AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #1 Skrevet 8. juli 2019 Ja, jeg tenker at man ofte får lese om ting man egentlig ikke vil vite. Av og til føler jeg at jeg kanskje bare er svak som ikke tåler å lese det onde mennesker gjør. Føler at vi lever i en ond verden 🙁 Anonymkode: 6f22c...9df 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #2 Skrevet 8. juli 2019 Hva ble du nedfor av å lese idag forresten? TS Anonymkode: 6f22c...9df
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #3 Skrevet 8. juli 2019 Ja, jeg syns det er mye deprimerende nyheter å lese... særlig tas det opp saker som treffer midt i hjerterota, ting jeg kan tenke på i lang tid etterpå. For oss som er gode på å sette oss inn i andres situasjoner, og har en større empatisk evne enn hva som kanskje er gunstig, kan det være greit å slå av nyhetene av og til. Ta en pause fra det hele. Prøver å ha sånne sosiale media + nyhets-frie uker innimellom, bruker bare pc og tv til serier og jobb. Anonymkode: 91a04...2aa 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #4 Skrevet 8. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg syns det er mye deprimerende nyheter å lese... særlig tas det opp saker som treffer midt i hjerterota, ting jeg kan tenke på i lang tid etterpå. For oss som er gode på å sette oss inn i andres situasjoner, og har en større empatisk evne enn hva som kanskje er gunstig, kan det være greit å slå av nyhetene av og til. Ta en pause fra det hele. Prøver å ha sånne sosiale media + nyhets-frie uker innimellom, bruker bare pc og tv til serier og jobb. Anonymkode: 91a04...2aa Ja, ikke sant. Jeg føler at jeg bare må skru det av i perioder og unngå nyhetene. Men man må jo også følge litt med i verden og ikke bare leve i en boble. Jeg blir så trist av alle disse overgrepsakene som har kommet frem i det siste. Det gjør at jeg blir redd mennesker for jeg er dårlig til å fange opp hvem som kunne gjort sånt eller ikke. Mange av disse ser jo helt normale ut, det er det som skremmer meg. Også denne familien som døde i trafikkulykke var veldig deprimerende... Tenk å miste halve familien på bare sekunder. Kan ikke tenke meg den sorgen engang. Anonymkode: 6f22c...9df 3
SoWhat? Skrevet 8. juli 2019 #5 Skrevet 8. juli 2019 Det er bare å melde seg ut noen dager. Jeg er på gård i stillhet og ro nå, så alt jeg gjør er å se over kjapt om morgenen. Orker ikke tenke negative tanker, og hjemme har jeg mer å gjøre, så det fester seg ikke. Jeg får det med meg, kan føle noe det og da, men stort sett tenker jeg ikke mye på det. Med unntak av ting en diskuterer med andre. Verden er ikke ond. Men det er det negative som ofte kommer frem.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #6 Skrevet 8. juli 2019 3 minutter siden, SoWhat? skrev: Det er bare å melde seg ut noen dager. Jeg er på gård i stillhet og ro nå, så alt jeg gjør er å se over kjapt om morgenen. Orker ikke tenke negative tanker, og hjemme har jeg mer å gjøre, så det fester seg ikke. Jeg får det med meg, kan føle noe det og da, men stort sett tenker jeg ikke mye på det. Med unntak av ting en diskuterer med andre. Verden er ikke ond. Men det er det negative som ofte kommer frem. Gårder er koselige! Nei, altså det jeg er redd for er at hvis jeg ikke tenker over at disse tingene skjer, så lever jeg ikke i virkeligheten. Dette med at verden er god er vel ikke helt riktig. Men det har vel også med at jeg har slitt med depresjon så kanskje derfor det påvirker meg. Jeg leter hele tiden etter noe bra med verden for at jeg skal klare å kjempe meg igjennom... Men så sitter jeg her med inntrykk av at drap, overgrep osv er vanlig i dagens verden og det skjer hele tiden. Anonymkode: 6f22c...9df 1
SoWhat? Skrevet 8. juli 2019 #7 Skrevet 8. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gårder er koselige! Nei, altså det jeg er redd for er at hvis jeg ikke tenker over at disse tingene skjer, så lever jeg ikke i virkeligheten. Dette med at verden er god er vel ikke helt riktig. Men det har vel også med at jeg har slitt med depresjon så kanskje derfor det påvirker meg. Jeg leter hele tiden etter noe bra med verden for at jeg skal klare å kjempe meg igjennom... Men så sitter jeg her med inntrykk av at drap, overgrep osv er vanlig i dagens verden og det skjer hele tiden. Anonymkode: 6f22c...9df Å, du er der ja. Du suger til deg det du leser for å slippe og kjenne på dine egne følelser? Blir det ikke sånn noen ganger, og spesielt hvis en er deprimert? Det kan kanskje kalles overempatisk? Men klart. Det skjer jo mange forferdelige ting! Det er jo sannheten, men det er jo ikke hele sannheten. Jeg sa ikke at verden er god 🙂 jeg skrev at den ikke er ond. Mente at det fins gode ting også! Mange faktisk. Så du gjør jo lurt i å lete opp de positive sakene. Du skulle bare ha gitt de mer fokus og følelser. Men det er vel ikke så lett... jeg skjønner jo det.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #8 Skrevet 8. juli 2019 Jeg er en empat (en ekstrem form for høysensitivitet for å forklare enkelt), og jeg ser/leser sjelden nyheter lenger. Det tapper meg helt å høre om all faenskapen i verden! Jeg blir syk av å se bilder eller lese om dyr som blir mishandlet f. eks., og saker om kidnapping er så fælt at jeg kan bli ordentlig dårlig. Så jeg velger å ikke følge så mye med, heller bruke tiden på å gjøre ting som er bra for meg ☺️ Anonymkode: c9fef...2e8 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #9 Skrevet 8. juli 2019 8 minutter siden, SoWhat? skrev: Å, du er der ja. Du suger til deg det du leser for å slippe og kjenne på dine egne følelser? Blir det ikke sånn noen ganger, og spesielt hvis en er deprimert? Det kan kanskje kalles overempatisk? Men klart. Det skjer jo mange forferdelige ting! Det er jo sannheten, men det er jo ikke hele sannheten. Jeg sa ikke at verden er god 🙂 jeg skrev at den ikke er ond. Mente at det fins gode ting også! Mange faktisk. Så du gjør jo lurt i å lete opp de positive sakene. Du skulle bare ha gitt de mer fokus og følelser. Men det er vel ikke så lett... jeg skjønner jo det. For å slippe å kjenne på egne følelser? Mener du at vi empater er mentalt forstyrret??? Anonymkode: c9fef...2e8 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #10 Skrevet 8. juli 2019 Leser nyheter sjeldent jeg også. Enten så er det uinteressant eller så gjør det meg trist. Samtidig opplever jeg at folk ser litt rart på meg når jeg ikke kan være med i noen diskusjoner om hva som har skjedd på nyhetene. Anonymkode: 4de3c...259
SoWhat? Skrevet 8. juli 2019 #11 Skrevet 8. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For å slippe å kjenne på egne følelser? Mener du at vi empater er mentalt forstyrret??? Anonymkode: c9fef...2e8 Nei! Herregud. Jeg tenkte når en er deprimert eller er nedfor av en grunn. Det er kanskje bare meg, men når noe dårlig skjer med eller rundt meg, så klarer jeg ikke alltid tenke på det. Da griner jeg heller over en trist nyhet. Om du skjønner? Jeg er ikke en uempstisk person ellers, men jeg kobler ut. Jeg syns det høres slitsomt ut å være så empatisk. Men jeg mente jo ikke at det er noe "galt" med det!
Gjest Paramount Skrevet 8. juli 2019 #12 Skrevet 8. juli 2019 Jeg blir sjelden trist, bare irritert eller frustrert. Det er stort sett norske politikere og journalister, i fellesskap, som har skylden. Derfor unngår jeg å starte dagen med å lese nyheter. Unngår så godt jeg kan nyheter utover dagen også, men når kvelden kommer har jeg uansett fått med meg det meste. Men da er det for sent å ødelegge dagen min, for da er den over, og jeg går til sengs.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #13 Skrevet 8. juli 2019 Jeg må lese nyheter. Jeg misliker folk som ikke vet hva som foregår rundt dem engang. Men det er mye fælt. Men jeg leser ikke igjennom grufulle detaljer heller, hva skal jeg med det? Om overskriften er om noen som døde i ulykke leser jeg kjapt over, kanskje bare overskriften, eller får med meg hvor etc. Så blar jeg videre. Hvis jeg skal lese alt det grusomme til punkt og prikke og ta det innover meg kan man jo tenke så mye at man blir gal. Følge med, ha empati, men også ta avstand syns nå jeg. Anonymkode: 19a35...828 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #14 Skrevet 8. juli 2019 Jeg prøver å unngå nyhetene som best jeg kan. De har en fantastisk evne til å dra frem de mest bedritne nyhetene som ikke har noe relevans for meg og samtidig klarer å dra meg ned. Klarer meg uten. Anonymkode: 2bc58...a75
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #15 Skrevet 9. juli 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en empat (en ekstrem form for høysensitivitet for å forklare enkelt), og jeg ser/leser sjelden nyheter lenger. Det tapper meg helt å høre om all faenskapen i verden! Jeg blir syk av å se bilder eller lese om dyr som blir mishandlet f. eks., og saker om kidnapping er så fælt at jeg kan bli ordentlig dårlig. Så jeg velger å ikke følge så mye med, heller bruke tiden på å gjøre ting som er bra for meg ☺️ Anonymkode: c9fef...2e8 Hvordan fant du ut at du er en empat? Anonymkode: 8fb2f...1d2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #16 Skrevet 9. juli 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gårder er koselige! Nei, altså det jeg er redd for er at hvis jeg ikke tenker over at disse tingene skjer, så lever jeg ikke i virkeligheten. Dette med at verden er god er vel ikke helt riktig. Men det har vel også med at jeg har slitt med depresjon så kanskje derfor det påvirker meg. Jeg leter hele tiden etter noe bra med verden for at jeg skal klare å kjempe meg igjennom... Men så sitter jeg her med inntrykk av at drap, overgrep osv er vanlig i dagens verden og det skjer hele tiden. Anonymkode: 6f22c...9df Drap og overgrep er helt vanlig, det skjer hele tiden, og det har vært sånn alltid. Det er bare fakta det. Anonymkode: 8e99b...653
OPIgirl Skrevet 10. juli 2019 #17 Skrevet 10. juli 2019 På 9.7.2019 den 2.07, AnonymBruker skrev: Drap og overgrep er helt vanlig, det skjer hele tiden, og det har vært sånn alltid. Det er bare fakta det. Anonymkode: 8e99b...653 Selv om det er fakta, trenger man ikke å forholde seg til det hele tiden. 1
Nevian Skrevet 10. juli 2019 #18 Skrevet 10. juli 2019 Kan også bli nedfor av nyheter. I tillegg kan jeg bli deppa og miste troen på folk når jeg ser mange av innleggene her på KG... 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #19 Skrevet 11. juli 2019 Ikke så rart det. Nyhetene er jo bare negative hele veien. Jeg ser aldri på. Anonymkode: 842bd...dd8
Gjest middagshøyden Skrevet 11. juli 2019 #20 Skrevet 11. juli 2019 (endret) ... Endret 19. mars 2020 av middagshøyden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå