Gå til innhold

Gjorde naboen sånn at vi mistet en potensiell kjøper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på å selge huset vårt. Fikk henvendelse fra megler om en privatvisning, noe vi sa ja til. 

Naboen er selvfølgelig nysgjerrig all den tid han får ny nabo. Han spør derfor stort sett hver gang vi ser han om det er noe nytt. Mannen fortalte at vi hadde fått forespørsel om visning, og han spurte hvem det var. Mannen hadde sagt det, men presisert at han sa det til han, underforstått at han trengte jo ikke å spre det.... så viser det seg at mannen har sagt feil fornavn på vedkommende, og retter dette opp til naboen. Da har naboen allerede sendt melding til sønnen til navnet han fikk først og spurt om faren skulle flytte hit...... navnet han fikk først var bror til han som hadde bedt om visning. 

Fikk beskjed i gårkveld at de ikke ønsket visning på nåværende tidspunkt likevel, og jeg tror naboens nysgjerrighet ødela for oss. 

Vi har kun oss selv å takke, men kjenner at jeg blir litt irritert på den naboen altså! 

Er jo ikke alle som vil at hele verden skal vite at de skal på visning og kanskje skal kjøpe nytt hus før det er en realitet....

små forhold her vi bor......

Måtte bare lufte ut litt frustrasjon her. 

Resultatet blir nå at naboen ikke får vite noe før huset er solgt! 

Anonymkode: f8447...01d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ligger i ord er privatvisning at ikke noen ønsker at navnet demmes skal komme ut. Så her gjorde ikke naboen deres feil nei. Det var dere som gjorde den feilen med og fortelle naboen om det. Dere får tier som graven til huset er blitt solgt. 

Anonymkode: 9ff7a...7a1

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når noen ber om privatvisning burde dere jo skjønne at vedkommende ikke ønsker at andre skal vite enda at de er interessert i å kjøpe, spesielt når det er et lite sted. Utrolig dårlig gjort av mannen din å sladre til naboen da.

Anonymkode: 70f3b...4d0

Ja, han vet det, han tenkte seg rett og slett ikke om, og hadde ikke falt han inn at naboen skulle begynne å sende mld og spørre rundt når han hadde sagt at han kun sa det til han..... Blir ikke sagt et ord mer til den naboen. Han får bare lure på hvem han får til nabo til det er avgjort...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke naboens feil.

Anonymkode: a0a84...8e1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din og naboen har vært like tankeløse.

Anonymkode: 4a804...6c9

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri flytta til ett sted hvor jeg eller noen i min familie risikerte å få meldinger fra naboene om vi vurderte å flytte dit eller dit.. 

Anonymkode: 7bfe2...2f6

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg bært naboen så hadde jeg vært like nysgjerrig. Han har ikke gjort noe galt. 

Så ny tittel på tråden:

Gjorde mannan min det slik at vi mistet en potesiell kjøper? Svaret er usikkert, sannsynligvis ja. 

Anonymkode: 9188f...549

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

For en teit nabo. Han har ingenting med dette. Jeg hadde i hvert fall ikke vært interessert i å bli nabo med en sånn nysgjerrigper.

Anonymkode: dec85...bb8

• Liker 7
Gjest Blondie65
Skrevet

Men i all vide verden da! Er dere helt bedøvet hele gjengen? Nei, man forteller ikke noen i hele verden at den eller den skal på privat visnng. Og den naboen deres må jo også forstå at det der går ikke an?

Akkurat det at det er små forhold og alle kjenner alle betyr jo nettopp at man må være skikkelig forsiktig med hva en sier til hvem.

Jeg er uenig i at naboen ikke har gjort noe galt. Jeg er derimot helt enig i at mannen din trenger en leksjon i diskresjon. Det spiller da ingen rolle om naboen deres er et tytebrett uten like og ikke klarer stagge nysgjerrigheten sin. Du gir bare ikke fra deg denne typen informasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, mannen innså tabben med å si noe til naboen, men han hadde ikke tenkt seg om når de sto og pratet. Og han hadde ikke i sin villeste fantasi sett for seg at naboen skulle begynne å sende melding rundt og spørre.... vi kommer hvertfall til å holde helt kjeft fra nå av, ingen får vite noenting før huset er solgt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når noen ber om privatvisning burde dere jo skjønne at vedkommende ikke ønsker at andre skal vite enda at de er interessert i å kjøpe, spesielt når det er et lite sted. Utrolig dårlig gjort av mannen din å sladre til naboen da.

Anonymkode: 70f3b...4d0

Enig.

Han som hadde tenkt seg på visning ble rett og slett advart mot å kjøpe huset, som ligger rett ved siden av en veldig nysgjerrig nabo.

Anonymkode: 79676...057

• Liker 7
Skrevet

Er uenig med alle som mener at privat visning = topphemmelig. Det kan være at man ber om det fordi fellesvisning allerede har vært, at den er langt fram i tid, eller at de er bortreist under fellesvisning.

Vi har bedt om privat visning et par ganger selv, fordi felles visning allerede har vært, eller at vi ikke kunne da.

Hvis mannen din lot det skinne gjennom at praten var kun mellom dem to, kunne jeg fort ha gjort det samme.

Naboen virker som en idiotisk sladrekjerring.

Men nå vet dere det, og sier ikke mer til ham. Bortsett fra at dere kunne nevnt at han kostet dere en potensiell kjøper.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overrasket over at privatvisning er hemmelig? Greit nok å ikke drive og spre navn overalt, men jeg trodde da privatvisninger var for de som ikke fikk med seg fellesvisninger, men allikevel ville komme og se? 

Anonymkode: 02a00...6f7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overrasket over at privatvisning er hemmelig? Greit nok å ikke drive og spre navn overalt, men jeg trodde da privatvisninger var for de som ikke fikk med seg fellesvisninger, men allikevel ville komme og se? 

Anonymkode: 02a00...6f7

Mange av de som ønsker privat visning, ønsker denne visningen FØR fellesvisningen, av hensikt å kuppe salget.

Anonymkode: 1d029...722

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Naboen var litt teit, mannen din var kjempeteit.

For å si det sånn: mannen din kan ikke forvente at naboen holder tett om noe han ikke selv klarte å holde tett. Hadde mannen din ikke lekket, så hadde ikke naboen heller. Plasser skylden der den hører hjemme.

Anonymkode: 97a84...68c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Holder på å selge huset vårt. Fikk henvendelse fra megler om en privatvisning, noe vi sa ja til.

Har dere allerede hatt fellesvisningen?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke, kan det hende at dere tjener på at vedkommende trakk seg, ved at dere får en høyere pris etter eventuell budrunde etter fellesvisningen :) 

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Naboen er selvfølgelig nysgjerrig all den tid han får ny nabo. Han spør derfor stort sett hver gang vi ser han om det er noe nytt. Mannen fortalte at vi hadde fått forespørsel om visning, og han spurte hvem det var. Mannen hadde sagt det, men presisert at han sa det til han, underforstått at han trengte jo ikke å spre det.... så viser det seg at mannen har sagt feil fornavn på vedkommende, og retter dette opp til naboen. Da har naboen allerede sendt melding til sønnen til navnet han fikk først og spurt om faren skulle flytte hit...... navnet han fikk først var bror til han som hadde bedt om visning. 

Fikk beskjed i gårkveld at de ikke ønsket visning på nåværende tidspunkt likevel, og jeg tror naboens nysgjerrighet ødela for oss. 

Vi har kun oss selv å takke, men kjenner at jeg blir litt irritert på den naboen altså! 

Er jo ikke alle som vil at hele verden skal vite at de skal på visning og kanskje skal kjøpe nytt hus før det er en realitet....

små forhold her vi bor......

Måtte bare lufte ut litt frustrasjon her. 

Resultatet blir nå at naboen ikke får vite noe før huset er solgt! 

Hvilken uprofesjonell megler forteller navnet på kunden han tar med seg på visning, når han avtaler visning med selger? Merkeligste historien jeg har hørt. 

Anonymkode: f2895...42d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har allerede hatt fellesvisning ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...