om arbeid på mer enn en arbeidsplass." Anonymkode: 80418...20b
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #10 Skrevet 10. juli 2019 På 9.7.2019 den 9.21, AnonymBruker skrev: Fra høsten av skal jeg ut i turnustjeneste, da jeg er ferdig med bacheloren min. Dette er en fulltids jobb (mandag-fredag), først et halvt år i spesialisthelsetjenesten/sykehus, så et halvt år i kommunehelsetjenesten. Har hatt en ekstrajobb under studiene, i kommunehelsetjenesten (sykehjem). Har jeg lov til å jobbe ekstravakter i denne jobben på kveld/helg selv om jeg jobber fulltid i turnustjenesten? Kommunen jeg har ekstrajobb i er en annen kommune enn der jeg skal ha turnustjeneste. Anonymkode: 6b9be...3ec Ja, det kan du. Siden det er forskjellige kommuner, blir det ikke overtid. Du kan jobbe det du orker. Anonymkode: 6fa13...721
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #11 Skrevet 10. juli 2019 På 9.7.2019 den 15.57, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet ikke, da alle andre arbeidsforhold skal meldes inn til hovedarbeidsgiver når man jobber i det offentlige, og total stillingsprosent skal ikke overstige 100%. Har ingenting med konkurranse å gjøre, det har å gjøre med at man skal være opplagt til jobb, og at eventuell annen jobb ikke skal påvirke hovedjobben på noen måte. Måten jeg har løst dette på (for jeg vet at jeg helt fint klarer å jobbe 130% en periode) er at jeg sa opp den ene jobben sånn at jeg ikke har en stillingsprosent der, men tar fortsatt på meg vakter ved behov. Det kan ikke hovedarbeidsgiver si noe på, og det gjør de ikke heller. Anonymkode: 6eabe...6c0 Man kan jobbe som tilkallingsvikar i en annen kommune. Da gjelder ikke overtidsreglene. Anonymkode: 6fa13...721
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #12 Skrevet 10. juli 2019 Jeg gjør forresten det samme selv. 100%fast i en kommune og tilkalli gsvikar i en annen kommune. Anonymkode: 6fa13...721
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå